Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Cola Zero, heter Zero fordi Coca Cola hevder den er sukkerfri, men i realiteten inneholder den fruktsukker. Fruktsukkeret går rett i leveren og omdannes til fett. Det pekes på at den har samme skaden på leveren som alkohol. Du kjenner kanskje til navnet levercirrose. Vel, den tar liv! Jeg jobber som tannlege og ser daglig hva disse såkalte sukkerfrie drikkene gjør mot tennene. Dette er bare første stopp i kretsløpet....Dersom disse drikkene ikke hadde inneholdt en form for sukker hadde det ikke vært så vanedannende. Les artikkelen! Du vil høyst sannsynlig endre syn på mye...

Håper dette var ok!

Fortsetter under...

Cola Zero, heter Zero fordi Coca Cola hevder den er sukkerfri, men i realiteten inneholder den fruktsukker. Fruktsukkeret går rett i leveren og omdannes til fett. Det pekes på at den har samme skaden på leveren som alkohol. Du kjenner kanskje til navnet levercirrose. Vel, den tar liv! Jeg jobber som tannlege og ser daglig hva disse såkalte sukkerfrie drikkene gjør mot tennene. Dette er bare første stopp i kretsløpet....Dersom disse drikkene ikke hadde inneholdt en form for sukker hadde det ikke vært så vanedannende. Les artikkelen! Du vil høyst sannsynlig endre syn på mye...

Håper dette var ok!

Det er ikke sukker i cola zero ....

Dagens trening så slik ut:

Knebøy:

3 sett med kun stang.

Kneet har det ikke noe greit når jeg har vekter på, så jeg får holde meg til kun stang en periode, til kneet er bedre hvertfall.

Benkpress:

1 sett: 10x20 kilo

2 sett: 10x25 kilo

3 sett: 10x27,5 kilo

4 sett: 10x30 kilo

5 sett: 10x32.5 kilo

Hadde muligens 1 rep igjen på siste sett.

Men godt å se at jeg klarte mer i dag enn jeg gjorde på søndag.

Nedtrekk:

1 sett: 10x35 kilo

2 sett: 10x45 kilo

3 sett: 10x55 kilo

4 sett: 10x60 kilo

5 sett: 10x65 kilo

Skulle nok klart 2 rep til

Pushdown:

1 sett: 10x10 kilo

2 sett: 10x15 kilo

3 sett: 10x20 kilo

4 sett: 10x25 kilo

5 sett: 10x30 kilo

Skulle nok klart 2 rep til

Ez-bar curl

1 sett: 10x5 kilo

2 sett: 10x7.5 kilo

3 sett: 10x10 kilo

4 sett: 10x12.5 kilo

5 sett: 10x15 kilo

Hadde kanskje klart 1 rep til

Arnold press:

1 sett: 10x5 kilos manualer

2 sett: 10x7.5 kilos manualer

3 sett: 10x7.5 kilos manualer

Cable flyes:

1 sett: 10x15

2 sett: 10x20

3 sett: 10x25

4 sett: 8x30

Failet på 8. Klarte akkurat nr 8 men hadde ikke klart en til.

Jeg hadde ikke markløft i dag pga kneet.

3 sett maks tid planke.

Tok ikke tiden på dette.

Så over til noe litt annet.

For 14 dager siden tok jeg en kroppsannalyse. Tok en ny en i dag bare for å se om det var skjedd noe.

Slik ser det ut:

14 dager siden: I dag:

Vekt: 104.5. 103.1

Bmi: 31.2. 30.8

Body fat %: 28.1. 27.5

Body fatt mass: 29.4 kg. 28.4

Visceral fat rating: 10. 9

Muscle mass: 71.4 kg. 71.0

Metabolsk alder: 54. 53

Står selvfølgelig mer på de lappene, men tok bare med noe av det her.

Fremgang hvertfall:)

• 2 måneder senere...

Her har det stått helt stille grunnet halsbettennelse på halsbettenelse.

