Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Begynner å jobbe igjen nå etter jul som Betong arbeider noen som er fyskisk krevende og trenger derfor en del mat for å holde kroppen igang. Før jeg dro ut i militæret(januar) spiste jeg 8-9 brødskiver iløpet av en dag med div pålegg for å ikke bli utmattet og sliten.

Trener fullkropp 3 dager i uka og spiser bra frokost og middag men sliter litt med lunsjen, alternativet er salat med kylling men hvor mye det metter og holder er jeg litt usikker på.

Spiser 100g havregrøt og proteinshake til frokst og første mat pause er 09 og neste 13, spiser middag i 17 tiden.

Har gått inn for sommerkroppen så må ned en del i fett% så lurte på om noen hadde tips til hva jeg kan spise til lunsjene? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15763-lunsj-for-tung-fysisk-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

salat kan varieres med så mye. kylling, egg, fisk f.eks.

Kylling og ris

Karbonader og pasta

omelett - eventuelt med kjøtt eller lignende i

karbonadedeig med krydder og annet tilbehør

stekte grønnsaker

skyr

cottage cheese med f.eks. banan eller nøtter til

speltlomper

Har du mulighet til å varme opp igjen mat? Ta eventuelt å lag ekstra mye middag og varm så denne opp igjen :)

Hei :)

Begynner å jobbe igjen nå etter jul som Betong arbeider noen som er fyskisk krevende og trenger derfor en del mat for å holde kroppen igang. Før jeg dro ut i militæret(januar) spiste jeg 8-9 brødskiver iløpet av en dag med div pålegg for å ikke bli utmattet og sliten.

Trener fullkropp 3 dager i uka og spiser bra frokost og middag men sliter litt med lunsjen, alternativet er salat med kylling men hvor mye det metter og holder er jeg litt usikker på.

Spiser 100g havregrøt og proteinshake til frokst og første mat pause er 09 og neste 13, spiser middag i 17 tiden.

Har gått inn for sommerkroppen så må ned en del i fett% så lurte på om noen hadde tips til hva jeg kan spise til lunsjene? :)

Hvor lenge varer matpausene? Hvilke oppvarmings/matlagings muligheter har du?

Noe du ikke kan spise i det hele tatt?

Jeg er i samme type jobbsituasjon og jeg spiser mye kald ris/quinoa med olivenolje/dressing, oppdelt kjøtt/laks/kylling og litt salat. Spiser 2-3x 120g ris + 120-150g kjøtt. Holder frem til jeg er ferdig på jobb, så er det rett hjem til fisk og potet før jeg hogger hodet av noen. ;)

Annonse

Håndverker sjæl og har samme pausene.

100gram ris-200gram kjøtt fisk eller fuglel og 200grønnsaker niern og lunsj.

niern kan jo også være en boks cottage cheese og frukt. Eller ha en pose havregryn stående og litt melk, rett i mikroen feks? :) Gainer av havremel og proteinpulver?

Når det gjelder lunsj og nier maten bruker jeg alltid å lage 800gram kylling og 400gram ris på forhånd.. DVS at jeg har laga ferdig 2 nier måltider og 2 lunsjmåltider (for feks mandag og tirsdag). Så kan du gjøre det samme tirsdag kveld så har du for ons-tors.

Håndverker sjæl og har samme pausene.

100gram ris-200gram kjøtt fisk eller fuglel og 200grønnsaker niern og lunsj.

niern kan jo også være en boks cottage cheese og frukt. Eller ha en pose havregryn stående og litt melk, rett i mikroen feks? :) Gainer av havremel og proteinpulver?

Når det gjelder lunsj og nier maten bruker jeg alltid å lage 800gram kylling og 400gram ris på forhånd.. DVS at jeg har laga ferdig 2 nier måltider og 2 lunsjmåltider (for feks mandag og tirsdag). Så kan du gjøre det samme tirsdag kveld så har du for ons-tors.

Jesus bro, DO YOU EVEN EAT?!

Har 30 minutters pauser og har ikke mulighet for å varme opp noe mat, kun vannkoker..

På kveldskifta nå har jeg hatt med ferdig kokt/stekt og spist kaldt.. gulrot, brokkoli og kylling. funker det:) en boks CC med f.eks jordebær funker det og i ei pause..

Åkke bygg er det du skar på rune?

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...