Gå til innhold

Trener hver dag, går ikke ned i vekt


Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bli helt sprød

er 170 cm høy, og veier 87 kilo.

Er dessverre gått opp 12 kilo på 1 år med feil mat

Er ganske så aktiv. Har hund så masse med med denne, samt jeg trenger hver dag:

Mandag: Spinning

Tirsdag: 1 times squash

Onsdag: 1 times styrketrening

Torsdag: Spinning

Fredag; Svømming ( 1500 meter)

Lørdag: Lørdag: Skøyting ( lengdeløp)

Søndag: Styrketrening 1-2 timer

Holder meg på 1600-1700 kalorier ( dette er veiet og nøye utregnet) om dagen og spiser kun sunne karbohydrater - dansk rugbrød, ingen potet, kun grov ris og pasta+ litt frukt og masse masse grønsaker

Det samme gjelder helgene.. jeg fråtser ikke

Jeg klarer ikke å trene kondisjonstrening på lavkarbo - med 1 gang jeg går i ketose begynner jeg å svimle og har 3 ganger besvimt på trening

Så for meg er det enten Karb + mye trening, eller ingen karb + lite trening

Problemet er at utover at jeg har bedre utholdenhet ( kondis) + at jeg løfter tyngre og tyngre på styrketrening så har jeg INGEN vektnedgang

Jeg veier nøyaktig det samme til tross for al aktiviteten og at jeg er måteholden i matveien.

Jeg skjønner ingenting - Det er så frusterende.

Er der noen som har noen tips og råd til hva jeg evt gjør feil/kan gjøre bedre

Alle tips/råd mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinne, 31 år :)

For 1 år siden var jeg slankere, men ikke fastere om du skjønner.

brukte 1-2 klesstørelser mindre og hadde fin midje.

Jeg vet ikke noe om fettprosenten ( har ikke testet), men jeg har mye synlig fedt på kroppen

( kjærlighetshåndtak, store lår, mye magefett, store overarmer - selvom jeg løfter tyngre enn de fleste andre jentene på Sats)

Og ang før jeg gikk ned i vekt... jeg ser veldig annerledes ut nå.

Jeg hadde stor mage, klarte ikke lengre å bruke vanlige klær, mye celuitter, både på ben og armer

Slik ser jeg ikke ut nå lengre.

Jeg er ikke på nær så stor, og bruker vanlige klær, har ingen celulitter osv

I tillegg var jeg slapp ( energi) kunne ikke løpetrene, spinning funket dårlig - slike problemer har jeg slettens ikke nå heldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er langt ifra noen ekspert på dette, men sliter med det samme selv; mye trening, "rett mat" og lite progresjon, men har lest en del om det og funnet ut at jeg spiser for lite. Kroppen går inn i et slags sparemodus, og forbrenningen synker til det minnimale, da kroppen ikke får nok næring. Siden du har besvimt tre ganger, kan du nok konkludere at noe er galt og jeg tror det skyldes for lite næring. Ta kontakt med en ernæringsfysiolog eller personlig trener, de har den rette kunnskapen! Er mye rart å finne på nettet, og ikke alt er like intelligent. :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladnyhet: Ta deg en fridag eller to fra trening i uka frøken!:) Kroppen din må hvile, og det virker som du er svært aktiv.

Prøv å øke kaloriinntaket ditt litt som nevnt over, se om du får fart på vektnedgangen :)

Du har høyt aktivitetsnivå og burde spise deretter. Om kroppen får 1000 kcals for lite hver eneste dag vil den gå i sparemodus. Kroppen vil ikke sulte, og prøver å motvirke det. Legg deg heller litt høyere, ja oppmot 2000++ kalorier om dagen i en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan gi det et liiite forslag om hva jeg mener og hvordan jeg ville lagt opp løpet for deg :)

Form meg virker det egentlig som at problemet ligger i hodet (ikke vondt ment), og ikke i mat/trening. Jeg tror du kanskje fokuserer så hardt på resultater at de rett og slett uteblir pga. at du har disse "holder på å bli gal" tankene.

Prøv å slapp helt av også gjør du som dette:

- Du spiser når du er sulten, til du er mett, noen dager kan dette være 6 måltider, andre dager 3.

