Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du spiser litt mindre enn BMR. IMO er det ikke nødvendig å ligge under basalforbrenningen. Din BMR er på rundt 1500 kcal. Det er minimum det du kan ligge på for at kroppen din skal fungere riktig.

Siden du er i aktivitet og trener så vil du være på mye mindre enn 1500 kcal.

Jeg siterer Asle ifra en annen tråd "Du kommer til å miste fettfri masse, kroppen må kannibalisere annet kroppsvev enn fett for å dekke energibehovet, hormonene dine går i dass, energiforbruket går ned - deretter vil du bedre kroppsammensetningen og øke."

Fortsetter under...

frk.sondre, jeg har gått ned 28 kg på dette, og kroppen min er ikke ødelagt

Ja du har gått ned 28kg og det er kjempebra, men betyr det at det er en sunn vektnedgang?

Selv om du ikke merker noen negative effekter enda, så betyr det ikke at de ikke vil oppstå.

Nå er det ikke sikkert du kommer til å merke det enda, men om du ligger under din BMR over lengre tid så vil du få negative effekter av det. Håper inderlig at du ikke minsker kaloriinntaket og at dette ikke er permanent.

Jeg prøver ikke å ta ifra deg noe motivasjon eller noe sånt, for du har gjort en veldig bra jobb med vektnedgangen og du burde være stolt. Jeg sier bare ifra at om du ligger så lavt når du går mer ned i vekt så er det ikke sikkert at sluttresultatet er det du tenkte det skulle bli.

Hvis jeg hadde vært deg så ville jeg høynet kaloriinntaket med noen hundre kalorier og gått for tung styrketrening istedet for å ligge så lavt.

Det er en del ting du må få i deg for å fungere ordentlig og etter min mening er det vanskelig om du ligger så lavt som du gjør.

Om det å stramme opp kroppen din er målet ditt, så vil styrketrening og et lite overskudd hjelpe deg mer enn at du skal ligge i underskudd.

Annonse

jeg har bare merket mye positivt, har fått tilbake mensen og, formen er på topp, jeg skal ha dette kostholdet resten av livet

Du får lytte til din egen kropp, du vet best hva som fungerer for deg.

Jeg sier bare ifra at dette kanskje ikke er det beste kostholdet permanent og at du vil få mye mer ut av et annet kosthold når du har nådd en vekt du føler deg fin på.

Hva er forresten målet ditt?

frk.sondre, jeg har gått ned 28 kg på dette, og kroppen min er ikke ødelagt

Gratulerer med en fantastisk prestasjon hittils, dette blir kanon fremover! :)

Det som er viktig å huske på for alle i tråden her, er at det er en lang prosess å gå ned i vekt når man er overvektig, og at denne endrer seg jo lengre ned man kommer en sunnere kroppsvekt, tilslutt blir det mindre og mindre fett som kroppen kan bruke som energilager, og da bør man være svært forsiktig med å dypdykke under BMR/det kroppen trenger for å fungere, for å unngå utilsiktede konsekvenser:)

la gå, jeg vet ingenting om fysiologi eller medisin, da, såeh:p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...