Gå til innhold

Periodisk faste, yay or nay?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet
Det er ikke noe annet jeg ikke vet om PF, som at man må spise fett tidlig på dagen og karbs sent, som det er på biorytme?

What did u just wrote? "det er ikke noe annet jeg ikke vet om PF?"... Biorytme=fett tidlig, karbs senere. PF= et spisemønster, ikke utvalg av hva man spiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

What did u just wrote? "det er ikke noe annet jeg ikke vet om PF?"... Biorytme=fett tidlig, karbs senere. PF= et spisemønster, ikke utvalg av hva man spiser

Jeg formulerte meg kanskje litt feil. Jeg mente bare om det var noe inndeling på det eller om det bare er et spisemønster og at det var noe jeg hadde gjort feil nå i snart 1 år :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Jeg formulerte meg kanskje litt feil. Jeg mente bare om det var noe inndeling på det eller om det bare er et spisemønster og at det var noe jeg hadde gjort feil nå i snart 1 år :p

Haha nei, ikke som jeg har fått med meg . PF= et spisemønster(tid) Biorymte: spisemønster(utvalg av mat) Kan selvfølgelig kombineres da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, slitt med dårlig kosthold lenge, og PF hjalp med å fikse opp i det. Aldri likt frokost uansett. Lettere å balansere kostholdet etter det, men vanskelig å spise nok i starten. Kjører litt combo med å spise mer carbs på treningsdager og mer fett på off dager. Meget fornøyd med hva spisevinduet har gjort for kroppen min, og hvordan ting føles til daglig.

Skulle jeg satset på ren muskelvekst og ikke fetttap, ville jeg nok ikke kjørt pf. Da hadde jeg aldri klart å trykke i meg nok på de timene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yay, slitt med dårlig kosthold lenge, og PF hjalp med å fikse opp i det. Aldri likt frokost uansett. Lettere å balansere kostholdet etter det, men vanskelig å spise nok i starten. Kjører litt combo med å spise mer carbs på treningsdager og mer fett på off dager. Meget fornøyd med hva spisevinduet har gjort for kroppen min, og hvordan ting føles til daglig.

Skulle jeg satset på ren muskelvekst og ikke fetttap, ville jeg nok ikke kjørt pf. Da hadde jeg aldri klart å trykke i meg nok på de timene.

Personlig har jeg ikke noe problemer med det ;) Du venner deg til det etterhvert, og det er en helt genial, men enkel måte å spise på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dere ikke veldig tom i hodet når det er så mange timer mellom hvert påfyll?

Hvordan fungerer dere jobbmessig når dere ikke får påfyll...

Spør av nyskjerrighet, jeg er nemlig avhengig av et stabilt blodsuker for at hodet skal fungere på et tilfredstillende nivå.

Var slik de første dagene jeg også. Prøv å drikk nok vann, og spis nok når du faktisk spiser.

Kan være lurt å regne litt på kaloriene dine de første dagene på PF så du vet at du ligger i korrekt nivå.

For min del kan det også hjelpe å fastsette i hodet mitt at jeg SKAL spise kl 14 eks, og selv om du er sulten/slapp så vet du at det er kun på grunn av overgangen til nytt spisemønster.

Er helt genialt når man har kommet i gang iallfall! Latterlig hvor lite sult man får av å følge et slikt spisemønster! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist etter PF i snart 3 år, og kommer aldri til å gå tilbake til små og hyppige måltider. Et par ganger har jeg prøvd å spise lite og ofte, for å se hvordan kroppen reagerer, men det holder i akkurat to dager så går jeg tilbake til PF. Blir rett og slett skrubbsulten med små måltider, og det fører lett til en sprekk i ny og ne.

Det jeg synes er utrolig deilig er at man har flere kalorier å "bruke" per måltid, og det gir deg større frihet mtp valg av matvarer. Skal du ligge i underskudd og samtidig spise ofte, OG oppnå metthetsfølelse etter du har spist må du nesten utelukkende gå for det magreste kjøttet og grønnsaker. Det er ihvertfall min personlige erfaring :-) så jeg sier go for it! Men gi det noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...