- Du spiser disse proteinkildene: kylling, fisk, egg, kjøtt, meieriprodukter (om du tåler melkeprodukter)

- Du spiser disse karbohydratkildene: Frukt, grønnsaker, HVIT ris, potet, nøtter

- Du spiser disse fettkildene: Nøtter, egg, fisk, avocado, kokosolje, olivenolje

Så prøver du nå å ikke fokusere så mye, du bare lager mat med disse matvarene, og du spiser det du mener er nødvendig. Men husk at nøtter og olje inneholder mye kalorier, så ikke overspis dem.

Eksempel kan et måltid se slik ut: 4 egg, 2 frukt, 1 neve valnøtter

Eller et annet: 1-2 kyllingfilet, 40g ris, 2 neve nøtter

Som du ser har jeg her både karbohydrater, fett og protein til måltidene. Jeg ville kanskje fokusert på å få i meg mest proteiner og fett kontra karbohydrater. Du sier du sliter med ketose, det er helt greit, da går du ikke inn i ketose, men du prøver fremdeleså ikke overspise mengden karbohydrater. Jeg pleier å tenke at treningene må "gifte" seg med kostholdet, altså har jeg drevet med sprinttrening i 2 timer, da spiser jeg mere karbohydrater kontra om jeg har sittet å lest en hel dag, da fokuserer jeg mere på fett og proteiner :)

Du trenger altså ikke telle kalorier, man vet aldri hva man trenger uansett! Det holder med å bruke smarte valg frem til du er på et nivå hvor du ønsker å stille i en eventuell konkurranse :)

I tillegg syntes jeg kanskje du har alt for mye blanding i treningsprogrammet ditt, om du liker det, fortsett!

Men skulle jeg anbefale noe, så ville jeg kanskje fokusert på 1 eller 2 ting, feks styrketrening og svømming.

Da ville jeg kanskje lagt opp planen slik (husk dette er kun eksempel):

Mandag: Styrke (Bein, legger, mage)

Tirsdag: 1 time svømming

Onsdag: Fri/stretching

Torsdag: Styrke (Rygg, Skuldre)

Fredag: 1 time svømming

Lørdag: Fri/Stretching

Søndag: Styrke (Bryst, triceps, biceps)

Treningen blir da litt mere spesifikk og du kan fokusere på å prestere bedre i 2 ting, kontra 4 :)

Nå som ting uansett går i feil retning for deg, hvorfor ikke prøve noe nytt?

Hele meningen min er at du skal slutte å fokusere for mye. Blir alt en besettelse hvor man overanalyserer alt man gjør, så er dette veldig ofte årsaken til å ødelegge for utrolig mange gode resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på de andre her. Spis mer, tren mindre :)

Hvorfor spiser du ikke poteter, er du redd for hvit ris og poteter osv? Evt hvorfor?

At du blir svimmel av ketose er helt vanlig, hjernen foretrekker glukose som brensel fremfor ketoner. Når det er sagt er dette noe kroppen vender seg til etterhvert, men jeg vil ikke anbefale en ketogen diett over tid.

Jeg er heller ikke spesielt fan av typiske dietter. Tenk heller livsstil enn diett. Det er mange her inne som bruker "biorytmedietten", ja jeg vet den heter biorytmeDIETTEN, men jeg vil heller kalle det en livsstil fordi man ikke utelukker / ekskluderer noen næringsstoffer i kosten. Det eneste man trenger å fokusere på en hvilke næringsstoffer man skal ha i seg på hvilke tider på døgnet. Det høres kanskje komplisert ut, men det er veldig enkelt. Man spiser etter kroppens egen "klokke"

Jeg sier ikke at du skal bruke den, men du kan i allefall ta en titt hvis du vil:

Biorytme diett - Gå ned i vekt uten å oppgi alt det gode

Ikke tenk så mye på hva vekten viser. Bruk heller et målebånd eller en fettklype. Jeg har spist etter biorytmedietten i 8 mnd nå. Fett % har blitt redusert med 7 %, styrken har økt og jeg veier LITT mindre. Ja jeg promoterer biorytmedietten veldig nå, men det er en grunn til det.

Skulle det være noe du lurer på eller ikke forstår med biorytmedietten ( hvis du leser den ) får du bare sende en PM så skal jeg besvare spm dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...