Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Er en 17 år gammel jente, 164 cm høy og 55 kg på vekta. Jeg har merket siden jeg begynte å skrive ned kaloriinntaket mitt og diverse, at jeg spiser ALT for lite. Dette er ikke på grunn av en slags spiseforstyrrelse, men rett og slett fordi jeg ikke er sulten og det da ikke faller meg inn å spise. Her er det jeg spiste idag,- legg merke til at dette var en veldig usunn spisedag for meg, siden jeg vanligvis hadde byttet ut kakestykket med salat e.l.

Frokost, 09.00: 2 knekkebrød med morrpølse og 1 glass nesquik.

Kcal: 111, Protein: 3,5, Karb: 17,6, Fett: 3,7

Lunsj, 13.00: Vil ikke kalle det en ordentlig lunsj i det hele tatt.. Men "lunsjen" ble 1 sjokoladekakestykke og 1 kopp kaffe

Kcal: 361, Protein: 5,7, Karb: 47,4, Fett: 16,5

Middag, 17.00: Som sagt var jeg på en kinaresturant og spiste ris med grønnsaker

Kcal: 219, Protein: 5,6, Karb: 47,5, Fett: 0,7

(Har ikke spist kveldsmat ennå)

Totalt: Kcal: 582

Protein: 11,4

Karbohydrater: 95,1

Fett: 17,1

Som du sikkert merket, så har jeg spist UTROLIG lite!! Dette er ikke med vilje, men jeg har rett og slett ikke vært sulten. Jeg ble sjokkert over tallet når jeg reknet sammen hva jeg hadde spist. Om noen kunne hjulpet meg med å finne en god matplan? Som du sikkert merker så spiser jeg altfor lite!! Håper på å stappe i meg noe godt til kveldsmat straks:) Setter stor pris på veiledning og hjelp, så vær så snill å hjelp:)!!

Fortsetter under...

Skift ut knekkebrød med mer kaloritett mat som metter mindre, drikk melk hvis du liker det(gjerne helmelk, flytende næring metter mindre). Unngå lettprodukter, hvis du spiser lite har det lite for seg. Fløte, olje, avocado, nøtter(!) gir høyere kaloriinntak uten at det tar stor plass i magen.

Tipper mange har enda flere, gode tips :) Selv sverger jeg til å unngå lettprodukter og drikker mye helmelk + spiser nøtter :)

Skift ut knekkebrød med mer kaloritett mat som metter mindre, drikk melk hvis du liker det(hjerne helmelk, flytende næring metter mindre). Unngå lettprodukter, hvis du spiser lite har det lite for seg. Fløte, olje, avocado, nøtter(!) gir høyere kaloriinntak uten at det tar stor plass i magen.

Tipper mange har enda flere, gode tips :) Selv sverger jeg til å unngå lettprodukter og drikker mye helmelk + spiser nøtter :)

Takk for tips:) Setter pris på all veiledning og tips jeg får!

Heisann:)

Er en 17 år gammel jente, 164 cm høy og 55 kg på vekta. Jeg har merket siden jeg begynte å skrive ned kaloriinntaket mitt og diverse, at jeg spiser ALT for lite. Dette er ikke på grunn av en slags spiseforstyrrelse, men rett og slett fordi jeg ikke er sulten og det da ikke faller meg inn å spise. Her er det jeg spiste idag,- legg merke til at dette var en veldig usunn spisedag for meg, siden jeg vanligvis hadde byttet ut kakestykket med salat e.l.

Frokost, 09.00: 2 knekkebrød med morrpølse og 1 glass nesquik.

Kcal: 111, Protein: 3,5, Karb: 17,6, Fett: 3,7

Lunsj, 13.00: Vil ikke kalle det en ordentlig lunsj i det hele tatt.. Men "lunsjen" ble 1 sjokoladekakestykke og 1 kopp kaffe

Kcal: 361, Protein: 5,7, Karb: 47,4, Fett: 16,5

Middag, 17.00: Som sagt var jeg på en kinaresturant og spiste ris med grønnsaker

Kcal: 219, Protein: 5,6, Karb: 47,5, Fett: 0,7

(Har ikke spist kveldsmat ennå)

Totalt: Kcal: 582

Protein: 11,4

Karbohydrater: 95,1

Fett: 17,1

Som du sikkert merket, så har jeg spist UTROLIG lite!! Dette er ikke med vilje, men jeg har rett og slett ikke vært sulten. Jeg ble sjokkert over tallet når jeg reknet sammen hva jeg hadde spist. Om noen kunne hjulpet meg med å finne en god matplan? Som du sikkert merker så spiser jeg altfor lite!! Håper på å stappe i meg noe godt til kveldsmat straks:) Setter stor pris på veiledning og hjelp, så vær så snill å hjelp:)!!

Hvordan får du den frokosten til å bli 111 kcal? Mener ikke å si at den frokosten er nok, men tror det må være litt mer kcal enn det du har listet opp

Annonse

• 5 uker senere...

Dropp knekkebrød, spis brødskiver med majones under morrpølsene. Drikk helmelk med oboy i :)

Utover dette er nøtter veldig lett å få i seg og kaloririkt. Mitt triks er å sette ett par skåler med ulike nøtter foran tv'en eller ved pcen, så du kan sitte å småsnacke.

Ikke for å kapre tråden, men hva om man har melkeallergi og ikketåler nøtter....? Er det noen lette triks allikevel?

Avokado, fet fisk/kjøtt, salami/lignende, ris, kokosmelk istedet for fløte(eller går dette under nøtter?) ++.

Mange muligheter fror å få i seg mer næring :)

Pluss å spise litt selv om du ikke er sulten, eller dytte i seg litt ekstra.

Og om du spiser myyye grønnsaker, kutt litt på det, er ikke mye kalorier i det, erstatt noe med mer av det andre.

Stek maten i smør/olje, ha saus på middagen (namnam) og herregud - ta deg noe dessert etter maten, da :D

Som nevnt tidligere, å øke energiinntaket trenger ikke å noe med MENGDE å gjøre, men å kanskje bytte ut de matvarene man spiser med andre matvarer som er mer kaloritett. For min del så vil det si det meste av karbohydrater, ris/pasta/poteter/brød etc. Jeg pleier iallefall kutte på disse tingene for å minske energiinntaket mitt, for de utgjør såpass mye. Ta deg en feit loffblings :D

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...