Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå som julen melder sin ankomst antar jeg en del av dere har begynt med julebakst og diverse. Tenkte det kunne være greit å ha en generell baketråd der vi poster alt fra nazi-sukrin-stevia-mandelmel-oppskrifter til deilige kanelboller med masse smør, sukker og kanel. Jeg kan hvertfall skrive under på at jeg er veldig glad i bakst og hadde ikke hatt vondt av noen sunne oppskrifter.

Gainerbar (ikke akkurat bakverk, men ..)

x5bl0m.jpg

1) 350g peanutter dreneres for salt og stavmikses/blendes/whatever til det blir en relativt klebig konsistens og fettet har skilt seg ut litt (det er fordelaktig å varme peanuttene i ovnen først, 150g i 10 minutter cirka). Evt juks med økologisk peanutsmør.

2) Tilsett en skvett melk, 4 scoops sjokoladeprotein, 30g havregryn, 30g rosiner og eventuelt andre ting du måtte ønske i peanuttmassen.

3) Fordel massen utover et bakepapir.

4) Smelt kokesjokoladen. Jeg valgte lys, fordi det smaker best. Sørg for at overflaten på massen er så jevn som mulig, slik at sjokoladelaget blir så jevnt som mulig. Jeg brukte 80g.

5) Sett massen i fryseren i cirka 30 minutter.

Kcal pr 100g 593. P/K/F = 36,7/26,2/42,8 (cirka)

Dette kalles stivpisketsukrinmellisogeggmednøtteri.

Et spontant randomforsøk på å lage noe av den ubrukelige sukrinmelisen. Som navnet sier, stivpisket jeg 3 eggehvitter med 70g sukrinmellis, grovhakket mandler og vendte det inn med litt rosiner. Sukrinmellisettersmaken er tilstede, men absolutt godt. Blir litt crunchy og luftig. Fin diettsnacks.

1531k3p.jpg

Nugattiboller ..

Vanlig gjærdeig med nugattikjærne. Brukte btw sukrin i deigen, så det er supersunt. Kan med fordel pensles og stekes lengre.

2h30sgy.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15533-den-store-baketr%C3%A5den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...