Gå til innhold

3*shake 1*måltid.. Noen av dere som holder på sånn? :)


Yllis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

oi, beklager mitt siste svar:p Jeg trodde jeg hadde svart skikkelig, men der har nokk en liten rakker vært å fikla med dataen min gidt! :p

Hvorfor er det slik at det abslolutt MÅ gå galt om man starter slik?

Sist holdt jeg det godt vedlike, etter jeg begynte å spise igjen, helt til jeg flytta til huttigheita, og ble sittende i sofaen og spise pg og dipp ;o (absolutt ikke XV sin feil:p)

Jeg er jo selvfølgelig enig i at skikkelig mat, langsiktig er aller aller best, MEN, for å tømme alt av søtsug, potetgull-sug, etc. Hvorfor er en kortsiktig(2-3ukers) pulver kur så galt?

(er ikke ute etter å kværrulere, men lurer genuint på hvorfor det skal være så galt)

2-3 uker,greit. Lengre tid enn det så er faren for å fucke opp både forbrenning og muskelmasse samt ikke minst kroppslige funksjoner,spesielt mage,tarm,for det er ikke meninga vi skal drikke føden vår nå.vi er voksne,vi er ferdige med den delen:P Ellers.det han over her sa,spiser du sunn mat fr du mye mer mat og metthetsfølelse enn ved en shake. Dessuten er det billigere ...er dette latskap eller er det fordi du tror det funker bedre med en pulverkur?For det gjør det ikke og som jeg ser det er det bare latskap og at man skal slippe å lage mat,tenke selv.;) Men noe må en ofre i overgangen til omlegging av livsstil faktisk;) Jeg er kanskje hard,frekk og dum nå i dine øyne men slik er det. Det er bare en ting som funker å det er å forandre vaner,måten man tenker på,snu på flisa rett og slett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)

I morgen skal jeg begynne å loggføre hva jeg faktisk spiser og ikke :)

Men da loggføringen er over(jeg tenker 14dager) så tenker jeg å shake 3gng om dagen samt spise et måltid(fortrinsvis middager type kylling/svin etc)

Men så lurer jeg jo da på om det er flere som gjør slik her inne? og hva deres erfaringer er med en sånn type start? :)

Jeg gjorde dette da jeg gikk på Extravaganza i 2010, men mye har skjedd siden den gang, så da har jeg gått fra 62kg en strl.36/S(og relativt veltrent) til 79kg og str.42(grøss)

Men nå har jeg jo en 1åring i hus, og jeg klarer ikke å huske hvordan energinivået/hodepine etc var på dette:p

Bare for å ha sagt det...dagens str 42 er ikke stort,det er en str 38 slik de så ut før,når det var sunne str,ikke etter franske utmagra modeller;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo selvfølgelig enig i at skikkelig mat, langsiktig er aller aller best, MEN, for å tømme alt av søtsug, potetgull-sug, etc. Hvorfor er en kortsiktig(2-3ukers) pulver kur så galt?

(er ikke ute etter å kværrulere, men lurer genuint på hvorfor det skal være så galt)

Her har du litt av problemet :)

Det virker som du tror en slik "diett" der man kickstarter de første ukene med et enormt kaloriunderskudd (ved hjelp av et kosthold bestående av hovedsakelig shaker) vil bidra til å fjerne suget på "fyfy-mat".

På kort sikt?

Tja, dersom en slik drastisk omlegging kan bidra til at en psykisk føler det er lettere å forholde seg til dietten, så kanskje.

På lang sikt?

Et skritt frem og to tilbake. Kroppen er blitt utsatt for sulteforing i 3 uker, og når man da introduserer det "normale" kostholdet igjen og lar sultsignalene styre inntaket vil suget på noe godt (forutsatt at man ikke har kjørt kroppen så langt ned i grøfta at man er blitt syk) være alt annet enn fraværende. Stikkord: overspising - og det til de grader.

Se på det som et maraton. Du løper ikke et maraton ved å galoppere som om du blir jaget av en løve den første mila (pulverkur de første 3 ukene), men holder i stedet et jevnt tempo hele veien (omlegging av kostholdet slik at det skapes et moderat underskudd). Egentlig er dette en dårlig metafor siden de fleste har negative assisiasjoner til ordet maraton, men du må nok likevel innfinne deg i at ting tar tid ;)

Innse dette, og mestringsfølelsen vil bli desto større når du setter i gang og ser at ting går den riktige veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 42 er 38 slik de så ut som før, er jeg temmelig usunn jeg da siden jeg bruker 34 og til tider 32.. :p
Det er ikke nødvendigvis slik,det er damer som bruker helt nedi 27 som ikke ser verken utmagret eller usunne ut,,men med tanke på størrelser og hvor små mange av de har blitt... slik er det:) Jeg vet ikke hvor gammel du er,men på 90 tallet var klær litt større enn nå,for å si det slik.slik klær er i dag på kjeder ungdommer for eksempel handler emst klær så er for eksempel bukser ekstremt små i størrelser. Derimot joggebukser og overdeler er store. Dette er jo ikke noe nytt akkurat.

Du må ikke ta deg nær av det jeg sier,for 32 eller 34 trenger ikke å være usunt det,men at jeg mener at tiden har foradret seg en god del med tanke på hva som er str 40-42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke nødvendigvis slik,det er damer som bruker helt nedi 27 som ikke ser verken utmagret eller usunne ut,,men med tanke på størrelser og hvor små mange av de har blitt... slik er det:) Jeg vet ikke hvor gammel du er,men på 90 tallet var klær litt større enn nå,for å si det slik.slik klær er i dag på kjeder ungdommer for eksempel handler emst klær så er for eksempel bukser ekstremt små i størrelser. Derimot joggebukser og overdeler er store. Dette er jo ikke noe nytt akkurat.

