Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har trent i CA 7MND. Jeg har ikke fulgt noe program men jeg har trent base regelmessig (Kne, og benk) Men jeg har ungått mark pga jeg er for redd til og skade meg. Har dere noen anbefalinger for programmer. Har trent i 7mnd ca men uten noe program, burde jeg da starte på et nybegynner program eller?

takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13436-treningsprogram-for-15-16%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

5x5 stronglifts

x-size

starting strength.

Ikke vær redd for å kjøre mark, er selv 16 og elsker markløft.

Bare du har teknikken inne så er det ikke noe fare.

nice :) hvilket program bruker du? Og hva synes du om programmet du bruker.

Ang mark, har jeg ikke teknikken inne. Sliter kraftig... Hovedfokus burde og ha rett rygg ikkesant? Ikke krumme ryggen?

Ang mark, har jeg ikke teknikken inne. Sliter kraftig... Hovedfokus burde og ha rett rygg ikkesant? Ikke krumme ryggen?

Jeg kjører min egen version av 5x5 stronglift.

Markløft,knebøy,chinups,skulderpress,benkpress og noen støtteøvelser om jeg føler for det.

Annonse

Er du redd for skade deg bør du heller droppe benk og bøy.

Dips er tryggere enn benk

Utfall, pistols, frontbøy er tryggere enn bøy

Markløft er forsåvidt greit så lenge du løfter trygt, bare å slippe vekta hvis du feiler.

Chins er en overlegen ryggøvelse.

Er du redd for skade deg bør du heller droppe benk og bøy.

Dips er tryggere enn benk

Utfall, pistols, frontbøy er tryggere enn bøy

Markløft er forsåvidt greit så lenge du løfter trygt, bare å slippe vekta hvis du feiler.

Chins er en overlegen ryggøvelse.

ser den.. Men jeg klarer aldri og starte helt riktig med mark. trente ganske tung mark her om dagen men ga meg pga farlig elendig teknikk. Men hva burde hovedfokuset mitt vre? rett rygg? kan du fortelle viktige faktorer som spiller rolle, jeg klarer virkelig ikke og se på en video og ha HELt PERFEKT teknikk etter den..

husk at du ikke MÅ kjøre mark fra bakken, løft gjerne stanga opp ved hjep av noen stepper eller liknende. Ingen kan marke fra gulvet fra dag 1

husk at du ikke MÅ kjøre mark fra bakken, løft gjerne stanga opp ved hjep av noen stepper eller liknende. Ingen kan marke fra gulvet fra dag 1

ja takk for tipset, men selvom jeg legger stanga der, må jeg forsatt ha riktig teknikk? kan jo ikke det med elendig teknikk :p

Annonse

ja takk for tipset, men selvom jeg legger stanga der, må jeg forsatt ha riktig teknikk? kan jo ikke det med elendig teknikk :p

riktig teknikk er jo hele poenget ja.. Grunnen til at jeg foreslår det, er at det vil sette mindre krav til bevegelighet, slik at det er lettere å gjennomføre med bra teknikk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...