Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pleier å ligge litt høyere i kalorier enn den dagen, da spiste jeg litt lite:) Jeg ser det selv også, men jeg lagde ikke middag den dagen, så ble bare lettvint versjonen. Sambo var ikke hjemme, så orket ikke lage middag til bare meg selv.

Angående lav forbrenning, jeg har alltid spist sunt. Men spiste litt mer mat før, og da lå jeg omtrent 5-6kg mer enn nå. Da trente jeg masse, drev med dans 5timer om dagen x 5 dager i uken. Har alltid lagt på meg fort, og gått mye opp og ned i vekt. Selv om jeg trente svært mye og spiste bra:)

Det kan være flere grunner til at du gikk fort opp i vekt. Glykogenlagrene fylles opp og du holder mer vann i perioder. Da vil du fort legge på deg noen kilo.

Ok, da skal jeg prøve å spise mer:) Og legge bort vekten må jeg nok også. Får heller skaffe målebånd, og se fremgang slik:) Trener styrke, men får trappe opp. Har vært redd for å løfte tungt pga keisersnitt og jeg ikke vil ha noe brokk.
du skal selvfølgelig vente til du kan trene tungt i følge lege,du skal ikke ødelegge deg:)
Vekta blir fort en feilaktig fiende om du trener styrketrening. Finn fram speilet og målebåndet. Det beste valget jeg har gjort har vært å kaste vekta på hodet og rævva ut ;)
Er veldig enig,men hva er argumentet ditt på hvorfor det er slik,bare nyskjerrig:)
Er veldig enig,men hva er argumentet ditt på hvorfor det er slik,bare nyskjerrig:)

Nå er ikke jeg noe ekspert på kroppen. Men mange går opp i vekt når de trener tung styrke, delvis fordi det samles kanskje litt mer vann i kroppen, og litt fordi man legger på seg muskelmasse, evt bytter ut fettmasse med muskelmasse.

Når man bytter ut fettmasse med muskelmasse vil målebåndet vise at du blir strammere, men du kan veie mer siden massetettheten i muskler er større enn i fett, derav veier muskemassen mer.

Annonse

Nå er ikke jeg noe ekspert på kroppen. Men mange går opp i vekt når de trener tung styrke, delvis fordi det samles kanskje litt mer vann i kroppen, og litt fordi man legger på seg muskelmasse, evt bytter ut fettmasse med muskelmasse.

Når man bytter ut fettmasse med muskelmasse vil målebåndet vise at du blir strammere, men du kan veie mer siden massetettheten i muskler er større enn i fett, derav veier muskemassen mer.

Det var noen som mente her at jeg spiste for lite kalorier iløpet av en dag, til å gå opp i muskelmasse. Kan man ikke øke muskelmasse, hvis man går litt i underskudd?:) det er noen deler av kroppen jeg har litt ekstra å ta i, derfor jeg går i underskudd:) For å stramme opp, ikke nødvendigvis gå ned i vekt. Så trener jeg styrke/kardio.

Det var noen som mente her at jeg spiste for lite kalorier iløpet av en dag, til å gå opp i muskelmasse. Kan man ikke øke muskelmasse, hvis man går litt i underskudd?:) det er noen deler av kroppen jeg har litt ekstra å ta i, derfor jeg går i underskudd:) For å stramme opp, ikke nødvendigvis gå ned i vekt. Så trener jeg styrke/kardio.

Øk matinntaket, så vil du erstatte litt fett med muskler, fordi jo mer muskelr du har jo mer forbrenner kroppen din i hverdagen mens du gjør vanlige aktiviteter. Dvs at en svært muskuløs mann forbrenner med når han røyser seg opp av sofaen enn en person med svært lite muskler, om du skjønner.

Spis mer, tro meg det hjelper mer enn hva man skulle tro :) Nei det er svært vanskelig å bygge muskler om du ligger på underskudd. Spis nok protein :)

Øk matinntaket, så vil du erstatte litt fett med muskler, fordi jo mer muskelr du har jo mer forbrenner kroppen din i hverdagen mens du gjør vanlige aktiviteter. Dvs at en svært muskuløs mann forbrenner med når han røyser seg opp av sofaen enn en person med svært lite muskler, om du skjønner.

Spis mer, tro meg det hjelper mer enn hva man skulle tro :) Nei det er svært vanskelig å bygge muskler om du ligger på underskudd. Spis nok protein :)

Ok, takk!:)

Da får jeg bare forsøke det. Blir spennende:)

Ja,tror jeg skjønner hva du mener:) Er vanskelig for mange å gå ned i vekt med styrketrening ja,erfart det selv,men det går med masse tolmodighet :D

Bare litt off topic her,men må bare spøørre. Hvis man er i et ganske ok underskudd,men bygger muskler til tross for det,er man da egentlig ikke i et så stort underskudd som man trudde da eller?:p Altså,jeg har masse muskler,og de har blitt mye større siste to årene til tross for underskudd. Mener de som har peil på dette da at jeg egentlig ikke har vært så mye i underskudd likevel? Eller kan dette ha noe med at jeg hadde MYE å ta av da jeg startet ?Typ 30 kg+:p

Annonse

Men tilbake til spørsmålet!:) Siden jeg først har deg her. Tror du disse 2kg er vann, og ingenting å tenke på? Bør jeg spise mer? :)

Nå sa du vel ikke hvor mye du spiser på hverdagene. Et vedlikeholdsnivå for deg med et moderat aktivitetsnivå vil ligge rundt 1700 kcal, så jeg ville siktet mot å ligge rundt dette på hverdagene, så kan du gjerne legge til litt ekstra på lørdagene om det passer seg slik.

De kiloene er ingenting å tenke på uansett hva det er :)

Nå sa du vel ikke hvor mye du spiser på hverdagene. Et vedlikeholdsnivå for deg med et moderat aktivitetsnivå vil ligge rundt 1700 kcal, så jeg ville siktet mot å ligge rundt dette på hverdagene, så kan du gjerne legge til litt ekstra på lørdagene om det passer seg slik.

De kiloene er ingenting å tenke på uansett hva det er :)

Ok, takk for hjelpen!:)

Har ligget på 1300-1500kalorier daglig, og 2000 lørdager. Men da øker jeg og ser hvordan det går:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...