Gå til innhold

Vil spise kjøtt, men får det ikke til.


TEW

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er forståelig at ting man har et anstrengt/traumatisk forhold til gir utslag. Jeg kommer aldri til å spise appelsin og nachos igjen etter svangerskap med ekstrem svangerskapskvalme. Eksen min som er 40 år nektet å smake soyasjokolademelk da jeg hadde dilla på det, pga. hans melkeallergi i 5-årsalderen. Han tåler melk nå, men soya... han brekker seg.

Enkelte ting huskes nok bedre enn man tror. Selv om man "bare"var et barn.

Jeg spiser ikke kjøtt fordi jeg ikke liker det, men når man føler det er et problem, så gjør du nok rett i å innføre litt og litt og tilvenne deg selv det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavmix en et stekt andrebryst sammen med noe du kan spise, feks appelsinjuice med maizena og jevner i. Mix til det er en tynn suppe. Hver dag prøver du dette men stavmixer et par sekunder mindre hver gang. Til slutt har du andebryst med appelsinsaus. Bon apetitt.

Hahahaha ææsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg sliter med å fordøye kjøtt, spesiellt rødt kjøtt, og det er pga et symptom som heter gastroparese. Det er absolutt ikke sikkert at det er det du sliter med, men mange, spesiellt de med "skjør" mage(mye intoleranse osv) kan ha vansker med å fordøye kjøtt!

Finmalt kjøtt går bedre for meg:)

I perioder blir jeg dårlig av "alt", så tør jeg ikke spise, og gjør meg selv en bjørnetjeneste med at magen blir latere og mer sensitiv, så når jeg da får så fælt lyst på noe, blir jeg ganske dårlig fordi magen har gått i dvale og blir sur fordi jeg forstyrra hvilen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...