Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Denne videoen preget meg veldig sterkt.

Jeg har selv ikke gått den samme type mobbing som Amanda har gjort, ikke på samme nivå. Men jeg har selv gått igjennom flere år med mobbing.

Det er ikke så lett å kunne uttrykke hvordan man har det når det føles ut som hele verden er imot deg. Følelsen av at ingen er der for deg og at hvor enn du går så vil du møte en vegg.

Til slutt så vil depresjonene ta deg, det eneste som føles riktig er å ta selvmord.

Jeg gikk igjennom flere måneder med depresjoner, angst av å gå ut av huset og selvskading.

Helt ifra første til slutten av niendeklasse ble jeg mobbet, det kom ikke bare gjennom ord, men igjennom vold. Det å grue seg til å gå på skolen, for du vet at personene som ødelegger livet ditt venter på deg, med enda mer ammunisjon til å fyre løs. Det er rett og slett helt forferdelig.

Det er umulig å forklare med ord hvordan man føler seg, men det er ett ord som beskriver litt hvordan man føler seg, og det er ordet VERDILØS.

Jeg har utallige ganger vurdert å ta livet av meg selv, men jeg har vært altfor feig. Jeg ville ikke la familien/venner og bekjente gå igjennom et helvete bare fordi jeg var for svak. Jeg greide ikke tanken av det.

"Ord kan brenne mer enn ild"-Max Tau

Mobbing er ikke bare bare, det kan virke harmløst akkurat når det skjer, men i lengden så er det et rent helvete.

Jeg har skrevet litt om dette i loggboken min, men har ikke forklart fullt ut hvordan det er.

Så jeg tenkte at jeg heller kunne lage en liten tråd etter jeg så videoen Amanda laget.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mister troen på menneskeheten når flesteparten fortsatt håner henne på internett og lager vitser osv. Det er en ting at hun blir mobbet i isolerte grupper, men når hun har tatt selvmord og folk flest rundt omkring fortsatt spøker med det ... det er forbi min fatteevne. Blir kvalm.

Mister troen på menneskeheten når flesteparten fortsatt håner henne på internett og lager vitser osv. Det er en ting at hun blir mobbet i isolerte grupper, men når hun har tatt selvmord og folk flest rundt omkring fortsatt spøker med det ... det er forbi min fatteevne. Blir kvalm.

Noen mennesker er følelsesløse.

Det er nok ille at personer driver et menneske til selvmord, men det at de etterpå gjør narr av/spøker om dette er helt umenneskelig.

Hvis skolesystemet og samfunnet faktisk tar tak i dette, så tror jeg at over halvparten av selvmord pga mobbing vil forsvinne.

Jeg selv merker at de gangene personen som mobbet meg ble tatt inn til megling, så sa alltid lærerne "du må stoppe med dette". Det er ikke noe å spøke med, lærerne er for snill, de tør ikke ta tak for de vil ikke at foreldrene skal mislike dem.

Det burde bli mye strengere, det er mobberen som burde bytte skole/flytte og ikke mobbeofferet.

Det er en syk verden vi lever i, det her er bare trist. Håper hun får seg noen venner og kan komme videre, ingen fortjener å ha det sånn.

Amanda Todd er nok ikke i live.

Hun tok livet sitt for noen dager siden.

Amanda Todd er nok ikke i live.

Hun tok livet sitt for noen dager siden.

Om du tenkte på det som er skrevet under videoen, så er det jeg som har skrevet om mine egne erfaringer.

:(

Lest det nå, så bare videoen i stad. Systemet som skal hindre mobbing fungerer ikke, må bli slått hardere ned på og flere istanser som kan få det fortere opp i lyset. Sånn som det her skal ikke skje, men det skjer så alt for ofte. Trist, rett og slett bare trist.

Håper du har fått det mye bedre nå mister :)

Annonse

Kjenner jeg blri forbanna på mennesker som kan behandle andre slik. Har bare lyst til å holde rundt de som opplever den type mobbing, og alle andre former for mobbing. Noen ganger lurer jeg på om de som mobber faktisk er klar over hvor mye skade de gjør? Og om de er det, så lurer jeg på hva som skjedde galt i barndommen dems, for de må virkelig være mistet ned i trappa for å drive på slikt..

:(

Lest det nå, så bare videoen i stad. Systemet som skal hindre mobbing fungerer ikke, må bli slått hardere ned på og flere istanser som kan få det fortere opp i lyset. Sånn som det her skal ikke skje, men det skjer så alt for ofte. Trist, rett og slett bare trist.

Håper du har fått det mye bedre nå mister :)

Ting går fremover, men har av og til stunder der jeg får en liten "flashback".

Enig i at systemet må bli bedre, det fungerer overhodet ikke.

Det er så mye som kunne ha blitt forhindret om skolen faktisk har tatt tak i dette.

Advarsel etter advarsel hjelper ikke, handlinger må til.

De gangene jeg tok tak i det selv, så endte det opp med at jeg ble banket dritten ut av og jeg fikk skylden.

De gangene jeg tok tak i det selv, så endte det opp med at jeg ble banket dritten ut av og jeg fikk skylden.

