Gå til innhold

Biortyme dietten, ingen forskjell


Anbefalte innlegg

Min erfaring er hvertfall at et "tvunget" spisemønster er katastrofeoppskrift #1 dersom man allerede sliter med å få i seg nok næring. Men det blir jo litt smak og behag :) Ikke vær redd for å spise mat hvertfall, og vær forsiktig med å lage deg svartelister over mat som du er redd for å spise.. det kan vel fort settes på listen som katastrofeoppskrift #2 :p

Hehe, ja. Har alltid tenkt selv at jeg aldri skal gå på diett. Men ettersom dette er et spisemønster som fungerer for meg i forhold til å spise mesteparten av karbohydratene senere på dagen, så ville jeg gi det et forsøk. Er heldigvis ikke så streng med meg selv at jeg har svarteliste på hva jeg ikke kan spise. Heller forbeholdt i mindre mengden, så har det ikke noe å si i den store sammenheng:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, ja. Har alltid tenkt selv at jeg aldri skal gå på diett. Men ettersom dette er et spisemønster som fungerer for meg i forhold til å spise mesteparten av karbohydratene senere på dagen, så ville jeg gi det et forsøk. Er heldigvis ikke så streng med meg selv at jeg har svarteliste på hva jeg ikke kan spise. Heller forbeholdt i mindre mengden, så har det ikke noe å si i den store sammenheng:)

Det er litt viktig å skille et spisemønster fra en diett bare :) Å spise samme maten i en annen rekkefølge vil sannsynligvis ha lite eller ingen innvirkning på din kroppssammensetning.

Dersom du ønsker å få innspill på hvorfor dietten din ikke funker og du ikke har fremgangen du hadde sett for deg, trenger vi rett og slett mer info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt viktig å skille et spisemønster fra en diett bare :) Å spise samme maten i en annen rekkefølge vil sannsynligvis ha lite eller ingen innvirkning på din kroppssammensetning.

Dersom du ønsker å få innspill på hvorfor dietten din ikke funker og du ikke har fremgangen du hadde sett for deg, trenger vi rett og slett mer info :)

Ja, men det er vel heller et spisemønster jeg følger og ikke direkte en diett. Jeg får prøve å gi det litt mer tid for å se. Men utifra det jeg sa jeg spiste i løpet av en dag, hva tenker du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er vel heller et spisemønster jeg følger og ikke direkte en diett. Jeg får prøve å gi det litt mer tid for å se. Men utifra det jeg sa jeg spiste i løpet av en dag, hva tenker du om det?

Med fare for å gjenta meg selv i det uendelige, så er man nødt til å ha mer info om deg :p

Men etter å ha regna ut maten du lista opp endte jeg opp på 1500kcal ca.. Så med mindre du er 150cm høy og veier 50kg, er det alt for lite mat for deg hvis målet ditt er muskelvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Hva folk TROR biorytme er:

post-531-14440927401009_thumb.jpg

Hva Biorytme FAKTISK er:

post-531-14440927407114_thumb.jpg

*Tar forbehold om en grovt forenklet framstilling laget i paint, på arbeid, på 2 minutter... Men poenget står seg.

**Forbehold to, ser at prosentvis makro egentlig skulle vært kalt "andel av dagen inntak i kalorier" eller oppgitt mer i gram. Men skalaen er for å illustrere poenget :)

Les gjerne orginalartikkelen: Biorytme diett - Gå ned i vekt uten å oppgi alt det gode

Just sayin, for å støtte opp under hva stokkeland sier her:

Nei. Karbohydratmengde skal BEGRENSES, ikke fjernes. Jeg ligger på 20-30 g karb første delen av dagen. På kvelden ligger jeg på rundt 200-500 g karb litt avhengig av hvilken dag det er.

Biorytme

Første del av dagen: Moderat fett, mye protein og lite karbs

Senere på dagen / kveld: Mye karbs, mye protein og lite fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å gjenta meg selv i det uendelige, så er man nødt til å ha mer info om deg :p

Men etter å ha regna ut maten du lista opp endte jeg opp på 1500kcal ca.. Så med mindre du er 150cm høy og veier 50kg, er det alt for lite mat for deg hvis målet ditt er muskelvekst.

Jeg kommer nå til snaue 1800 kalorier. Men for lite er det uansett nå når jeg regnet på det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Give us some info ! :) kanskje vi kan hjelpe deg litt mer spesifikt. Som hunken Sjokobjarkøy sier, hva er målet ditt?

