Gå til innhold

Riskoker? Verdt det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fatter det virkelig ikke... De to jeg bor med ødelegger risen hver gang, og den setter seg fast og alt er ille..

Mens jeg koker opp vann i vannkoker... fordi da går det raskere..

pælmer ris i ei gryte... heller vann i gryta... koker opp... setter ned temp til sånn 2-3/12... har lokk på. Rører den ikke før resten av maten min er ferdig. (typisk rundt 20 min).. Den blir aldri feil.

Er det så vanskelig egentlig?

Jeg fatter det virkelig ikke... De to jeg bor med ødelegger risen hver gang, og den setter seg fast og alt er ille..

Mens jeg koker opp vann i vannkoker... fordi da går det raskere..

pælmer ris i ei gryte... heller vann i gryta... koker opp... setter ned temp til sånn 2-3/12... har lokk på. Rører den ikke før resten av maten min er ferdig. (typisk rundt 20 min).. Den blir aldri feil.

Er det så vanskelig egentlig?

Det virker nesten litt digitalt dette her: Enten klarer du å koke ris, eller så gjør du det ikke.

Koker min ris i en gryte, og den gangen jeg svir risen er den gangen jeg synes det er en fantastisk idè å ta en runde Battlefield "imens".

Når jeg en sjelden gang koker ris, bruker jeg mye lettsalta vann, har i risen, koker i ca ti minutter til den er nesten helt ferdig, heller av vannet i et dørslag, og risen tilbake i gryta og lar den hvile noen minutter.

Annonse

Muleg eg er gammaldags av meg, men eg har ikkje heilt skjønt poenget med å ha eigne apparat til alle muleg forskjellege ting, når det meste kan fiksast uten serlege problem på ein komfyr.

Greit, har ein vasskokar som eg brukar litt, men det er mest fordi eg ikkje har kjøpt den sjølv, og fordi det ikkje er vits med ein heil kaffitraktar til ein person. Og har ei urtetørke, mest for å ikkje okkupere steikeomnen heile tida på sommar/hausten.

Eggkokar, riskokar (hadde ikkje høyrt om det før faktisk), flaskekokar/sterilisator, brødbakemaskin, kaffimaskin, isbitmaskin, blender +++ blir fort mykje maskiner, dessuten kostar jo alt. Vil ein spare tid, kan ein suplere det meste med ein vasskokar.

(Kan legge til at kjøkenet mitt har alt for lite skåp- og benkeplass. Å som eg gledar meg til oppussing!).

Sikkert praktisk til sitt bruk og for dei som ser behovet, det gjer ikkje eg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...