Gå til innhold

PT studier i utlandet, hva er å foretrekke?


burny_

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på å ta PT studier i utlandet som et avbrekk til det jeg driver med nå, og muligens begynne å jobbe som PT.

AE på Bali eller i Florida? Gateway på Bali? Andre? (Helst i varmt klima).

Tenker på kvaliteten på studie, og alt rundt.

Og til dere som har vært der, stemmer budsjettet Gateway og AE setter opp sånn noelunde? Feks 20k i lommepenger? Hva havner dere på? :)

Takk på forhånd for alt av svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg lurer NETT på det samme. Tenker å stikke en tur til høsten som et avbrekk før jeg begynner på master. Jeg har bestemt meg for Active Education. Men usikker på om det blir Bali eller Florida. Bali har jo litt "rykte" på seg, men Florida tipper jeg blir en del dyrere. Allers helst sku jeg ønske de hadde PT i Brazil eller Mexico, men lurer da også på å ta et semester med ernæring i Brazil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Bali med Active Education nå i høst! Mange opplevde at de brukte langt mer penger enn det man hadde regnet med, inkludert meg selv. Men det er alt hva man gjør det til selv, det er billig å bo og leve på Bali så det går ann å bruke mye mindre penger, OG det går ann å bruke langt mer! Hvis noen er interessert i mer informasjon og tips så er det bare å sende meg en privat melding! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FannyLor

Joda de har i Brasil også! Jeg har jo ett veldig godt forhold til Brasil siden jeg har bodd der før, og Cabo Frio der jeg tok ernæringsveiledning er jo bare fantastisk fint. Du bor rett på stranden, stranda der er miiiiilevis lang og perfekt til å gå turer / løpe på da stranden er kompakt, bred og uten noe søppel / steiner o.l., og Rio de Janeiro er bare to timer unna med buss. Mange superfine "byer" nerme også som f.eks Buzios som sier skal være fantastisk fint. Absoludt å anbefale! Dog er studiet så som så, vi var jo de første som deltok i ernæringsstudiet da de akkurat hadde startet opp med det, men regner med at det er litt bedre nå i andre og tredje omgang (vi klagde bl.a. veldig på luften i klasserommet noe de gjorde noe med i de ukene før vi dro hjem).

AE er veldig flinke syntes jeg, og det blir veldig litt hva du gjør det til selv. Er du flink og studere så lærer du masse, du kan alltid spørre lærerne og de er ganske flinke også - i allefall på PT studiet. Er du flink og vil lære så lærer du, og vill du feste så fester du, sløser penger og ja, det sier seg selv hvordan det går.

Det er jo intensivkurser så det er mye på en gang, men ikke uoverkommelig, og det er også ganske basic det du lærer - erfaring får man jo da man starter å jobbe..

Bali er desidert det billigste stedet da det gjelder både å bo, spise, leve, feste og shoppe, og man kan gjøre utrolig mye der. men man går også ganske lei på slutten, noe jeg tror mange kan si seg enig i :p

Florida er kansje "kulere" men dyrere - spørs hva du er ute etter.

Man bruker omtrent aaaalltid mer enn den summen de setter opp til med lommepenger da det alltid er så mye nytt og både se og spise - så beregn kansje 10k mer, er i allefall lurt så har du noe å gå på også er det bare fint om man har igjen litt da man kommer hjem :)

Ja ett lite langt innlegg fra meg da, men anyways, absoludt å anbefale!!!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda de har i Brasil også! Jeg har jo ett veldig godt forhold til Brasil siden jeg har bodd der før, og Cabo Frio der jeg tok ernæringsveiledning er jo bare fantastisk fint. Du bor rett på stranden, stranda der er miiiiilevis lang og perfekt til å gå turer / løpe på da stranden er kompakt, bred og uten noe søppel / steiner o.l., og Rio de Janeiro er bare to timer unna med buss. Mange superfine "byer" nerme også som f.eks Buzios som sier skal være fantastisk fint. Absoludt å anbefale! Dog er studiet så som så, vi var jo de første som deltok i ernæringsstudiet da de akkurat hadde startet opp med det, men regner med at det er litt bedre nå i andre og tredje omgang (vi klagde bl.a. veldig på luften i klasserommet noe de gjorde noe med i de ukene før vi dro hjem).