Jeg har brukt biorytme i nærmere 8 mnd nå. Jeg syntes den fungerer utrolig bra til mitt formål :) Jeg syntes det er en god måte å spise på mtp at man ikke ekskluderer noen næringsstoffer blant annet. Men som det blir sagt her, du må ikke være redd for hva du spiser. Selv om jeg følger biorytme har jeg ikke noe problem med å spise noe annet hvis jeg har lyst på det. Jeg snakker ikke om godteri og brus osv, men annen mat som egentlig ikke står på "planen". Det er heller ingen krise om jeg plutselig får i meg 50 g karbs til første måltid en dag fordi jeg har lyst til det. Det er de vanene og det du gjør OVER TID (!) som gir resultater. Om du sklir ut litt her og der er det ingen krise.

Lite mat betyr ikke at du går ned noe mindre av den grunn. Du vil selvfølgelig gå ned i starten, men etterhvert vil det stoppe opp. Det er heller ikke bra for kroppen ( organfunksjon, energinivå, hormonnivåer osv ) at du spiser så lite over tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk TROR biorytme er:

[ATTACH=full]92564[/ATTACH]

Hva Biorytme FAKTISK er:

[ATTACH=full]92575[/ATTACH]

:

Ler så jeg griner ! Helt fantastisk !!! Burde faktisk bli brukt i en eller annen artikkel den awesome tegningen der. Veldig enkel og grei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Give us some info ! :) kanskje vi kan hjelpe deg litt mer spesifikt. Som hunken Sjokobjarkøy sier, hva er målet ditt?

Jeg har brukt biorytme i nærmere 8 mnd nå. Jeg syntes den fungerer utrolig bra til mitt formål :) Jeg syntes det er en god måte å spise på mtp at man ikke ekskluderer noen næringsstoffer blant annet. Men som det blir sagt her, du må ikke være redd for hva du spiser. Selv om jeg følger biorytme har jeg ikke noe problem med å spise noe annet hvis jeg har lyst på det. Jeg snakker ikke om godteri og brus osv, men annen mat som egentlig ikke står på "planen". Det er heller ingen krise om jeg plutselig får i meg 50 g karbs til første måltid en dag fordi jeg har lyst til det. Det er de vanene og det du gjør OVER TID (!) som gir resultater. Om du sklir ut litt her og der er det ingen krise.

Lite mat betyr ikke at du går ned noe mindre av den grunn. Du vil selvfølgelig gå ned i starten, men etterhvert vil det stoppe opp. Det er heller ikke bra for kroppen ( organfunksjon, energinivå, hormonnivåer osv ) at du spiser så lite over tid

eg er 174 cm og veier 64-65 kg. Jeg har absolutt ikke som formål å bli tynnere. Jeg har tidligere vært svært tynn(slafsete uten 1 gram muskler) fordi jeg gikk opp i moten med lite mat og masse kardio pluss at jeg var super redd for karbohydrater.

Det siste året har jeg spist mer, men da jeg tenkte jeg skulle prøve meg på health and fitness concept skjønte jeg hvor lite jeg faktisk har spist til tross for at jeg spiste mer en jeg gjorde tidligere. Jeg fikk en aha opplevelse når jeg forsto hvor mye karbohydrater og fett jeg egentlig burde ha fått i meg, selv om jeg trodde at jeg hadde økt mye på mengden. Jeg har derfor trappet sakte men sikkert opp på fett og spesielt karb mengden, og fikk gode resultater på trening. Da ikke så rart siden jeg ikke hadde noe muskler fra før av.

I dag kjører jeg kun 1 kardio økt i uken hvor jeg kjører kortintervall (tabata), ellers 4 styrkeøkter. Dette har jeg gjort siden oktober. Jeg vet at det er mange her inne som snur på hodet når jeg prøver å legge frem hva jeg spiser og pøser på med at jeg spiser for lite(det vet jeg selv), men problemet er at når kroppen har vært vant til så lite mat så har magesekken også blitt svært liten, så jeg har derfor brukt litt tid på å komme dit jeg er i dag- selv om jeg sikkert kunne spist enda mer utifra tilbakemeldingene jeg får.

Det jeg mente med å skrive dette innlegget i starten, var ikke at jeg vil bli tynnere, men jeg vet at jeg har lagt på meg en del muskler i forhold til tidligere og vil frem mot sommeren gå litt ned i fettprosent i håp om en litt mer markert og trent kropp. Jeg forstår at ting ikke skjer over natten. Det jeg har stusset over er hvor varmt alle skriver om biorytme dietten og hvor gode resultater kroppen har fått av det, men jeg merker ingen stor forskjell fra da jeg spiste "normalt" med fett, karbs og proteiner i alle måltider kontra det biorytmedietten går ut på.

Ja, da har jeg fortalt litt mer grundig. Og NEI, jeg tror ikke jeg får super kroppen på 3 uker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...