Du må ikke ta deg nær av det jeg sier,for 32 eller 34 trenger ikke å være usunt det,men at jeg mener at tiden har foradret seg en god del med tanke på hva som er str 40-42.

Skjønte hva du mente ;) Når du sier at klærne har forandret seg, har du nok helt rett i det. Prøvde å finne skjorte til mannen min her om dagen, han bruker normalt vis M. JEG passer til M over skuldrene. Skjortene i dag er laget som en omvendt trekant, da de aller fleste har så mye pondus :p Eller, denne tids utrente menn, eller hva jeg skal si :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte hva du mente ;) Når du sier at klærne har forandret seg, har du nok helt rett i det. Prøvde å finne skjorte til mannen min her om dagen, han bruker normalt vis M. JEG passer til M over skuldrene. Skjortene i dag er laget som en omvendt trekant, da de aller fleste har så mye pondus :p Eller, denne tids utrente menn, eller hva jeg skal si :p hehe
Mhm:) Jeg har motsatt problem da jeg handler til mannen :p Han er kjempe slank naturlig,ekstremt slank rundt midja,har vel 10%-15% fett på kroppen og han er ikke kjempe høy,så hos han er de fleste klær,spesielt bukser for store og mye skjorter for eksempel på dressmann funker ikke,.de ser ut som telt på han(n). Han er v formet. Så her kan vi bare kjøpe klær på sånne smlimfit butikker:P

Så jeg har forståelse for begge parter,både når de er for slanke for klær flest eller om man har litt ekstra og ikke passer inni alt. Det skal ikke være enkelt:P

Men jeg skjønner jo at alle størrelser varierer,men atte det sier mye om de som syr og lager kleskolleksjoner når klær bare blir mindre og mindre,spesielt bukser...Kan ikke være lett for de heller da,...ingen blir fornøyde uansett hva de gjør ,haha:D

Men nå er det jo mulig å velge imellom tightsbukse greier og slimfit og vanlig passform da,det er nå enda bra:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm:) Jeg har motsatt problem da jeg handler til mannen :p Han er kjempe slank naturlig,ekstremt slank rundt midja,har vel 10%-15% fett på kroppen og han er ikke kjempe høy,så hos han er de fleste klær,spesielt bukser for store og mye skjorter for eksempel på dressmann funker ikke,.de ser ut som telt på han(n). Han er v formet. Så her kan vi bare kjøpe klær på sånne smlimfit butikker:p

Så jeg har forståelse for begge parter,både når de er for slanke for klær flest eller om man har litt ekstra og ikke passer inni alt. Det skal ikke være enkelt:p

Men jeg skjønner jo at alle størrelser varierer,men atte det sier mye om de som syr og lager kleskolleksjoner når klær bare blir mindre og mindre,spesielt bukser...Kan ikke være lett for de heller da,...ingen blir fornøyde uansett hva de gjør ,haha:D

Men nå er det jo mulig å velge imellom tightsbukse greier og slimfit og vanlig passform da,det er nå enda bra:p

Jeg mente at han trenger slimfit skjorter han og, ser nå at jeg ikke forklarte det veldig bra i innlegget mitt :p hehe. Men har forsåvidt ikke funnet noen skjorter sm passer i slimfit heller. Han er for brei over skuldra :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente at han trenger slimfit skjorter han og, ser nå at jeg ikke forklarte det veldig bra i innlegget mitt :p hehe. Men har forsåvidt ikke funnet noen skjorter sm passer i slimfit heller. Han er for brei over skuldra :p hehe
okei,hehe:D Ja det er vanskelig ,menn skal visst være veldig kraftige i dag i følge klær:P Ja vi får begynne å sy klær selv tenker jeg:wideyed:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2-3 uker,greit. Lengre tid enn det så er faren for å fucke opp både forbrenning og muskelmasse samt ikke minst kroppslige funksjoner,spesielt mage,tarm,for det er ikke meninga vi skal drikke føden vår nå.vi er voksne,vi er ferdige med den delen:p Ellers.det han over her sa,spiser du sunn mat fr du mye mer mat og metthetsfølelse enn ved en shake. Dessuten er det billigere ...er dette latskap eller er det fordi du tror det funker bedre med en pulverkur?For det gjør det ikke og som jeg ser det er det bare latskap og at man skal slippe å lage mat,tenke selv.;) Men noe må en ofre i overgangen til omlegging av livsstil faktisk;) Jeg er kanskje hard,frekk og dum nå i dine øyne men slik er det. Det er bare en ting som funker å det er å forandre vaner,måten man tenker på,snu på flisa rett og slett.

Jeg syns ikke du er hard frekk eller dum! :)

Jeg liker å få masse svar, og at folk skriver det de mener! :)

2-3uker, med 3shake og ett måltid, mest for å begynne med faste måltider(jeg er dårlig på det å spise skikkelig når jeg først spiser, spiser alt ifra 1 til 5 ganger om dagen liksom.. og da helst 1stort måltid, og masse småspising) Først for å få "faste måltider" kanskje lære å bli skikkelig sulten til relativt samme tid vær dag, for så, når jeg går over til bare mat, å faktisk ha jobba inn en rutine på når jeg skal spise og ikke.. (om du skjønner hva jeg mener?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...