AE er veldig flinke syntes jeg, og det blir veldig litt hva du gjør det til selv. Er du flink og studere så lærer du masse, du kan alltid spørre lærerne og de er ganske flinke også - i allefall på PT studiet. Er du flink og vil lære så lærer du, og vill du feste så fester du, sløser penger og ja, det sier seg selv hvordan det går.

Det er jo intensivkurser så det er mye på en gang, men ikke uoverkommelig, og det er også ganske basic det du lærer - erfaring får man jo da man starter å jobbe..

Bali er desidert det billigste stedet da det gjelder både å bo, spise, leve, feste og shoppe, og man kan gjøre utrolig mye der. men man går også ganske lei på slutten, noe jeg tror mange kan si seg enig i :p

Florida er kansje "kulere" men dyrere - spørs hva du er ute etter.

Man bruker omtrent aaaalltid mer enn den summen de setter opp til med lommepenger da det alltid er så mye nytt og både se og spise - så beregn kansje 10k mer, er i allefall lurt så har du noe å gå på også er det bare fint om man har igjen litt da man kommer hjem :)

Ja ett lite langt innlegg fra meg da, men anyways, absoludt å anbefale!!!! :-D

Takk for kjempe bra innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Har sinnsykt lyst til å ta PT hos AE i Florida.

Men det som gjør meg usikker er kvaliteten på utdannelsen.

Noen lærer man sikkert men har en følelse av at en god del er ting kan man fra før er man noenlunde oppegående innen trening og ernæring.

Etter å ha snakket med personer som går hos AE i Oslo bekymrer jeg meg for at jeg mer av tiden kommer til å bli sittende å diskutere med lærerne enn jeg blir å lære av dem.

Mitt inntrykk av Bali er at det er utrolig useriøst. Virker som om det er et friår for mange. Drar ned dit for å kose seg, feste litt og sleike sol. De jeg kjenner som har reist dit har liksom startet med trening for 6mnd siden og er nyfrelste. Vet ikke forskjell på markløft og knebøy og nada peiling på kosthold. Men skal likevel bli PT. Rett og slett unge folk som ikke vet hva de skal gjøre 1 året etter vgs så de stikker på en magaluf tur siden de er litt glad i å trene liksom.

Er det da egentlig 2 ting man egentlig reiser for. Opplevelsen av å se Florida, ja også å få et papir som bekrefter at du er PT ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sinnsykt lyst til å ta PT hos AE i Florida.

Men det som gjør meg usikker er kvaliteten på utdannelsen.

Noen lærer man sikkert men har en følelse av at en god del er ting kan man fra før er man noenlunde oppegående innen trening og ernæring.

Etter å ha snakket med personer som går hos AE i Oslo bekymrer jeg meg for at jeg mer av tiden kommer til å bli sittende å diskutere med lærerne enn jeg blir å lære av dem.

Mitt inntrykk av Bali er at det er utrolig useriøst. Virker som om det er et friår for mange. Drar ned dit for å kose seg, feste litt og sleike sol. De jeg kjenner som har reist dit har liksom startet med trening for 6mnd siden og er nyfrelste. Vet ikke forskjell på markløft og knebøy og nada peiling på kosthold. Men skal likevel bli PT. Rett og slett unge folk som ikke vet hva de skal gjøre 1 året etter vgs så de stikker på en magaluf tur siden de er litt glad i å trene liksom.

Er det da egentlig 2 ting man egentlig reiser for. Opplevelsen av å se Florida, ja også å få et papir som bekrefter at du er PT ?

Det er vel heller hva man gjør det til selv, tenker jeg? Man velger jo selv om man vil fokusere på selve studiet og trening eller om man vil fokusere på festing og soling :p Men ja, det er ganske trist når noen ikke vet forskjell på markløft og knebøy :dead:

Jeg har tenkt å dra til Bali til høsten eller våren 2014 :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...