Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Biceps: Ryggøvelser + bicepskrøll. Én isolasjonsøvelse holder. Selv liker jeg å krølle med manualer framfor stang. Supinasjon (vri håndleddene) er også en av funksjonene til biceps, og det kan man ikke gjøre med stang.

Triceps: Pressøvelser for bryst og skuldre + øvelse med fokus på long head. Pressøvelser går mest på lateral head og medial head, og siden long head er det største av de tre hodene vil man gjerne ha en øvelse som involverer det bedre. Øvelser som gir skulderrotasjon og strekk i triceps vil rekruttere long head mer. Skalleknusere (bak hodet, ikke til pannen) eller overhead extension er eksempler på dette.

Godt mulig, men så var ikke innlegget mitt rettet mot juicere heller :)

Reductio ad anabolicum” er vel heller ikke noe gyldig argument akkurat…;) Mener å huske at Vince Gironda anbefalte 4 øvelser for biceps, og han var ingen juicer heller, så en øvelse synes litt snaut, iallefall om man er noe viderekommen. Om man da ikke kjører en 8 – 12 set, da kan jeg vaere enig med deg…

Annonse

Reductio ad anabolicum” er vel heller ikke noe gyldig argument akkurat…;) Mener å huske at Vince Gironda anbefalte 4 øvelser for biceps, og han var ingen juicer heller, så en øvelse synes litt snaut, iallefall om man er noe viderekommen. Om man da ikke kjører en 8 – 12 set, da kan jeg vaere enig med deg…

PHAT har fire isolasjonsøvelser for biceps, men PHAT er egentlig et program for viderekomne. Hvis man ikke har arbeidssett på 150 i knebøy så er man fortsatt såpass noob at man vil få bedre resultater av fullkroppsprogram tre ganger i uka. Vince hadde nok gode grunner til å inkludere hver eneste øvelse han brukte, men nybegynnere bør holde det så enkelt som overhode mulig. Store baseøvelser + en isolasjonsøvelse for de musklene som trenger det. Biceps har godt av en øvelse. Flyes? Nei, benkpress.

Vince hadde nok gode grunner til å inkludere hver eneste øvelse han brukte, men nybegynnere bør holde det så enkelt som overhode mulig. Store baseøvelser + en isolasjonsøvelse for de musklene som trenger det. Biceps har godt av en øvelse. Flyes? Nei, benkpress.

Jepp, er i grunnen ikke så veldig uenig, fikk ikke med meg at OP var nybegynner, så fair enough...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...