Kjenner så alt for godt til den der. Jeg har alltid vært litt for stor i kjeften, men jeg var den som var sterkest fysisk på barneskolen, så det endte med at jeg slo ned de som drev djævelskap med meg, og jeg ble sendt til rektor å ble kjefta ihjæl. Mobberne slapp billig unna, alltid.

Kjenner så alt for godt til den der. Jeg har alltid vært litt for stor i kjeften, men jeg var den som var sterkest fysisk på barneskolen, så det endte med at jeg slo ned de som drev djævelskap med meg, og jeg ble sendt til rektor å ble kjefta ihjæl. Mobberne slapp billig unna, alltid.

Det er en episode jeg husker veldig godt.

Jeg var på biblioteket og skulle låne meg en bok, så sto to av de bak meg og tullet. han ene ba meg holde boken hans og jeg sa nei, det var hans bok og det var ikke min jobb. Jeg la boken ned på bakken og da begynte han å slå meg i armen. Jeg slo jo selvfølgelig tilbake, og det endte med at han sparket meg mitt i magen og jeg gikk i bakken. Vi ble jo tatt inn til megling etterpå, og der forklarte jeg hva som skjedde. Det læreren sa var "Du skulle ikke slått tilbake". Det endte med at jeg låste meg inn på doen og grein i 3 timer. For læreren beskyttet han som slo meg.

Jeg har så og si ikke noe tillit til lærere lenger.

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært nødt til å sitte igjen pga slosskamper som jeg tydligvis har startet.

Jeg tror mange lærere har lett for å glemme at det finnes flere sider av slike saker. Selvfølgelig kan det hende du ville ungått å blitt sparka i magen om du ikke hadde slott tilbake, men om man har de fleste mennesklige reflekser i funksjon, og litt motstandsvilje, så slår man tilbake. Det er mennesklig å gjøre motstand, lærerne får like det eller ikke.

jeg var iallefall heldig som hadde foreldre som så situasjonen uten at jeg trengte å si noe. Husker en episode der slosskampen hadde blitt mer alvorlig en vanlig, og jeg og noen av guttene som hadde sloss måtte møte på kvelden med foreldre. Pappa reiste seg opp og sa så fint; Æ gidd ikkje å sitte her å høre på at dokker mene at dattera mi e en bråkmaker, en hver oppegåanes person kan se at d e ho som e utstøtt, og æ kommer aldri til å akseptere om ho en dag slutte å slå tilbake. Det kalles selvforsvar, og jenta mi kommer alltid til å vise motstand mot idiota som behandle ho og andre som dritt.

Talen var ganske mye lengre, men det er sånn ca det jeg husker av den. Men fortsatt ingen konsekvenser for mobberne.

Jeg hater autoriteter.

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært nødt til å sitte igjen pga slosskamper som jeg tydligvis har startet.

Jeg tror mange lærere har lett for å glemme at det finnes flere sider av slike saker. Selvfølgelig kan det hende du ville ungått å blitt sparka i magen om du ikke hadde slott tilbake, men om man har de fleste mennesklige reflekser i funksjon, og litt motstandsvilje, så slår man tilbake. Det er mennesklig å gjøre motstand, lærerne får like det eller ikke.

jeg var iallefall heldig som hadde foreldre som så situasjonen uten at jeg trengte å si noe. Husker en episode der slosskampen hadde blitt mer alvorlig en vanlig, og jeg og noen av guttene som hadde sloss måtte møte på kvelden med foreldre. Pappa reiste seg opp og sa så fint; Æ gidd ikkje å sitte her å høre på at dokker mene at dattera mi e en bråkmaker, en hver oppegåanes person kan se at d e ho som e utstøtt, og æ kommer aldri til å akseptere om ho en dag slutte å slå tilbake. Det kalles selvforsvar, og jenta mi kommer alltid til å vise motstand mot idiota som behandle ho og andre som dritt.

Talen var ganske mye lengre, men det er sånn ca det jeg husker av den. Men fortsatt ingen konsekvenser for mobberne.

Jeg hater autoriteter.

I mitt tilfelle så sto lærerne og så på hva som skjedde.

Likevel fikk jeg skylden.

Annonse

Lett å skylde på den svakeste....Har litt lyst å kastre snøballer med grus på slike mennesker..

Svære snøballer med store steiner i.

Skulle ønske det var strengere straff til de som mobber.

Dette er vel ikke alltid løsningen, men for min del stoppet mobbingen etter at jeg tok igjen. Mobbere ser etter de svakhet og usikkerhet, når jeg stod opp mot mobberne mine, dette tok till gjengjeld sin tid, kanskje fordi jeg vokste mye i begynnelsen av ungdomsskolen og blei større enn dem.

Vel, av og til vil mobbingen fortsette selv om du står opp mot den, det er jeg et levende eksempel på. Jeg har dor lengst hevet meg over den perioden av livet mitt., men jeg opplever enda at det spres ryktet om meg i hjembyen, hvorfor? Jo fordi jeg skiller meg ut og bryr meg fint lite. Den dag i dag synes jeg det er kjempegøy når folk som ikke vet hvem jeg er baksnakker meg på fest til meg. Alltid like gøy når de får vite hvem jeg er av de som kjenner meg;D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...