Gå til innhold

Ok fullkroppsprogram?


Alija

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Jeg har trent i flere år, men ikke noe systematisk, verken med kosthold og trening.

Så nå er det sjerpings, med logging av økter og mat.

Har kjøpt meg vektstang med skiver, mannen er vekk mandag til torsdag på jobb, så avhengig å trene hjemme disse dagene når ungene har sovnet.

Øvelsene jeg har tenkt å bruke (3-4 ganger i uka) er: (3 serier av 10)

Benkpress

Skulderpress

Arnoldpress

Smal benkpress

Franskpress

Bicepscurl

Markløft

Planke

Knebøy

Frontbøy

Utfall og bulgarske utfall

Hip trust

Må kanskje fordele disse over flere dager. Men har forstått at som nybegynner skal man skal trene hele kroppen hver gang.

Pleier å være på bodypump to ganger i uka (torsdag kveld når mann har komemt hjem) og lørdag. Er veldig glad i bodypump og vil gjerne fortsette med det. I tillegg blir det en kardio økt fredag (spinning) eller søndag (Jogging).

Blir veldig glad for tilbakemelding fra dere om øvelsene ser greie ut elelr hva jeg burde endre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trekkøvelser for ryggen? Har du noen forslag?

Målet mitt er få få mer definerte muskler, begynner å syntes litt, men vil ha mer. Og vil ha ned fettprosenten.

Hjemme har jeg spinningsykkel, løse vekter (ikke veldig mye vekt på de), strikk, stor ball, stepkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holler sister. Jeg vil bare si 1 ting og det er at med så mye press blir det mye stress!

Prøv også å dra, så blir det bra :)

Hva med starting strength av mark rippetoe?

Kos deg med denne gjennomgangen for eksempel:

Guide to Novice Barbell Training, aka the Official RIPPETOE-STARTING STRENGTH FAQ - Bodybuilding.com Forums

Mye lesing, men veldig mye av det er meget interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay.

Om du ikke har knebøy stativ så ser jeg ingen grunn til å trene starting strenght siden kjernen i det programmet er å øke knebøy progressivt vær økt, noe som vil bli vanskelig uten knebøy stativ. Om du har knebøy stativ derimot så kan starting strength være noe.

For å gjøre det enkelt for deg og siden målet ditt er å redusere fett % så kan kanskje noe som dette fungere:

Økter i uken: 3.

Øvelser pr økt: 3-5.

Sett pr øvelse: 3-5.

Reps pr sett: 5-15.

Økt struktur:

1 press øvelse ( press over hodet varianter, benk/floor press varianter, push ups varianter )

1 trekk øvelse ( roing varianter og chins/nedtrekk varianter )

1 Bein øvelse ( knebøy varianter, markløft varianter, utfall/ett-bens-knebøy varianter )

+ 1-2 isolasjons øvelser ( curls, sit ups, fremoverbøyd sidehev etc )

Ved å trene slik vil du få trent i gjennom hele kroppen tre ganger i uka og du kan velge øvelser selv noe som er en fordel for deg med tanke på at du har litt begrenset med utstyr.

Når det kommer til belastning så velg vekter som er såpass tunge at det siste settet på en øvelse er utfordrene.

Håper det kom til hjelp mvh uten en tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...