Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen her som tenker å løpe Midnight Sun Marathon i Tromsø?

Eller har løpt det før og vil dele opplevelser? :)

Ganske stilig med verdens nordligste (godkjente) marathon da, i midnattsol, med 4500 deltakere fra over 50 nasjoner!

Nå stiller jeg ikke akkurat for å vinne selv, men med opptrapping av løpetrening nå når glatta etterhvert forsvinner, håper jeg på å nærme meg 3:30 :)

Hadde 03:53 på mitt første løp ved Stavanger Maraton, etter å ha fulgt fartsholder de første 32km i behagelig tempo, så regner med litt forbedring hvertfall.

Fortsetter under...

Etter å ha sjekka litt rundt i går og nesten fortvilt litt over fulle hoteller, fant jeg ok rimelig rom på Smarthotel Tromsø, i Vestregata. Ser ut til at de ikke åpner før uti april engang.

Måtte ut med 1875 kr for tre netter, så blir torsdag-søndag da^^

Hotell og påmelding i boks! Bare flybillettene som gjenstår!

Annonse

Løp kun med billig clas ohlson klokke for å logge tiden, så hadde ikke noen oversikt over snittfart.

Men vi var da en hel gjeng med hobbymosjonister som holdt 4:00-fartsholderen, og snakka mye underveis. Rimelig kosetempo egentlig, så bare til å kaste deg med!

Bare et "nysgjerrigspørsmål": Spitsbergen Marathon på Svalbard kalles jo også for verdens nordligste marathon, men det er vel det i Tromsø som er det offisielle. Er det slik at det er visse kriterier/godkjenninger som må til for at noen skal kunne gjøre krav på den tittelen? Bare lurer. Har ikke tenkt å løpe uansett, men gøy å se på... :) Sorry, ble vel off topic dette. Men lykke til med løpinga! (y)

Jøss, har ikke fått med meg at de arrangerer maraton på Svalbard engang. Etter det jeg kan finne ut er Tromsø verdens nordligste AIMS-sertifiserte (Association of International Marathons and Distance Races) maraton hvertfall.

Hvorfor Maratonet på Svalbard ikke er sertifisert, vet jeg ikke :)

Edit: Virker som hovedkravet til AIMS-sertifisering er at representanter fra AIMS har vært tilstede og bekreftet at løypa er nøyaktig 42 195 m.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...