Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tok for en månede siden to uker med PSMF, noe som var veldig effektivt. Gikk ned 4 kilo, uttav de rundt 3 kilo reelt vektap - etter vannvekta returnerte. Har i tillegg endret treningsøktene litt, og kuttet ut de 20 minuttene med kardio på begynnelsen (tapte meg så sykt i knebøy pga dette), og prioriterte heller og kjøre på med kun styrketrening.

Har etter det så og si spist vanlig, men enda litt skeptisk på brød, potet og andre karbohelvetter. Har likevel lagt på meg de 3 kg jeg mistet, og enda litt til. Sykt demotiverende!

Plages med å opprettholde en diett som er striks nok til å holde vekten min nede.

Eneste løsning må jo være og hente inn kardioen igjen Tror jeg havner helt på chubbysida om jeg fortsetter og spise vanlig, og bare trene styrke 3 ganger i uka. Er blitt sterkere i mange øvelser etter jeg la på meg, men er ikke nødvendigvis det som er viktigst for meg.

Tips, teorier, løsninger? Rimelig frustrert. Er 171 høy og 71 kg nå. Var 66-67 før etter dietten.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15622-vekt-opp-vekt-ned-frustrasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg høres det ut som du har sykt mye mer å hente på å heller trappe opp treninga og ikke fokuser på å redusere fettprosenten..70kg på 171 cm er ikke mye for en mann, og om du vil ned til 66igjen, så veier du bare noen skarve kg mer enn meg....

Formen din kan bli vanvittig mye bedre om du forkuserer på å bygge muskler.. Og da mener jeg ikke at du skal bulke, men spise normalt og heller trene litt mer.

Desto mer muskler du får, desto mer definert blir du, og da vil det automatisk se ut som fettprosenten er lavere.

Om du vil lengre ned i fettprosent senere, så ta det når du har opparbeidet deg litt kjøtt på beina. (y)

• 3 uker senere...
..se ut som fettprosenten er lavere.

Er ikke for å ta deg altså, FrkHoel, bare en greie som har irritert meg litt på forumet. Folk fremstår som dårlige på prosentrening når det til stadighet gjentas at mer muskler gjør at det ser ut som om man har lavere fettprosent. Legger man på seg muskler og beholder samme antall kg fett vil jo prosentandelen fett utgjør på kroppen nødvendigvis bli lavere. Altså, mer muskler og samme fettvekt = lavere fettprosent.

Måtte bare lufte det. :p Ellers er jeg enig med FrkHoel! Det har slått meg at et greit mål for normalvekt, i allefall for menn, er å trekke fra meteren på høyden. Jeg er 179cm, og 79kg ville vært en helt all right normalvekt for meg om jeg aldri hadde trent. Du er 171cm så rundt 71kg vil antagelig se helt normalt ut om du har gjennomsnittlig kroppssammensettning (andel fett/muskler/annet).

Ergo, få i deg nok mat men ikke alt for mye, tren hardt og kos deg! Min personlige mening så klart, men det hjelper jo på fettprosenten også. Har du på dine 71kg 14% kroppsfett har du 9.94kg fett på ramma, og antageligvis rundt 28-29kg muskler (rundt 40% er vel normalt for menn). Legger du på deg 4kg muskler uten å legge på deg fett veier du 75kg og har en fettandel på 13%. Skulle du komme deg opp til 85kg med samme antall kg fett er prosenten nede på 11-tallet. For ikke å snakke om at du vil se enda bedre ut, selvsagt, og kroppen vil ha et høyere energiforbruk som gjør det lettere å skrelle av litt fett når det skulle bli ønskelig. ^^,

Er ikke for å ta deg altså, FrkHoel, bare en greie som har irritert meg litt på forumet. Folk fremstår som dårlige på prosentrening når det til stadighet gjentas at mer muskler gjør at det ser ut som om man har lavere fettprosent. Legger man på seg muskler og beholder samme antall kg fett vil jo prosentandelen fett utgjør på kroppen nødvendigvis bli lavere.

Måtte bare lufte det. :p Ellers er jeg enig med FrkHoel! Det har slått meg at et greit mål for normalvekt, i allefall for menn, er å trekke fra meteren på høyden. Jeg er 179cm, og 79kg ville vært en helt all right normalvekt for meg om jeg aldri hadde trent. Du er 171cm så rundt 71kg vil antagelig se helt normalt ut om du har gjennomsnittlig kroppssammensettning (andel fett/muskler/annet).

Ergo, få i deg nok mat men ikke alt for mye, tren hardt og kos deg! Min personlige mening så klart, men det hjelper jo på fettprosenten også. Har du på dine 71kg 14% kroppsfett har du 9.94kg fett på ramma, og antageligvis rundt 28-29kg muskler (rundt 40% er vel normalt for menn). Legger du på deg 4kg muskler uten å legge på deg fett veier du 75kg og har en fettandel på 13%. Skulle du komme deg opp til 85kg med samme antall kg fett er prosenten nede på 11-tallet. For ikke å snakke om at du vil se enda bedre ut, selvsagt, og kroppen vil ha et høyere energiforbruk som gjør det lettere å skrelle av litt fett når det skulle bli ønskelig. ^^,

Hehe, ja du har rett i det. Ikke alltid like lett å ordlegge seg korrekt, men tror nok vi fikk fram poenget i det minste :)

• 1 måned senere...

Annonse

Ville bare takke for gode råd :) Spiser normalt fortsatt, og har blitt atskillig sterkere i samtlige av øvelsene mine. Både kjenner, og ser litt forskjell på både bryst og rygg ( litt mer definerte markerte muskler ) Magefettet er fortsatt der, men det virker som det også løsner litt. Trener fortsatt tre ganger i uka, spiser normalt så og si (ikke så mye potet/junk, og har aldri vært noen stor fan av brus og søtsnop heller) og i tillegg er jeg begynt og gå til jobb hver dag. 20 minutter hver vei, så det blir litt iløpet av en uke :) Håper dette går veien, med tiden :D

Ville bare takke for gode råd :) Spiser normalt fortsatt, og har blitt atskillig sterkere i samtlige av øvelsene mine. Både kjenner, og ser litt forskjell på både bryst og rygg ( litt mer definerte markerte muskler ) Magefettet er fortsatt der, men det virker som det også løsner litt. Trener fortsatt tre ganger i uka, spiser normalt så og si (ikke så mye potet/junk, og har aldri vært noen stor fan av brus og søtsnop heller) og i tillegg er jeg begynt og gå til jobb hver dag. 20 minutter hver vei, så det blir litt iløpet av en uke :) Håper dette går veien, med tiden :D

If you want it, you´ll get it.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...