Så i dag var jeg på sykehuset for å fjerne mandlene, men jeg er forkjølet og opperasjonen ble da flyttet til en eller annen gang i januar..

Buhu!!!

Håper dette var ok!

extraordinary claims require extraordinary evidence...

Her har det stått helt stille grunnet halsbettennelse på halsbettenelse.

Så i dag var jeg på sykehuset for å fjerne mandlene, men jeg er forkjølet og opperasjonen ble da flyttet til en eller annen gang i januar..

Buhu!!!

Råder deg til å prøve å trene litt selv om du er småsyk. Så lenge du ikke har feber er det bedre å gjøre litt. Men hold deg godt under utmattelse og tenk på det som restitusjons/vedlikeholdstrening. Ødela selv mye for meg selv ved å slutte med trening når jeg gikk mye syk over flere år for endel år tilbake.

God bedring!

Annonse

Har nå vært 2 uker uten trening og merker det på kroppen.

Skal opp å trene senere i dag. Poster en liten logg da.

Har også lastet ned en app på tlf som heter jefit.

Enkel å grei app som hjelper med å holde kontroll på programmet og vektene jeg bruker.

Ett spørsmål:

Er det noe i veien for å trene til fail hver gang?

Eller burde jeg kjører litt lettere en gang i blandt?

Slik jeg tenkte det ser "programmer" slik ut:

Dag 1:

Barbell deadlift: 3x8

Alternate hammer curl: 3x8

Barbell curl: 4x8

Wide grip lat pulldown: 4x8

Incline dumbell curl: 3x8

Wide grip pulldown behind neck: 3x8

Dag 2:

1times gåtur, ellers hvile.

Dag 3:

Barbell bench press: 4x8

Triceps pushdown: 4x8

Machine fly: 3x8

Cable cross over: 3x8

Alternate renegade row: 3x10

Barbell incline bench: 3x8

Barbell lying triceps extension: 3x8

Dag 4:

1 times gåtur, ellers hvile

Dag 5:

Barbell squat: 3x8

Barbell shoulder press: 3x8

Lying leg curls: 3x8

Dumbell shoulder press: 3x8

Dumbell lateral raise: 3x8

Barbell shrug: 3x8

Dag 6 og 7:

Hvile og gåtur.

Blir en del gåturer da jeg har 1-3 bikkjer som trenger tur.

Har 1 fast og svigermor har 2 som er her noen ganger i løpet av uken.

Noen som har innvendinger eller kommentarer?

Pepsi Max og Cola Zero er langt ifra sunt!!! Dette må du ikke finne på å tro skal være noe bedre enn vanlig Cola...

Jeg ber dere alle innstendig å lese artikkelen skrevet i Dagens Næringslivs sitt bilag D2 http://kostreform.no/PDF/D2_JULI.pdf

Kontekst, kontekst, kontekst, kontekst, kontekst, konstekst.....

For en som drikker 1,5-3 liter cola om dagen vil et bytte til lettbrus være et enormt steg i riktig retning.

Cola Zero, heter Zero fordi Coca Cola hevder den er sukkerfri, men i realiteten inneholder den fruktsukker.

Nei.

Andre typer lettbrus kan inneholde litt naturlig fruktsukker fordi de baseres på fruktjus, eksempelvis solo super. Dette er lett å avdekke på innholdsfortegnelsen, for alle former for karbohydrat (fruktose, sukrose, glukose) telles med når det gjelder total mengde karbohydrater og energiinnhold.

Fruktsukkeret går rett i leveren og omdannes til fett. Det pekes på at den har samme skaden på leveren som alkohol.

Ja, store mengder fruktose kan være skadelig, men da snakker vi om store mengder, ikke det du får i deg av å spise frukt for å si det sånn. Det vil også avhenge av det øvrige kostholdet. At fruktose har samme effekt som alkohol stemmer ikke. Selv om de ligner, så har de ikke samme effekt. Les hva professor i biokjemi, Richard Feinman skriver om dette her: Wait a Minute, Lustig. The Threat of Fructophobia. And the Opportunity. « Richard David Feinman

Argumentasjonen din faller uansett på steingrunn, for om poenget ditt er at fruktose er skadelig så må du huske på at vanlig sukker er vår største kilde til fruktose, og vanlig brus er i så måte langt værre enn noen former for lettbrus.

