Gå til innhold

"Mindre muskler med mellommat"


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leste linken på Face.. Er det derfor jeg er så liten, fordi jeg konstant må spise :rofl:

Jeg kunne tenkte meg å spise PF men det fungerer bare ikke nå om dagen :p

Det sto ikke noe om hun spiste feks. frukt i mellom måltidene?? Om hun gjør det så er det er mellommåltid også. Så hele studien hadde vært interessant å lese. Det er også stor forskjell på folk, vi fungerer forskjellig. Det er ikke optimalt å spise bare 3 ganger om dagen for alle. Heller ikke 6 ganger for en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hva Therese sier om mellommåltidene:

"Heisan! Vi testet 3 måltider mot 6 måltider, hvor sistnevnte fikk tilrettelagt måltider før/etter trening i forhold til generelle anbefalinger. Ønsket var at hvert av de to mellommåltider består av proteiner, men det kan se ut som at dette ikke alltid var tilfellet hos de frittlevende (!) individene (-og som kan være noe av forklaringen bak funnet!). DOG bør man også merke seg at 3 måltidsgruppen økte mer totalt sett i vekt....altså ikke bare muskelmasse, slik man så hos 6 måltidsgruppa ;)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er forklaringen:

Under faste og trening går insulin ned, veksthormoner opp, frie fettsyrer opp, fettforbrenningen går opp, aminosyreutveklsingen opp, og adrenale hormoner går opp.

Altså svært lik metabolske tilstander, begge sentrerer rundt brenning av fett som brensel. Trening og faste = vinn vinn! Når du spiser går insulin opp, og den hormonelle tilstanden din endrer seg. Småspising er ikke bra, med andre ord. Brad Pilon som skriver bloggen Eat Stop Eat har forklart dette på en veldig bra måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Layne Norton og Lyle McDonald har skrevet endel om dette. Begge heller mot at det er viktigere å få store nok proteindoser når en spiser enn å få mange små doser. 6 måltider vil derfor kunne gi dårligere effekt enn 3 eller 4 måltider om total proteinmengde er den samme siden det blir for lite protein i hvert måltid når man forteller det på 6 måltider til å makse proteinsyntesen.

Lyle utredder utifra de forskningsresultater som foreligger på måltidsfrekvens at det optimale er å ikke spise oftere enn hver tredje time, men heller ikke sjeldnere enn hver femte time gjennom den delen av dagen man er våken. Dette er imidlertid når han utredder for hva som er optimalt for muskelvekst og ikke hva som er optimalt for fettreduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...