Gå til innhold

Frisk TV 2-reporter anbefales 31 piller om dagen


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Frisk TV 2-reporter anbefales 31 piller om dagen - TV 2 Underholdning

Se innslaget, jeg elsker Naturmedisinerens svar:

-Dere er kjøpt og betalt av legemiddelindustrien

-Kaller Folkehelseinstituttet og almennlegespesialisten for "såkalte eksperter"

-At det analyseres i Amerika er et fordel, for der blir jo "alle saksøkt" og det er ikke trace elements labben blitt.

-Ser ingen betenkeligheter med at de som skal diagnosere deg også tjener penger på å selge kuren

-Føler seg som en mus i opposisjon mot elefanten når det gjelder syn (kanskje ikke rart?)

-Det må virke da hun har drevet med det i 18 år, og resultatene taler for seg selv

-Ler av placebo effekt

-Foreslår kostilskudd for 4400,- over 3 måneder til en person som er over gjennomsnittet frisk i følge legen sin.

Osv...

Morsomt er det i alle fall at slike påstander ALLTID kommer når man blir presset litt for å faktisk dokumentere effekt, Pseudo science på sitt beste.

Men tommel opp for TV2 her !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt favorittøyeblikk var når alternativdamen beskylder TV2 sin reporter for å være sponset av legemiddelindustrien, og utsendt med mål om å sverte alternativbransjen!

br4ed44386.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time Magazine hadde en artikkel på print litt på samme området i fjor høst.

Why Most Dietary Supplements Aren’t Worth the Money | TIME.com (Dessverre må en være abonnent for å få tilgang til hele artikkelen)

John Cloud fikk spesialtilpasset et (dyrt) program med vitaminer og kosttilskudd som skulle følges over fem måneder, med blodprøver og tester før og etter. Om jeg ikke husker feil var det vel mer eller mindre null forskjell etter forsøket endte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som slo meg mest med denne reportasjen var hvordan hele fremtoningen og tonen til denne alternativdama endret seg på et blunk, med en gang hun ble "avkledd" og konfrontert med fakta. All mildhet og vennlighet forsvant som dugg for solen. Snakk om bruke aggressivitet som middel når man går tom for argumenter! :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Herrefred. Liker at alle disse som er veldig alternativ av seg mener at alle andre er sponset av legemiddelindustrien. Likevel har jeg inntrykk av at det er nettopp disse alternative medisinerne/terapeutene som svindler flest folk og utnytter stakkars naive mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativbransjen har jo definert seg frem til en helt annen variant av "frisk" enn alle andre. Er man "alternativ-syk" er man gjerne trøtt om morgenen, blir uvel om man går lenge uten mat, eller ikke til enhver tid føler seg som en cheerleader med ADHD. At middelaldrende damer med lite "energi" blir lurt er jo mindre graverende enn når de svindler desperate kreftpasienter, men det er ille det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...