Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke et frokostmenneske, men liker å trene tidlig på dagen/morgen.

Siden jeg har en PT som prøver å ta livet av meg trenger jeg tips til måltider som ikke legger seg tungt i magen og som gir energi så jeg får litt mer å hente på treningene.

Fra før av tar jeg BCAA og creatin før trening og ellers prøvd litt forskjellig jeg kan spise et par timer før uten å finne noe som funker. Bare rent kjøtt og grønt funker ikke, iallefall ikke i de mengdene jeg klarer å trykke i meg, eller havregrøt som jeg også ser mange spiser før trening :)

Hjelp? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17630-f%C3%B8r-treningsm%C3%A5ltid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva med f.eks banan + yoghurt, banan + biola eller noe slikt?! Gir litt energi uten å fylle veldig. Evt kan du også vurdere å i tillegg spise en god porsjon havregrøt kvelden før - så har du hvertfall fylt på glykogenlagrene noe.

Selv får jeg greit med energi av banan + 2-3 dadler og kaffe!

Kommer som Fredrik Gyllensten sier også veldig ann på hva du prøver å oppnå med treningen - prestasjon vs slanking vs bygging

Trening er veldig variert, men hovedvekten er styrketrening med PT 3 ganger i uken. Timene er ca på 50 min, men jeg varmer opp selv. Ellers går det i forskjellige typer cardio, alt fra å gå til å løpe intervaller.

Spiser med et lite underskudd, ca 100-200 kacl.

Ut i fra diett.no sine opplysninger ligger jeg ca på 45%protein, 30% karb og 25% fett

Jeg ønsker først og fremst å bli sterkere, men også vektnedgang.

hva med f.eks banan + yoghurt, banan + biola eller noe slikt?! Gir litt energi uten å fylle veldig. Evt kan du også vurdere å i tillegg spise en god porsjon havregrøt kvelden før - så har du hvertfall fylt på glykogenlagrene noe.

Selv får jeg greit med energi av banan + 2-3 dadler og kaffe!

Kommer som Fredrik Gyllensten sier også veldig ann på hva du prøver å oppnå med treningen - prestasjon vs slanking vs bygging

På kvelden drikker jeg somregel smoothie med havregryn i. Kan prøve å øke mengden havregryn. Takk!

Kaffe drikker jeg, men hvor lenge før treningen spiser du banan og dadler?

kmmer annpå hvajeg trener... hvis styrke så kan jeg fint spise det sånn 10 min før. Er det kardio prøver jeg å la det gå en time.. Men dette mp du kjenne på selv. Noen får mye lettere ubehag i magen enn andre.. men for meg har hvertfall dette fungert de gangene jeg har trent tidlig =)

Annonse

1 time styrketrening er ikke i nærheten av å tømme glykogenlagrene dine, og blodsukkernivåene er også meget stabile i friske personer selv under trening i fastet tilstand. Jeg vil anbefale deg å taste trening i fastet tilstand: kun BCAA + væske om morgenen (gjerne kaffe), så spiser du etter trening.

Prøv det, og gi meg gjerne feedback på hvordan det føles :)

1 time styrketrening er ikke i nærheten av å tømme glykogenlagrene dine, og blodsukkernivåene er også meget stabile i friske personer selv under trening i fastet tilstand. Jeg vil anbefale deg å taste trening i fastet tilstand: kun BCAA + væske om morgenen (gjerne kaffe), så spiser du etter trening.

Prøv det, og gi meg gjerne feedback på hvordan det føles :)

Takk for svar :)

Jeg har testet ut å trene på kun BCAA + væske, men følte meg slapp halvveis i treningen, så begynte å teste ut å spise før. Så langt har ikke det egentlig funket heller, så jeg er sikkert bare lat og slapp o_O Evnt. i enda dårligere form enn jeg selv tror.

Det har kanskje ikke så mye å si,men jeg bruker lang tid på å varme opp på egenhånd, så blir fort 1,5 time trening og noen ganger enda lengre, for avslutter det vi har begynt på og noen ganger tar det bare litt lengre tid.