Jeg jobber som tannlege og ser daglig hva disse såkalte sukkerfrie drikkene gjør mot tennene. Dette er bare første stopp i kretsløpet....Dersom disse drikkene ikke hadde inneholdt en form for sukker hadde det ikke vært så vanedannende. Les artikkelen! Du vil høyst sannsynlig endre syn på mye...

Du jobber som tannlege og mener at vanlig brus er bedre enn lettbrus? Alle tannlegene som har vært innom og forelest for oss er uenige med deg. Kunstig søtning er mye snillere med tennene enn sukker. Lettbrus er riktignok surt, noe som er negativt for tennene, men da snakker vi ikke lenger om lettbrus vs vanlig brus.

Ett spørsmål:

Er det noe i veien for å trene til fail hver gang?

Eller burde jeg kjører litt lettere en gang i blandt?

Slik jeg tenkte det ser "programmer" slik ut:

Dag 1:

Barbell deadlift: 3x8

Alternate hammer curl: 3x8

Barbell curl: 4x8

Wide grip lat pulldown: 4x8

Incline dumbell curl: 3x8

Wide grip pulldown behind neck: 3x8

Dag 2:

1times gåtur, ellers hvile.

Dag 3:

Barbell bench press: 4x8

Triceps pushdown: 4x8

Machine fly: 3x8

Cable cross over: 3x8

Alternate renegade row: 3x10

Barbell incline bench: 3x8

Barbell lying triceps extension: 3x8

Dag 4:

1 times gåtur, ellers hvile

Dag 5:

Barbell squat: 3x8

Barbell shoulder press: 3x8

Lying leg curls: 3x8

Dumbell shoulder press: 3x8

Dumbell lateral raise: 3x8

Barbell shrug: 3x8

Dag 6 og 7:

Hvile og gåtur.

Blir en del gåturer da jeg har 1-3 bikkjer som trenger tur.

Har 1 fast og svigermor har 2 som er her noen ganger i løpet av uken.

Noen som har innvendinger eller kommentarer?

For mange øvelser for en som er på ditt nivå. Og dessuten er det en lite fleksibel treningsplan for voksne folk som har jobb, kone, barn osv. Hva gjør du med treninga om noe uforutsett skjer? Utsetter treninga til neste uke, slik at de neste treningene også må forskyves? Bare gå videre og la det gå 14 dager mellom to ganger du trener en muskelgruppe? Det er gode fysiologiske og organisatoriske grunner for å trene fullkropp eller to-splitt (til nød en tre-splitt, om du kan trene fire ganger i uka) i stedet.

Ja, det er lite eller ingenting å tjene på å trene til failure hver gang, men det er veldig mye å tape på det. Failure er ingen katastrofe, spesielt ikke på isolasjonsøvelser, men det er bør aldri være noe mål å trene "til failure". Joda, du bør en gang i blant risikere å faile, for det er viktig å presse seg hardt en gang i blant, og faktisk å se om du kan grinde deg gjennom reps som du er usikker på om du klarer. Om du failer fordi du faila på en rep du trodde du skulle klare, så er det ingen big deal. Move on. Men som sagt: aldri planlegg å trene til failure.

Kirk Karwoski, verdensmester i styrkeløft fem år på rad på 90-tallet, sa han faila på TO (2)repetisjoner under trening i løpet av sine fem beste år som styrkeløfter.

Burde ikke du fått byttet dette til å være en tråd under loggbok og ikke en tråd i treningsprogramdelen av forumet?

Og dessuten, det så før her ut som du prøvde å kjøre 5x5, med det kutta du ut, eller?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...