Gå til innhold

Vil ned i vekt


Anbefalte innlegg

Hei. Mitt namn er Josephine og bur i Volda. Har 2 barn på 4 og 1,6 år. Eg ble gravid når eg var 17+, men gekk ikkje opp i vakt. Eg har alltid veide 75+, men pga hødge min så synes eg at det er på tid å kvitte desse kiloen. Eg går nå på Grethe Roede og har gått ned ca. 2 kilo og eg trening 3-4 dager. Hjelp meg please.

Mvh Josephine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er mykje å skrive vis du/ dere vil at eg skal skrive alt eg ete, men eg kan berre skrive ned ei del stikkord: grønnsaker, protein, mindre karbonhydrat, mindre feitt og frukt

Det er umulig å komme med innspill til kostholdet ditt om du ikke kan skrive ned hva du spiser i løpet av en dag. Det blir som å si "jeg trener, hva kan jeg gjøre bedre". Om folk skal ha mulighet til å komme med tips så må du nesten skrive ned alt du spiser på en typisk dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Kan berre skrive eim del, men ikkje alt.

Frukost:

1 skive brød grovt

  • 1 ss kesam
  • 40 g friske bær


Lunsj:

  • 1 skive brød ekstra grovt
  • 1 skiver røkt laks
  • 1 porsjon omelett stekt i myk margarin
  • 5 g salat diverse sorter

Mellom måltid:

  • 1 stk store potet
  • 1/2 stk avokado
  • 1/4 stk lime
  • 1/2 ts løk
  • 1/2 fedd hvitløk
  • 1/4 ts salt
  • 1/4 ts pepper
  • 1 ts tacosaus

Middag:

  • 150 g karbonadedeig
  • 1/4 stk løk
  • 1/2 fedd hvitløk
  • 1/2 stk gulrot
  • 1/4 boks hermetiske tomater
  • 3/4 ss tomatpuré
  • 1/4 ts grovmalt pepper
  • 1/4 ts salt
  • 1/4 ss hakket frisk basilikum
  • 1/2 dl vann
  • 40 g spagetti Fullkorn (tørr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke det du sier om at du ikke kan skrive alt? Hvordan tenker du at vi skal hjelpe om du ikke går inn i detaljer? For meg virker du å ha lite kunnskap rundt kosthold og trening. Vi kan ikke hjrlpe deg med mindre du informerer om alt du spiser,ikke bare" en del" og vi må vite hvor høy du et,aktivitetsnivå,vekt. Et evt trenigsprogram er greit å vite om du har:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Kan berre skrive eim del, men ikkje alt.

Frukost:

1 skive brød grovt

  • 1 ss kesam
  • 40 g friske bær


Lunsj:

  • 1 skive brød ekstra grovt
  • 1 skiver røkt laks
  • 1 porsjon omelett stekt i myk margarin
  • 5 g salat diverse sorter

Mellom måltid:

  • 1 stk store potet
  • 1/2 stk avokado
  • 1/4 stk lime
  • 1/2 ts løk
  • 1/2 fedd hvitløk
  • 1/4 ts salt
  • 1/4 ts pepper
  • 1 ts tacosaus

Middag:

  • 150 g karbonadedeig
  • 1/4 stk løk
  • 1/2 fedd hvitløk
  • 1/2 stk gulrot
  • 1/4 boks hermetiske tomater
  • 3/4 ss tomatpuré
  • 1/4 ts grovmalt pepper
  • 1/4 ts salt
  • 1/4 ss hakket frisk basilikum
  • 1/2 dl vann
  • 40 g spagetti Fullkorn (tørr)

Utifra dette synes jeg det var forferrdelig proteinfattig og kalorifattig. Viktig å spise Nok selv om man skal ned i vekt. Mer kjøtt er et tips. Mer ost,kokt skinke til frokost,lunsj kanskje? Mer karbonadedeig til middag? Hva med mer kesam når du først er i gang?:) en hel boks med litt frukt feks?Spis gjerne grøntfor og grønnsaker uten å veiee hele,det har omtrendt ikke kcal og det er mettende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke det du sier om at du ikke kan skrive alt? Hvordan tenker du at vi skal hjelpe om du ikke går inn i detaljer? For meg virker du å ha lite kunnskap rundt kosthold og trening. Vi kan ikke hjrlpe deg med mindre du informerer om alt du spiser,ikke bare" en del" og vi må vite hvor høy du et,aktivitetsnivå,vekt. Et evt trenigsprogram er greit å vite om du har:-D

Vel vis du eller dere ikkje skjønner kva eg meiner då er det ok for meg. Eg har kunskap om kosthold og trening. Vis eg gidd ikkje å skrive alt, betyr ikkje at ghar ikkje pinlig. Eg har skrive ei del av maten eg spiser og eg trenger ikkje å skive heile boken. Eg er 162 cm og veie 72 kilo for nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har kontroll på kosten, er det kun treningen du trenger hjelp med?

I så fall 3-4 styrkeøkter i uken (finn et program) og 1-2 økter cardio. Hold fokuset på styrken, dette gjør at du forbrenner mer, og strammer samtidig opp kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...