Gå til innhold

Triceps vs biceps


gammelkaffe

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å være mye sterkere i triceps enn i biceps? I bicepscurl knoter jeg fremdeles med 8 kgs manualer, mens i franskpress har jeg en halv gang til så mye vekt. Finnes det noen mer effektiv måte å trene biceps på enn curl? Og trener en egentlig litt biceps i fransk press, brystpress, nedtrekk og stående roing også? For når jeg kommer til biceps i programmet mitt gjør de allerede vondt... derav tenker jeg at jeg alt kanskje har trent de masse. Mottar gjerne innspill her. Jeg er ulykkelig uvitende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er også mye sterke i triceps ifht biceps =) Vet ikke hvor normalt det er - men du er ikke alene hvertfall!

Biceps trenes normalt med en eller annen variant av curl - stang, manualer, sittende, stående...

du brukes også biceps ved nedtrekk med smalt grep, og med kroppsheving i f.eks slynger. Da får du kjørt både rygg og biceps ganske bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...