Gå til innhold

Forskjellige matvarer-sunt eller usunt?


Fyrstikken

Anbefalte innlegg

Tenkte å starte en tråd der man kunne legge inn diverse matvarer man har suckers for, ikke klarer seg uten, eller rett og slett bare lurer på hva andre mener noe om!

I mitt tilfelle er det da kyllingpølse som skaper spørsmålstegnet. Dersom man bruker biorymedietten som base for kostholdet, vil det da være ok å starte dagen med en kyllingpølse i et halvt extremt grovt polarbrød? Ikke hver dag selfølgelig, men i ny og ne. Vil gi mening, siden den inneholder ganske mye protein og fett, og biorymedietten sier du skal innta fettet på morningen og tidlig på dagen! Hva mener dere?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det handler om mengder og hyppighet, ikke nødvendigvis sunt/usunt. Selvsagt kan du spise dette til frokost av og til, bare det ikke blir fundamentet i kostholdet ditt. Passer det inn i kaloribudsjettet ditt osv så har det svært lite, om ingenting, å si hvor du får en brøkdel av kaloriene fra. Det er vel ikke akkurat det mest hensiktsmessige fettet å innta mtp næringsinnhold, i forhold til f. eks fet fisk, avokado og nøtter, men ser ingen problemer med forslaget ditt. Kanskje legge inn litt tomat, agurk og ruccola i polabrødet også? :)

Ellers har jeg vel suckers for alt av mat, haha :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skyr?

Spiser sikker 1-2 i løpet av en dag (not gonna lie, noen ganger 3 :D ), og jeg syns ikke det ser så verst ut mtp næringsinnholdet. Men jeg har også blitt fortalt at skyr inneholder masse e-stoffer og annet syntetisk drit. .

Skyr smaker jo fantastisk! Elsker den med pæresmak. Så at jeg svarte på skyrspm med å quote karbonadekjøttdeigen, noe som ble litt feil? haha:banghead:Forresten så finner vi jo E-stoffer og konserveringsmidler i nesten alle matvarer. Noen vil alltids greie å finne en eller annen feil med alle matvarer. Skal man være så forferdelig pirkete som enkelte virker å være i slankeartiklene på KK og andre tullete magasin som ikke gjør noe annet enn å motsie seg selv, så ender man jo opp med å ikke spise noe i det hele tatt! Spis skyren din med GOD samvittighet!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr smaker jo fantastisk! Elsker den med pæresmak. Så at jeg svarte på skyrspm med å quote karbonadekjøttdeigen, noe som ble litt feil? haha:banghead:Forresten så finner vi jo E-stoffer og konserveringsmidler i nesten alle matvarer. Noen vil alltids greie å finne en eller annen feil med alle matvarer. Skal man være så forferdelig pirkete som enkelte virker å være i slankeartiklene på KK og andre tullete magasin som ikke gjør noe annet enn å motsie seg selv, så ender man jo opp med å ikke spise noe i det hele tatt! Spis skyren din med GOD samvittighet!:D

Det er sant!:) trykker ned en i skrivende stund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...