Gå til innhold

De første stevia-produktene er på vei til norske hyller


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så den på coop i dag, men på innholdsfortegnelsen stod stevia som siste ingrediens etter noe annet søtningsmiddel, så jeg synes det blir litt feil å kalle det for stevia.

Har spist en sånn alt.... Fant den på rema 1000 i høst pris rundt 30 kr bare, om jeg ikke husker helt på viddene nå.

Så at det er kommet vitaminvann med stevia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så den på coop i dag, men på innholdsfortegnelsen stod stevia som siste ingrediens etter noe annet søtningsmiddel, så jeg synes det blir litt feil å kalle det for stevia.

Enig med deg at det blir feil å kalle ett produkt stevia,når det er proppet med andre søtstoff hvis dette er tilfelle.

Men er spent på hvilke produkter norge får med stevia. Synes godt dem kan få ketchup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den på coop i dag, men på innholdsfortegnelsen stod stevia som siste ingrediens etter noe annet søtningsmiddel, så jeg synes det blir litt feil å kalle det for stevia.

Husk at Stevia i ren form er 1000 ganger søtere enn sukker, så om man ikke blander det med noe annet blir det vanskeligere å tilpasse rett mengde for de som er vant til sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Stevia i ren form er 1000 ganger søtere enn sukker, så om man ikke blander det med noe annet blir det vanskeligere å tilpasse rett mengde for de som er vant til sukker.

Ja, men synes ikke det var mye tegn til stevia i den. Måte bruke en god del i forhold til hva jeg ville gjort om jeg brukte ren stevia. Synes navnet er litt missledene, de burde heller kalt det noe annet, og ikke bare stevia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...