Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt en spiseforstyrrelse, og vet at jeg til tider har lett for å spise for lite uten at jeg merker det - som en veldig dårlig vane. Er 174 cm og veier mellom 53-55 kg. Målet er å "bygge opp" kroppen min etter at jeg har brutt den ganske ned over noen år. Kan legge til at jeg er erklært "frisk" og sliter ikke på samme måten som da jeg var syk :) Er relativt ny på treningsfronten, men både ser og merker at mye har skjedd bare på denne første måneden, det er gøy!

En vanlig dag ser slik ut:

Frokost:

- 300g mager cottage cheese

- 50g kokosmelk

- 1 stk. frukt/ ca. 125g bær

Lunsj:

- en kylling fillet

- masse grønnsaker

- 1/2 avocado (ev. laks i stede for kylling)

Middag:

- 200g potet/ 60g ris

- 150g biff/ karbonadedeig

- masse grønnsaker

Før trening:

- BCAA + kreatin

- 1 stk. frukt

Etter trening:

- 30g proteinpulver

- 1 stk frukt

- 2 stk riskaker

Kvelds:

- 50g havregryn

- 20g proteinpulver

- 1 stk. frukt

Noen som kan si noe om dette ser greit ut? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17136-spiser-jeg-egentlig-nok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor aktiv er du? Ville brukt vanlig CC, det dobbelte med havregryn, og det dobbelte med kjøtt til middagen. Minst! Gjerne en neve nøtter også.

Hun før jo i seg ca 140-150 g protein, det tilsvarer jo 3g pr kg hun veier, vet ikke om hun burde doble kjøttmengden ved middagen da? :eek: resten er jeg enig med :)

Ser du har få innlegg så jeg MÅ starte med følgende: Spiseforstyrrelser på forumet - informasjon | Fitnessbloggen Forum

Det er verdt å lese for både trådstarter og respondenter i tråden.

Videre så er det to ting jeg umiddelbart tenker DAIN

1) hvorfor spiser du magre produkter om du sliter med å få i deg mat?

2) så nøyaktig måltidsplan (x antall gram ditt, og x antall gram datt) tyder ikke helt på det du sier om at du er frisk. Hvorfor ikke bare spise sunt, variert og så mye du ønsker/etter sultfølelsen en stund. Det er ikke sunt for "hvemannsen" og leve som en slave til gram, kcal osv. Dette er noe som har blitt adoptert av hobbymosjonistene siste årene og det er ikke heldig. Er du overvektig så ja, absolutt bør en tenke på slik, men du som er undervektig per definisjon bør ikke trenge hverken kjøkken eller badvekt med det første. Spis variert, tren og hvil. Lev livet, ikke tell det. Det er faktisk mulig å kose seg OG være seriøs med treningen på en og samme tid. Tro meg

Enig med eirich her. Hvorfor spise så magert om du sliter med å få i deg mat? Jeg skulle ha i meg 3500 - 4000 kcal i en periode og kunne absolutt ikke gå for de magre variantene. Magert kjøtt, nøtter, h - melk, fløte o.l produkter gikk det mye av.

Annonse

Tusen takk for mange svar :-)

Jeg ser selv at jeg kan oppfattes litt slaviskt med grammene, men forsøker å trappe opp litt rolig på mengde mat. Har ikke så stor plass i magen, og får lett mageknip ol. viss jeg spiser mye mer en hva jeg er vant til helt plutselig. Jeg kan jo legge til at jeg spiser mer nå en for en måned siden, og det siker kanskje sitt... Jeg tar til meg rådene og bytter til de litt mindre magrere produktene :-). Jeg trener ca. 1 time hver dag med gruppetrening basert på styrke, på senteret. Føler det var en grei måte å begynne på så så jeg får trent hele kroppen og vennt den til å vere i aktivitet igjen.

Kan forstå at noen folk blir leie av jenter som poster innlegg som meg, men setter stor pris på folk som svarer, som her, med råd om hva jeg faktisk kan gjøre for å få det bedre! :-)

Jupp. Dette henger sammen med gamle vaner, og skjer ganske atuomatisk etter som det ikke er noe som gjør meg utrygg. Det handler bare om å tørre og ta seg sammen og utfordre seg selv. Føler meg bedre bare med det jeg har økt den sisste måneden, og da kan det jo bare bli bedre :-) Takk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...