Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja - fordi det tillater deg store vekter og progresjon over tid. Men ville lagt til horisontal dra øvelse, vertikal trekk øvelse, og vertikal press øvelse.

f.eks:

Roing - stang/ manualer/ kabel

Pull ups/ chins/ nedtrekk

Militærpress - eller med manualer.

Takk for svar guys ^^

Trener med vekter no og tenkte og legge inn knebøy, markløft og benkpress for og trene alt eg ikke trener med de øvelsene eg pleier og gjøre. I det programmet eg har er bare for Biceps, underarm, Triceps, mage, bryst og noen deler av rygg.

Så hadde tenkt og legge inn disse øvelsene for resten.

Men hva vil dere anbefalle når det gjeller reps og serier som vil gi best resultat uten og ødelegge noe :p

Martin Berkhan sier hvertfall at han har byget sin fysikk med fokus på markløft, knebøy, benkpress og chinups med liten interesse i andre øvelser. Chinups trener biceps ganse bra, og tar du med smalt grep og legger til ekstra vekt etter hvert når du er sterk nok kan du få respektable guns av det.

http://morganandrew.files.wordpress.com/2011/09/martin-berkhan-most-muscular.jpg

Annonse

Martin Berkhan sier hvertfall at han har byget sin fysikk med fokus på markløft, knebøy, benkpress og chinups med liten interesse i andre øvelser. Chinups trener biceps ganse bra, og tar du med smalt grep og legger til ekstra vekt etter hvert når du er sterk nok kan du få respektable guns av det.

http://morganandrew.files.wordpress.com/2011/09/martin-berkhan-most-muscular.jpg

Er ikke chinups slik at man drar seg opp nett som pullups bare anderledes? (I have no idea)

Er ikke chinups slik at man drar seg opp nett som pullups bare anderledes? (I have no idea)

Chins ellerc chinups med håndflaten mot deg (underhåndsgrep), pullups med håndflaten fra deg (overhåndsgrep). Men er litt ymse bruk av de to og er ikke alle som er like konsekvente.

Takk for svar guys ^^

Trener med vekter no og tenkte og legge inn knebøy, markløft og benkpress for og trene alt eg ikke trener med de øvelsene eg pleier og gjøre. I det programmet eg har er bare for Biceps, underarm, Triceps, mage, bryst og noen deler av rygg.

Så hadde tenkt og legge inn disse øvelsene for resten.

Men hva vil dere anbefalle når det gjeller reps og serier som vil gi best resultat uten og ødelegge noe :p

Høres ut som du bør begynne på start igjen med et fastsatt program som har en god balanse mellom øvelser.

Roing, militærpress, chins/pullsups og nedtrekk er mer nok trening for biceps for en nybegynner.

Chinups vil nok gi deg en god del masse på biceps og rygg om du har progresjon over tid, men OHP,markløft,knebøy og benkpress vil ikke gi deg svære biceps. :)

Det å legge til noen sett med bicepskrølls på slutten av økten ser jeg ikke på som noe negativt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...