Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei :)

Jeg har gått til PT og fått er fullkroppsprogram. Der er det mest fokus på overkropp og jeg har to(!!) øvelser for bena: Strake og sype markløft. Det koster jo en del å gå til PT så jeg lurte på om noen her inne kunne hjelpe meg og supplere programmet med øvelser og dele det i 2? :)

Tenkte en dag med overkropp en dag med underkropp. Men jeg vil fortsatt beholde de øvelsene jeg gjør. Jeg høre også at knebøy er en øvelse som bør være med i programmet, så jeg øsnker å ha den med :)

De jeg har er:

Dype markløft

Skulderpress

Strake markløft

Chins

Rygghev

Flyes i cable

Dips

Noen som vil komme med forslag? :) (håper dere forstår noe av den rotete tråden min:D)

Robert André

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville ha gjort det på denne måten:

Dag1:

Benkpress 3 sett

Skulderpress/Dips 3 sett

Stangroing 3 sett

Chins 3 sett

Facepulls 3 sett

DAg2:

Knebøy 3-4 sett

Markløft(1 arbeidsett)

Strake markløft 2-4 sett

Goblet squat 2-3 sett

Legger 2-3 sett

Skrevet
Jeg ville ha gjort det på denne måten:

Dag1:

Benkpress 3 sett

Skulderpress/Dips 3 sett

Stangroing 3 sett

Chins 3 sett

Facepulls 3 sett

DAg2:

Knebøy 3-4 sett

Markløft(1 arbeidsett)

Strake markløft 2-4 sett

Goblet squat 2-3 sett

Legger 2-3 sett

Nå kommer det sikkert litt dumme sørsmål, men setter pris på om du gidde å svare :D

Hvilken øvelse er Legger og Stangroing?

Her regner du ikke med oppvarminssett?

Er det lite smart å kjøre både dips og skulderpress? (liker begge øvelsene veldig godt :D)

Skrevet
Nå kommer det sikkert litt dumme sørsmål, men setter pris på om du gidde å svare :D

Hvilken øvelse er Legger og Stangroing?

Her regner du ikke med oppvarminssett?

Er det lite smart å kjøre både dips og skulderpress? (liker begge øvelsene veldig godt :D)

Legger er tåhev.

stangroing er når du står framoverbøyd med en stang og fører den mot nedre del av magen. søk på latrow på youtube

Annonse

Skrevet

#Legger: her tenkte jeg bare en generell øvelse for leggene(tåhev for eksempel)

#Stangroing

#Nei, det får du finne ut selv, hva som passer for deg, men det er en fin pekepinn å starte med de største øvelsene først, så får du litt ekstra oppvarming på kjøpet ;)

#DEt blir fort mye pressøvelser, men du kan jo gjerne kjøre f.eks 2 sett med dips og 2 set med skulderpress...eller kjøre annenhver økt med de øvelsene :)

Skrevet
Heihei :)

Jeg har gått til PT og fått er fullkroppsprogram. Der er det mest fokus på overkropp og jeg har to(!!) øvelser for bena: Strake og sype markløft. Det koster jo en del å gå til PT så jeg lurte på om noen her inne kunne hjelpe meg og supplere programmet med øvelser og dele det i 2? :)

Tenkte en dag med overkropp en dag med underkropp. Men jeg vil fortsatt beholde de øvelsene jeg gjør. Jeg høre også at knebøy er en øvelse som bør være med i programmet, så jeg øsnker å ha den med :)

De jeg har er:

Dype markløft

Skulderpress

Strake markløft

Chins

Rygghev

Flyes i cable

Dips

Noen som vil komme med forslag? :) (håper dere forstår noe av den rotete tråden min:D)

Robert André

Hvorfor 2-splitt når fullkroppsprogram er bedre? Ganske lett å bare justere litt på det du allerede gjør:

Dype markløft Knebøy

Flyes i cable Benkpress

Strake markløft Markløft

Skulderpress

Chins

Rygghev

(Dips)

Annonse

Skrevet
Horisontal dag og vertikal dag:

Horisontal: Benkpress, Roing, Squat

Vertikal: Skulderpress, Chins, Mark

Markløft dagen etter knebøy to ganger i uka er jo digg for korsryggen? Ville heller gått for rudboy sitt forslag, så kan du heller bytte på hvilken øvelse du vil kjøre tyngst

Skrevet
Markløft dagen etter knebøy to ganger i uka er jo digg for korsryggen? Ville heller gått for rudboy sitt forslag, så kan du heller bytte på hvilken øvelse du vil kjøre tyngst

Bare to ganger i uken? Kjører det fire ganger i uken ;) Ta gjerne å periodiser treningen eller kanskje bare ta det på gefylen, som å ikke presse deg for hardt på de øvelsene du er ubekvemt med for øyeblikket. Hvis du kjører det hardt 4 ganger i uken vil du nok føle det hardt.

• 2 uker senere...
Skrevet
Hvorfor 2-splitt når fullkroppsprogram er bedre? Ganske lett å bare justere litt på det du allerede gjør:

Dype markløft Knebøy

Flyes i cable Benkpress

Strake markløft Markløft

Skulderpress

Chins

Rygghev

(Dips)

Tenkte jeg skulle prøve det i dag, ville du gjort det i den rekkefølgen? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...