Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vet at alle trenger litt fett, men når jeg tenker på det usunne, tenker jeg på feite sauser med masse fløte/smør osv. mettet fett!

Les artikkelen jeg linket til. Mettet fett er ikke usunt. Fløte og smør er mye bedre enn soyaolje, solsikkeolje og andre rafinerte oljer/margariner. Skal du opp i vekt er det ingen grunn for å styre unna sauser med fløte og smør. Men ha gjerne en god balanse mellom mettet fett, enumettet fett og flerumettet fett om du vil spise sunt. God balanse får du gjennom å spise varierte fettkilder og styre unna raffinerte vegetabilske oljer (styre unna betyr måtehold, du trenger ikke være nazi på det).

Fortsetter under...

Bør jeg egentlig dele opp programmet over to dager. I dag så økten min slik ut:

Knebøy, strak mark, markløft med kettlebell, leg ex, chins, row, skulderpress, triceps

så tok jeg mage i maskin, skrå mage med ball og rygghev + armhevinger.

Er det for mye på en gang??

jeg tror kanskje ikke du trenger å kjøre både strakmark og mark helt enda, da vanlig markløft med vektstang vil gi deg nok til at du ikke trenger å fokusere ekstra på korsryggen før senere.

programmet ser ikke for ille ut det, selv om jeg kanskje ville ha lagt inn litt benk når armhevingene blir lettere.

du trenger neppe så mye ekstra magetrening, mark og bøy og press gir plenty når det blir tungt.

et fullkroppsprogram med bøy,mark, press , pullups og benk, da har du allerede 90% av alt du trenger av øvelser, resten blir polish, typ... kroppsdeler man vil fokusere ekstra på .

skal man trene fullkropp,må man ha noen øvelser når man trener, tror du er godt på vei jeg nå:)

jeg tror kanskje ikke du trenger å kjøre både strakmark og mark helt enda, da vanlig markløft med vektstang vil gi deg nok til at du ikke trenger å fokusere ekstra på korsryggen før senere.

programmet ser ikke for ille ut det, selv om jeg kanskje ville ha lagt inn litt benk når armhevingene blir lettere.

du trenger neppe så mye ekstra magetrening, mark og bøy og press gir plenty når det blir tungt.

et fullkroppsprogram med bøy,mark, press , pullups og benk, da har du allerede 90% av alt du trenger av øvelser, resten blir polish, typ... kroppsdeler man vil fokusere ekstra på .

skal man trene fullkropp,må man ha noen øvelser når man trener, tror du er godt på vei jeg nå:)

Takk for svar! Egentlig så har jeg benkpress med i programmet, men i går var jeg helt ferdig, så klarte rett og slett ikke den, så derfor tok jeg armhevinger i stedet. Er det greit å variere litt på den måten? Rygghev og markløft m/kettlebell er heller ikke skrevet opp på programmet jeg kjører, men følte for å ta de som en "bonus" haha :p men har det noen effekt? Lurer også på om jeg skal legge inn en øvelse for rumpa. Typ hip thrust/gluten brigde? hva er best?

Les artikkelen jeg linket til. Mettet fett er ikke usunt. Fløte og smør er mye bedre enn soyaolje, solsikkeolje og andre rafinerte oljer/margariner. Skal du opp i vekt er det ingen grunn for å styre unna sauser med fløte og smør. Men ha gjerne en god balanse mellom mettet fett, enumettet fett og flerumettet fett om du vil spise sunt. God balanse får du gjennom å spise varierte fettkilder og styre unna raffinerte vegetabilske oljer (styre unna betyr måtehold, du trenger ikke være nazi på det).

Heite, hvorfor kan man ikke like en post mer enn en gang? :grumpy:

Annonse

Så du trener styrke 7 ganger i uka? Og cardio i tillegg? Når hviler du egentlig...?

Disse timene jeg går på er ikke så harde med tanke på styrketrening, det er mer utholdenhet, kombinert med basisstyrkeøvelser. Kardio gjør jeg sjelden nå, kun 20-25 min oppvarming før en styrkeøkt. Hater å hvile :( men som regel lørdag eller søndag.

Syntes ikke det virker veldig fornuftig å kjøre 20-25 min oppvarming i form av kardio før styrkeøkten, når du har sagt gang på gang at hovedfokuset ditt er å øke i muskelmasse. Du kan jo umulig ha noe futt igjen til styrketreningen om denne kardiotreningen er høyintensiv? Kutt ned på kondisjonstreningen og ta heller et par oppvarmingsett på de store muskelgruppene!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...