Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Regner med her er noen med litt peiling på dette her inne..

Jeg skada ryggen på onsdag, og doktor mener det er enten prolaps, kompresjonsbrudd eller akutt lumbago. Har hatt prolaps før, og det kjennes likt ut, bare mye værre!

Forstår at jeg må vente med å belaste ryggraden (jeg klarer jo knapt og gå), men kan jeg ta litt chins og dips menst jeg venter på å bli smertefri? Eller vil strekken det gir i korsryggen være skadelig?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13599-chinsdips-med-fersk-prolaps/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope, jeg har skiveprolaps, og det verste man kan gjøre er faktisk å være i ro. Min prolaps plaget meg i ørten år, og ble mye bedre (og når jeg skriver mye, mener jeg livsforandrende mye) etter å starte med styrketrening. Å holde musklene aktive er det beste.

Nå skal det sies jeg nettopp fucka opp det hele pga at jeg ikke kan skikkelig markløft, men likevel kjørte markløft i flere uker, så det betyr ikke at styrketrening gjør det immun. Men å kutte helt ut så lenge det er skiveprolaps, kan faktisk gjøre det hele verre.

Annonse

Nope, jeg har skiveprolaps, og det verste man kan gjøre er faktisk å være i ro. Min prolaps plaget meg i ørten år, og ble mye bedre (og når jeg skriver mye, mener jeg livsforandrende mye) etter å starte med styrketrening. Å holde musklene aktive er det beste.

Nå skal det sies jeg nettopp fucka opp det hele pga at jeg ikke kan skikkelig markløft, men likevel kjørte markløft i flere uker, så det betyr ikke at styrketrening gjør det immun. Men å kutte helt ut så lenge det er skiveprolaps, kan faktisk gjøre det hele verre.

Det er forskjell på å ta det med ro og det og ikke gjøre noe :)

hvis du siktet til min kommentar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...