Kan jo legge til at jeg selvfølgelig har snakket med PT om dette, og han har kommet med forslag, men så tenker jeg at flere hjerner tenker bedre enn 2 :)

Hadde ikke dette "problemet" før jeg begynte å trene med PT for 3 uker siden, men så har jeg ikke trent så hardt, løftet så tungt eller hatt fremgang på samme måte tidligere heller. Mulig jeg er utålmodig :p

Trente lenge på fastende mage om morgenen, frokost er helt utelukket før kl 06, men oppdaget at jeg fungerer bedre med en frukt + en liten proteinshake (gidder ikke kjøpe BCAA, så tar tilsvarende mengde med proteinpulver) 20-30 min. før trening. Går ikke tom halvveis i økten, slik jeg gjorde tidligere.

Jeg spiser havregrøt på kvelden, så har sikkert nok å gå på innabords. Hmmmm....Mulig det er mest det som gjør at jeg har mer å gi på morgenen nå enn før. Får teste det ut et par ganger :)

Uansett, med litt påfyll før trening, føler jeg heller ikke så stress med å spise rett etterpå, men spiser en god frokost når jeg har kommet meg på jobb.

I helgene trener jeg på formiddagen, men spiser da en frokost av mager kesam, cottage cheese, bær og mandler/nøtter, og så tar jeg en frukt og en liten proteinshake 15-30 min. før trening et par timer etterpå.

Dette er ihvertfall det som funker for meg :)

Trente lenge på fastende mage om morgenen, frokost er helt utelukket før kl 06, men oppdaget at jeg fungerer bedre med en frukt + en liten proteinshake (gidder ikke kjøpe BCAA, så tar tilsvarende mengde med proteinpulver) 20-30 min. før trening. Går ikke tom halvveis i økten, slik jeg gjorde tidligere.

Jeg spiser havregrøt på kvelden, så har sikkert nok å gå på innabords. Hmmmm....Mulig det er mest det som gjør at jeg har mer å gi på morgenen nå enn før. Får teste det ut et par ganger :)

Uansett, med litt påfyll før trening, føler jeg heller ikke så stress med å spise rett etterpå, men spiser en god frokost når jeg har kommet meg på jobb.

I helgene trener jeg på formiddagen, men spiser da en frokost av mager kesam, cottage cheese, bær og mandler/nøtter, og så tar jeg en frukt og en liten proteinshake 15-30 min. før trening et par timer etterpå.

Dette er ihvertfall det som funker for meg :)

Liten proteinshake før trening prøvde jeg i går, og da var jeg spyferdig nesten før treningen begynte. Da er det bedre for meg med kun BCAA :) Jeg er en av de som dør av sult etter trening, så så fort jeg er ferdig går jeg mine 5 min hjem og kaster i meg en stor posjon havregrøt med div. proteiner i :D

Liten proteinshake før trening prøvde jeg i går, og da var jeg spyferdig nesten før treningen begynte. Da er det bedre for meg med kun BCAA :) Jeg er en av de som dør av sult etter trening, så så fort jeg er ferdig går jeg mine 5 min hjem og kaster i meg en stor posjon havregrøt med div. proteiner i :D

Uffda, hehe. Handler jo som alltid om å finne det som fungerer for en selv :)

Jeg elsker proteinpulveret mitt! Men hadde jeg giddet å bruke penger på mer tilskudd, hadde jeg nok kjørt BCAA + en frukt :)

Får spist ca en time etter trening, da er jeg rimelig klar for mat, ja!

Annonse

Jeg har testet ut å trene på kun BCAA + væske, men følte meg slapp halvveis i treningen, så begynte å teste ut å spise før. Så langt har ikke det egentlig funket heller, så jeg er sikkert bare lat og slapp o_O Evnt. i enda dårligere form enn jeg selv tror.

Det har kanskje ikke så mye å si,men jeg bruker lang tid på å varme opp på egenhånd, så blir fort 1,5 time trening og noen ganger enda lengre, for avslutter det vi har begynt på og noen ganger tar det bare litt lengre tid.

Ja, shut up and squat!

Hva du spiser rett før en styrkeøkt har strengt tatt svært lite å si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...