Gå til innhold

Helseapp?


KreativeGeni

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver å jobber med en app og lurer på om det er interesse for den og hvordan den kan gjøres bedre.

Konseptet er enkelt. Et datadyr som trener med deg, minner deg på å spise og drikke samt å legge seg samt stå opp om morgen. Er det noen interesse for et slikt produkt? Er det noe mer som burde vært med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Målgruppen ligger i vanlige mennesker. Konseptet og det vi har tenkt hittil er at det skal dreie seg om å spise regelmessig (måltidsfrekvens kan en legge inn selv), drikke vann regelmessig, være i fysisk aktivitet daglig og legge seg (og stå opp) til tidspunkt en selv bestemmer.

Å få det mer rettet mot trening, riktig kosthold og konkurranser er muligens noe som vil komme på sikt, men i første omgang vil du få poeng for å spise, stå opp, legge deg og å være i fysisk aktivitet når du har planlagt å gjøre det. En påminner og motivator som er så enkel at den vil bli brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En app som enkelt hadde latt folk logge øvelse, sett og reps per trening kunne jeg tenkt meg iallefall. HAr altid med meg mobilen på trening (for musikk) uansett. Pleier å logge treningene mine og må dermed ha med penn og papir på trening i tillegg til vannflaske og mobilen med musikk. Hadde vært digg å ha en ting mindre å bære på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En app som enkelt hadde latt folk logge øvelse, sett og reps per trening kunne jeg tenkt meg iallefall. HAr altid med meg mobilen på trening (for musikk) uansett. Pleier å logge treningene mine og må dermed ha med penn og papir på trening i tillegg til vannflaske og mobilen med musikk. Hadde vært digg å ha en ting mindre å bære på.

Enig! det hadde jo vært genialt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En app som enkelt hadde latt folk logge øvelse, sett og reps per trening kunne jeg tenkt meg iallefall. HAr altid med meg mobilen på trening (for musikk) uansett. Pleier å logge treningene mine og må dermed ha med penn og papir på trening i tillegg til vannflaske og mobilen med musikk. Hadde vært digg å ha en ting mindre å bære på.

Om du søker på App store finner du et par hundre av disse allerede, og en del av dem er nok til og med gratis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du søker på App store finner du et par hundre av disse allerede, og en del av dem er nok til og med gratis ;)

Ja, det har du nok rett i ;)

Men tenkte bare jeg skulle komme med inspill. Har desuten en mistanke om at disse appene ikke er så oversiktlige som jeg kunne tenkt meg å ha de. Vil enkelt kunne se hvor mange reps, sett og vekter jeg tok på den samme øvelsen sist gang jeg trente den for eks, men de loggene jeg har vært borti (på nett vel å merke) så kan man bare se en og en trening om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Men det kan du legge inn i et "excel" ark på ipoden (finnes apper til det også), og for eksempel bruke dette oppsettet her:

[ATTACH]1921[/ATTACH]

Eller noe som likner ;) Om alle arbeidssettene dine er like, er nok det definitivt enklest*

*selv om touchscreen går saktere enn penn og papir likevel

post-600-14440824207147_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo og legge inn terningkast til hvor sunn måltidene du spiser er. Altså en subjektiv greie, f.eks. at du gir deg selv et terningkast på måltidet. Siden folk har forskjellige mål og ulike innfallsvinkler, så gir dette fleksibilitet til å passe til alle slags måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Men det kan du legge inn i et "excel" ark på ipoden (finnes apper til det også), og for eksempel bruke dette oppsettet her:

[ATTACH]1921[/ATTACH]

Eller noe som likner ;) Om alle arbeidssettene dine er like, er nok det definitivt enklest*

*selv om touchscreen går saktere enn penn og papir likevel

Jeg har tastatur på mobilen :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...