Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Under 180 i mark = nybegynner

kommer an på talent. definerer en nybegynner som rippetoe, altså en som kan øke lineært fra gang til gang, så er spennet stort. alt fra 120-240 vil være innenfor normalen. kroppsvekt en og samme person spiller naturligvis også en rolle.

Fortsetter under...

kommer an på talent. definerer en nybegynner som rippetoe, altså en som kan øke lineært fra gang til gang, så er spennet stort. alt fra 120-240 vil være innenfor normalen. kroppsvekt en og samme person spiller naturligvis også en rolle.

Tror det var en spøk fra Myrheim , du mr :p

Men ja "en som kan øke lineært fra gang til gang"

Tror det var en spøk fra Myrheim , du mr :p

Men ja "en som kan øke lineært fra gang til gang"

Litt spøk, men litt alvor. Selvsagt spiller faktorer som kjønn, vekt, høyde etc inn, men grovt sett burde en vanlig kar dra såpass før han ikke kan kalles nybegynner mer i mine øyne.

Og den øke linært fra gang til gang er jeg ikke helt fan av .. hvis man spiser 1000 kcal har man en mye mer varig linær progresjon, kontra noen som leangainer. Det vil ikke si at den som spiser mer er mer nybegynner fordi han fortsatt øker linært.

Helt greit å definere nybegynner ut i fra styrkemål, vi ser vel alle på dette forskjellig.

Men min definisjon av nybegynner er en person som fortsatt klarer å ha gode økninger uke til uke, i et program som 5x5 og enda har potensialet til å hente mer fra genetikken, økt frekvens, evt kostholdet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...