Gå til innhold

Hva er beinpress godt for?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dårlig rygg argumentet er så dødfødt for å forsvare beinpress( Gjelder for de som kun trener beinpress). 99,99% av de som tar beinpress krummer ryggen sin i bunnposisjonen uansett. Men jeg liker beinpress for å få mer volum på beinøkta også synes jeg at etbens beinpress er en bra støtteøvelse for knebøy.

Det er helt sinnsykt funny å se at alle de som argumenterer mot knebøy fordi de er redd for å ødelegge ryggen, kjører både beinpress og hacksquat med snap city-teknikk og har sikkert enda større skaderisiko der enn de hadde hatt om de lærte seg noen lunde teknikk i knebøy.

Hadde jeg hatt så dårlig mobilitet og vært så full i skader at jeg ikke klarte å utføre knebøy/frontbøy/goblet squat med noen lunde utførelse, tror jeg at jeg heller ville brukt all den tida i beinpressmaskina på å heller få orden på disse skadene og begrensningene. Er man så ødelagt at man ikke klarer å sette seg ned i huk uten å kollapse i smerte, kan jeg ikke skjønne noe annet enn at man burde ha problemer med hverdagsfunksjon også.

Jeg snakker selvfølgelig ikke om de som kjører fullverdige alternative øvelser.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...