Gå til innhold

Naprapat, anbefales!


PanserJohan

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle dele/skryte litt av naprapati her inne.

Det startet ca i mai 2012, etter et mislykket løft i markløft fikk jeg noen h**vetes smerter i korsryggen. Det kjentes ut som om de to senene som går ned i rumpa, hadde blitt 5 cm kortere over natten, og jeg var helt imobil. Etter noen runder til fysio, samt noen brett smertestillende på resept fra lege, trodde jeg at jeg var tilbake i gamet igjen. Men det skjedde igjen, denne gangen med ca 50% mindre vekt på stanga. Etter noen måneder, så skjedde det nok en gang, denne gangen under knebøy, og forvirrelsen var komplett.

Jeg valgte å kutte mark/knebøy helt i flere måneder, og satset på litt løping istedet. Mye fordi jeg ikke klarte å forstå hva jeg gjorde galt. Så for å skape total forvirring, fikk jeg de samme smertene i ryggen etter en runde benk og dips. Nesten så jeg gav opp hele treningsprosjektet der og da.

Jeg hadde ingen formening om hvorfor, hva osv.

Etter å ha lest en del på nettet, så jeg at flere anbefalte naprapat, og jeg tenkte at jeg har jo ingen ting å tape. Etter kun en behandling, kan jeg med hånda på hjertet si at jeg er 70% bedre i ryggen, og etter 3 behandlinger, er på nå på 90%.

Han (naprapaten), mente jeg hadde strukket et leddbånd i bekkenet grunnet feil-rotasjon under øvelser som mark og knebøy. (mye tekniske benevnelser etc som jeg ikke husker)

Jeg fikk en del øvelser jeg nå gjør litt i skjul på gymmet før jeg går på med krum nakke med litt forsiktige knebøy og markløft igjen. Fikk beskjed om å styrke buktrykket gjennom noen plankeøvelser, samt sit-ups på en sånn stor ball.

Samt tøye ut "tension" i hamstring og på siden av rumpa. (veit ikke hva den muskelen heter).

Vondt gjorde det når jeg lå på benken hans og fikk gjennomgå med brekking, bøying og tøying, men bra ble jeg.

Dagens positive fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naprapat er flott. Jeg har hvert syk i hele sommer og høst. Jeg klarte nesten ikke å gå. Svimte av flere ganger om dagen osv. Jeg har fibromyalgi også har jeg hatt en del store oprasjon og blitt kuttet bra i :eek: . en fredag ringte jeg desperat til naprapaten 3 min gå tur fra huset mitt . Jeg måtte ta drosje ned, han behandlet, løsnet på. Jeg kunne gå der ifra og hjem, til og med innom mat butikken var jeg . hatt 4 eller 5 behandlinger og begynt å trene styketrening, Og ikke hvert så fin som jeg kan huske i ryggen :) SÅ ja , anbefaler absolutt naprapat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på dette, jeg også (y) Har gått til naprapat jevnlig i over ett år, har hatt problemer med både knær, korsrygg, skuldre, nakke, rygg og legger. Føler meg som en ny person nesten hver gang jeg går ut fra kontoret hans! Etter en behandling var hodeverken jeg hadde gått med konstant i 3 uker, borte. Det gjør vondt mens behandlingen står på, men ingen tvil om at det funker og er verdt det! Hvis man går til behandling jevnlig og gjør øvelsene man får beskjed om, så har jeg virkelig tro på at naprapati kan fikse det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes. Elsker naprapaten min, og har fått mannen til å gå dit også. Han har ikke helt forstått greien, men etter første besøk og påfølgende kroppslig reaksjon så har også han tatt poenget.

Etter litt trykking, knekking og nåling (og mye roping og banning...) så er på en måte hele verden ok igjen. Er omtrent ingenting som slår en albu i skinka eller i skulderbladsområdet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på dette, jeg også (y) Har gått til naprapat jevnlig i over ett år, har hatt problemer med både knær, korsrygg, skuldre, nakke, rygg og legger. Føler meg som en ny person nesten hver gang jeg går ut fra kontoret hans! Etter en behandling var hodeverken jeg hadde gått med konstant i 3 uker, borte. Det gjør vondt mens behandlingen står på, men ingen tvil om at det funker og er verdt det! Hvis man går til behandling jevnlig og gjør øvelsene man får beskjed om, så har jeg virkelig tro på at naprapati kan fikse det meste.

Hvor går du hen? Hva heter naprapaten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...