Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg har hørt at en får usymetrisk rygg av å kjøre markløft med alternert grep. Ryggen min er en del mindre på venstre side, ville det da vært mulig å bruke dette til å bli å bli like stor på venstre side som på høyre om jeg ikke skifter grep så ofte? Hvordan skulle grepet mitt isåfall være for at venstre siden av ryggen skulle blitt større. Er dette mulig eller er dette noe som utelukkende vil ende med skader og grining? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17031-alternert-grep-usymmetrisk-rygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Skal aldri. aldrialdrialdri belaste ei side mer enn andre. Dette utjevner seg om ikke det er fysiologiske forutsetninger som sier noe annet.

Ett godt tips jeg fant er hvis du feks kjører hantelroing. Så kjører du maks reps på feks ( den minste siden), la oss si du klarer 14 reps på en viss vekt.. Og så kjører du samme på høyre (SELV om du kanskje klarer 4 flere)

Jeg har alltid trodd i flere år at å kjøre med mixed grep fast (uten å bytte) så ble man ikek skeivtrent..Nå ser jeg tydelig etter flere år at det er blitt skeivt.. Er det pga mixed grep? mulig. Jeg bytter nå for hvert sett jeg tar, ekkelt? ja men du blri vant til det.

La det gå noen mnder/år :) bytt alltid grep. Om ikke tren overhånds. (dette er bare min mening og erfaring, har ikke kilder)

Ja, har sett dette på flere styrkeløftere, og har fått tips fra regionstrener for å motvirke dette:

Hvis du vanligvis har venstrehånd pronert og høyrehånd supinert og har best grep med det, bruk omvendt grep (venstre supinert og høyre pronert) til det begynner å bli tungt og det kjennes ukomfortabelt. Da vil det over tid bedre seg :)

Gjest johnmf94

Personlig tenker jeg slik at man gjør opp for "skjevheten" i markløft med å ha balanse i alle andre øvelser. Å skifte mellom grep er ikke noe man vil ha fokus på når man skal løfte så mye som mulig.

Dersom man tar markløft for å "bygge" så vil jeg heller kjøre overhåndsgrep til failure også gå over til straps

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...