Gå til innhold

.


Mjølnerk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis det er PSMF du vil prøve så skal du ha 200 gram proteiner (800 kcal), 10-20 gram fiskeolje (90-180 kcal) og ellers holde karbs og fett så lavt som mulig. I praksis vil du nok ende opp med 20-30 gram fett og rundt 20 gram karbs. Dvs ca 1000 kcal til sammen.

Alt dette står i artikkelen:

PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Takk for konkret svar.

Vel, nå har det seg sånn at jeg skal konkurrere i en idrett der bmi ikke bør overskride 20. Vil jo da heller forsøke å få ned fettprosenten istedet for muskeltap for å komme ned dit . Derfor kunne jeg tenke meg å prøve PSMF. Kjører maks 2 uker. Men takk for omtanken Asle.

Det Asle mente, var at det er større sjanse for å miste muskler på PSMF enn en vanlig diett...Og hvilken idrett er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere virkelig at PSMF er en god løsning for en mann på 179 som har fått panikk fordi han har lagt på seg 'for mye fett'?

Se på bildet hans! Han vil veie 72 kg!

heningl , gi meg en god grunn til at du skal gå på en diett som vil innebære et større underskudd enn fettvevet ditt kan dekke pr dag og måtte hente en del av energien din fra din fettfrie masse.

Om du har gått opp fra 72-74 kg til 78, hvor mange kg fett har du da gått opp? Har du før/etterbilde?

Foreslår du får et litt mer realistisk syn på din egen kropp og hva den består av, evt kan du laste opp et bilde så kan vi ta et estimat på fettmengde og hvor stort underskudd du tåler før du er ute og kjøre.

Det har jeg lurt på, vil ikke underskuddet man har på pmfs ofte være større enn den magiske 30kcl per pound of fat?

Vil man da miste LBM? Eller går som oftest greit med en til to uker på si litt under 20% fett uten å miste merkbar LBM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konkret svar.

Vel, nå har det seg sånn at jeg skal konkurrere i en idrett der bmi ikke bør overskride 20. Vil jo da heller forsøke å få ned fettprosenten istedet for muskeltap for å komme ned dit . Derfor kunne jeg tenke meg å prøve PSMF. Kjører maks 2 uker. Men takk for omtanken Asle.

For det første skal du se bort fra BMI..

Jeg veier 80kg og har en fett prosent på 10ish og en BMI på 26 (aka overvektig).

For det andre om du vil hindre mest mulig muskeltap, så går du ikke på PSMF. Da kjører du heller et underskudd på ca 3500kcal i uken, noe som vil medføre at du går ned 0.5kg i uken på papiret.

Du har neppe lagt på deg så mye fett, at fettvevet kan dekke et underskudd på 1500-2500kcal om dagen.

Det er det Asle vil fram it. Det er rett å slett ikke noe vits å skyte seg selv i leggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På underskudd vil man miste LBM. PSMF er en måte å ligge i maksimalt underskudd, men samtidig gjøre grep som minimerer tap av LBM. Det gjøres ved å holde proteininntaket høyt og aktivitetsnivået lavt, med unntak noen styrkeøkter i uka der man ikke skal kjøre på for hardt, men nok til å stimulere musklene for at de ikke skal brytes ned.

Som Lyle sier i boka si; tap av muskler vil skje, men man skal unngå at man mister alt man har klart å bygge opp.

PSMF er ideelt for overvektige som har mye og ta av og konkurranseatleter som er ute etter å miste det siste ekstra før innveiing e.l. For andre som bare skal bli kvitt littegrann og ikke skal nå en tidsfrist så er det mer hensiktsmessig å ligge på moderat underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...