Gå til innhold

Fagperson for ryggproblemer


pasjonsfrukt

Anbefalte innlegg

Jeg har til tider hatt en kranglete rygg. Dette er noe som kommer og går i perioder, og jeg har kun vært sykemeldt en gang i en uke pga det. Og jeg fungerer stort sett alltid sånn passe, men det setter en del begrensninger på trening og søvn spesielt.

Det er to problemområder som jeg sliter med. Nedre korsrygg hvor jeg har en liten slitasje (husker ikke hvilken virvel nå). Men dette klarer jeg stort sett og holde i sjakk så lenge jeg er flink til å trene, og sitter ordentlig på kontorstolen min. Og er generelt bare ømt, men lite virkelig smerter.

Område nummer to er mer midt opp på ryggen på venstre side. Det er denne som skaper en del problemer og hindrer meg i fra og trene og sove godt. Og som gjorde at jeg var sykemeldt.

Men uansett. Jeg har en PT som er flink til å hjelpe meg med og tilpasse treningen min, men han er selvsagt ingen ekspert selv om han er veldig interessert. Jeg har nå innsett at jeg burde nå søke hjelpe fra en som virkerlig er god på dette sånn at jeg klarer og få ryggen under kontroll mens det ennå er mulig. Legen kan gjøre lite utover å gi meg smertestillende, og min fastlege har lang ventetid så jeg ønsker og slippe dette leddet.

Mittt spørsmål er da : Hva slags fagperson er best egnet for å søke hjelp fra? Og er det noen som kjenner noen som er dyktig i Oslo/Romeriksområdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en rekke fysioterapauter på Magnat Center: Magnat · Medisinsk senter

Jeg har ingen personlig erfaring med noen av de, men vet at flere av de har idrettsbakgrunn og er godt utdannet. Personlig ville jeg tatt kontakt med Yngve Sundsfjord eller Mona Holm.

Ellers har jeg god erfaring med Nicolai på ART Moss: ART® Klinikken - ART® terapeut Nicolai van der Lagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med begge disse problemene selv, men hos meg var det låsninger i muskulatur som gjorde det.

Gikk selv til naprapat 2 ganger, og da ble det greit for min del.

Kan ikke si at Naprapat "is the shit", da jeg aldri har gått til kiro eller noen annen form for manuellterapi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt kjempegod opplevelse med osteopati :) Tok da en stund før vi så noe ressultat, og osteopaten min så ganske svart på ryggen min i perioder, da det virket som om den levde helt sitt eget liv... Men vi fikk til slutt styr på den, og de siste mnd har den vært fantastisk! Selv om den nå er litt ødelagt etter å ha sovet i en dårlig seng hjemme hos mor og far i jula...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...