Gå til innhold

RYP, 5x5 eller Starting Strenght


HPandre

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt RYP muskelvekst i 8 uker nå, og det ser ut som om jeg hatt mer utbytte av disse ukene enn det foregående året.

Grunnen til at jeg startet på RYP var at jeg på et punkt innså jeg at jeg bare surret med splitt og alt for mange øvelser, og måtte tilbake til noe enklere.

Jeg kjører Knebøy, benkpress, en arms hantel roing, Arnold press, Biceps curl og franskpress. + noen mageøvelser i tillegg.

Når jeg er ferdig med 12 uker, skal jeg vurdere, og kjøre markløft/knebøy annenhver gang, og kanskje legge inn en variasjon på benkpress, men inntil videre så er jeg veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjørt RYP muskelvekst i 8 uker nå, og det ser ut som om jeg hatt mer utbytte av disse ukene enn det foregående året.

Grunnen til at jeg startet på RYP var at jeg på et punkt innså jeg at jeg bare surret med splitt og alt for mange øvelser, og måtte tilbake til noe enklere.

Jeg kjører Knebøy, benkpress, en arms hantel roing, Arnold press, Biceps curl og franskpress. + noen mageøvelser i tillegg.

Når jeg er ferdig med 12 uker, skal jeg vurdere, og kjøre markløft/knebøy annenhver gang, og kanskje legge inn en variasjon på benkpress, men inntil videre så er jeg veldig fornøyd.

Godt å høre at du har hatt et bra utbytte av RYP. Kjenner selv jeg blir mer og mer motivert for å komme i gang med dette opplegget (y) Det virker til å bare høste positive tilbakemeldinger, så da gleder jeg meg til å se om jeg også kan komme godt ut av det. Har ikke bestemt meg 100% for øvelsene enda, men blir noe á la det Nicolai Hildre foreslo 5 innlegg lenger opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest GuJunPyo

Jeg vil si at for en nybegynner så er Starting-Strenght best uansett om målet ditt er styrke eller muskelmasse så bør du kjøre det programmet i et år hvis du er en nybegynner. Hvis du ikke er en nybegynner så kommer det ann på hva er målet ditt. Er målet ditt styrke bør du prøve Dietmar eller 5x5. Hvis derimot målet ditt er muskelmasse anbefaler jeg de norske programmene Myoreps og X-Size eller den amerikanske HRT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo legge til at jeg har valgt å kjøre 1-2 runder med RYP. Har kjørt to "testdager" for å finne 10RM, så første offisielle dagen på programmet var i går. Føler meg pigg og klar for 6 harde/deilig uker!

Takk til dere som har tatt dere tid til å svare på denne posten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...