Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert ett dumt spørsmål. :p

Merker jeg har lagt til meg en vane jeg er usikker på er bra. Jeg har en tedens til og stramme musklene på baksidene slik at jeg på en måter drar skuldrene bak når jeg trener lett markløft. Jeg kan sammenligne det litt med måten man strammer når øvre del av rygg\bakside av skuldre når man skal lage "plattform" til stanga når man skal ta knebøy.

Jeg har ikke fått noen kommentarer om det.

Lurer på om dette er riktig, eller kan dette overdrives så jeg bør bli mer obs på å tilpasse dette etter belastning?

Skriver på tlf, så overse skrivefeil...

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17897-markl%C3%B8ft-stramme-skuldrene-bakover/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke trekke skulderbladene bak når du tar markløft.

Skulderbladmusklene vil mest sannsynlig ikke være sterke nok til å være i denne posisjonen gjennom hele løftet uansett hvis du løfter ganske tungt.

Rippetoe forklarer det godt;

En viss grad er det fint å prøve å trekke skuldrene tilbake. Det er for å få brystet frem og for å hjelpe til med å ha en rett rygg. Mange har en tendens til å la skuldrene falle fremmover og da lett krumme ryggen i løfte

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...