Gå til innhold

Hjelp poppe/knaselyd i skuldra ved flyes


maikybrown

Anbefalte innlegg

Det kom en merkelig poppelyd fra skuldra mi når jeg tok flyes under styrketreninga i mårrest(det gjorde ikke vondt, føltes bare litt rart). Jeg avbrøt å skiftet til lettere vekter, det gikk fint ett sett, men neste sett når jeg skulle gå ned så knaste det skikkelig, så jeg avbrøt resten av treninga. Nå er jeg litt rar i skuldra, det er ikke direkte vondt, bare litt ubehagelig.. Noen som aner hva det var? Aldri vært borti noe lignende og har helt fine skuldre såvidt meg bekjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

ja har skjønt at det er ganske vanlig! Jeg skulle trene bryst i går(første økt etter det knaste sist) og skuldra kjentes litt rar ut så jeg turte ikke gjennomføre økta, trente rygg istedet! vært kjekt med en tilbakemelding på hva det kan være/hva man bør gjøre? Jeg har ikke lyst til å pådra meg noen skade så tar det litt med ro, men er jo litt dumt å la være å trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har skjønt at det er ganske vanlig! Jeg skulle trene bryst i går(første økt etter det knaste sist) og skuldra kjentes litt rar ut så jeg turte ikke gjennomføre økta, trente rygg istedet! vært kjekt med en tilbakemelding på hva det kan være/hva man bør gjøre? Jeg har ikke lyst til å pådra meg noen skade så tar det litt med ro, men er jo litt dumt å la være å trene?

min knaser den også, jeg er skjev og det knaser i den skulderen som er elevert, erfaringsmessig så må du passe ekstra godt på holdning i øvelsene, rotatorcuff øvelser flere ganger i uken (annenhver dag) og styrke generell muskulatur i og rundt skulderblad, ta en tur til fysio, få sjekket om det evt er noe betennelse eller irritasjon, skulderen min som knaser har ved noen anledninger vært irritert hvor den syrer/stikker ekstra, dette har jeg fått fikset med akupunktur og egenmassasje, min skulder har knaset i mange år spesielt i press og nedtrekk, men ingen knasing så lenge jeg passer på å holde skulderbladene på plass og posisjonere riktig før jeg evt utfører øvelsen, kjør gjerne med litt lettere vekter en stund, tenk kontakt og teknikk , senk skuldrenen og gjør den lettere vekten "tung" med evt halve reps, hold, langsomme negativer etc, kvalitet fremfor kvantitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg pådro meg en skade inne ved rotormusklene på høge side da jeg var i militære, den knaser ved nedtrekk å andre bevegelser der skulderen jobber, føler ubehag ved benking da dette påfører skuldrene en unormal bevegelse.

Har vært til spesialist to ganger å har nå fått en forklaring på hva som har skjedd, det hender det samler seg noe væske lignende greier å samler seg ved skulderblade å lager ett trykk som gjør at det blir ømt, det har hendt 3 ganger at jeg har mistet fullstending kraft i høgre arm ved enkle ting som å male en vegg, Da ble jeg sykemeldt i 1uke. Denne skaden viste seg ikke i MR-Maskin. Utenom en jevnlig smerte som jeg nå har blitt vandt til i høgre skulder har jeg god kraft å kan bevege armen som normalt, har nå gått 4år med skaden å har endelig fått en dato på å utbedre dette. Førstkommende fredag skal jeg inn til kirurgisk avdeling å hakke ut noe som har samla seg der for å ikke få det trykket som gjør at jeg føler meg lam i armen ved bevegelser som å male. Var vist ikke store opereasjonen, Micro-Operasjon.

Så med dette vil jeg råde deg til å ikke overtrene da du først kjenner ubehag, Lytt til kroppen før det går gale!

Jeg var nylig begynt med styrkeløft å ble fort sterk å løftet for tungt i forhold til min indre musklatur..

Har trent siden skaden oppsto men alltid hatt stor respekt for utførelse av øvelsene og egen kropp, så ikke jeg pådrar meg flere skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...