Gå til innhold

De siste 15!


MaleneS

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg heter er ei jente på 21 fra Notodden som alltid har vært overvektig, frem til nå. Eller okey, jeg er fremdeles overvektig, men er ikke lenger en sykelig overvektig.

Siden januar i år har jeg gått ned litt over 35kg, og det er helt utrolig! Den gamle meg hadde aldri trodd at sånne resultater ville komme kun ved hjelp av kosthold og trening, og ikke operasjon! Men det har altså gått, og jeg er veldig fornøyd, men fremdeles fult klar over at jeg har en del igjen.

Legg ved et før og for litt siden bilde:

post-13321-14440893915354_thumb.png

Det jeg nå sliter med er mye løs hud.. Og jeg har fått vite at jeg ikke kan få dekt en slik operasjon før jeg har gått ned ytterligere 15kg.

Og det er greit, for det har jo alltid vært mitt "endelige" mål når det gjelder vekt, men nå føler jeg at jeg virkelig må trå til for å nå dette før jeg egentlig hadde planlagt. For psykisk sett er det helt jævlig å gå rundt med hud som henger!

Så problemene framover nå er om jeg skal bruke kaloriene mine på muskelbygging og fokusere enda mer på styrketrening, eller om jeg skal satse mer på kondisjonstrening. Hva har dere andre som har slitt med overvekt erfart på dette? Er fullt klar over at høy muskelmasse vil brenner mer fett over tid, men nå er det altså snakk om å bli kvitt "de siste" 15kg så fort som mulig, få fjernet "mage-posen" og så heller fokusere på å definere kroppen med muskler.

Når det gjelder kosthold er det også veldig mye som forvirrer. Men akkurat nå kommer jeg til å gå for å få i meg nok proteiner, 1-2g pr kg kroppsvekt, og fordeler måltidene jevnt utover dagen, ca hver 3. time, og å styre unna karbohydrater. Men vil gjerne få høre om hva andre har gjort!

Vil gjerne hører fra dere!

Tips og råd mottas med stor glede!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen kostholdsekspert, så jeg vil være tilbakeholden med å komme med råd mht dette (det er veldig mange dyktige folk her på forumet som garantert vil hjelpe deg med dette :)) . Det jeg derimot VIL og SKAL gjøre, er å gi deg enorm kreditt for den jobben du har gjort med vektnedgang. Det er rett og slett helt fantastisk det du har oppnådd, og du ser kjempeflott ut!! (y):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wohow, virkelig imponerende! Så sinnssykt mye du har fått gjort på så kort tid! :love: du har all grunn til å være stolt av dette, virkelig :o

Jeg kan ikke påstå at jeg er særlig flink, eller har så veldig mye erfaring når det gjelder verken trening eller kosthold. Men selv så har jeg mixet styrke og cardiotrening. Du kan for eksempel begynne å ha "morgencardio", det er helt forferdelig i starten, men når kroppen blir vant til det så er det faktisk ganske deilig. Kanskje ha et fullkroppsprogram som du trener 3 ganger i uka, også fokusere på cardio resten av dagene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tilbakemeldinger! Herlig å høre at jeg kan motivere andre!:D

Akkurat nå har jeg et 2 splitt styrkeprogram, så jeg tar armer, bryst, skuldre og rygg mandag og torsdag, og bein, korsrygg, rumpe og mage på tirsdag og fredag. Og det føler jeg går veldig fint!

Onsdag har vært min fast kardio dag, mens søndager har vært til mer langturer. Men hvis jeg kan ta kardio hver dag FØR styrkeprogrammet mitt gjør jeg gjerne det! Det jeg er redd for er å "bruke opp" energien min på kardio istedenfor å bygge muskler.

Men hvis jeg får i meg nok proteiner vil det gå ann å gjøre begge deler da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG du var helt sinnsykt lik hvordan min kjære, elskede bestevenninne er nå, hva har du gjort for å få dette til??? :wideyed: Bøyer meg i støvet og hyller innsatsen, utrolig inspirerende :lol:

Takk:)!

Hva jeg har gjort? En litt lang historie, men jeg håper det går greit:)

Jeg innså at den kroppen jeg hadde holdt meg tilbake, at jeg ikke fikk leve det livet jeg ville leve. Så jeg spurte om hjelp, fra foreldre og fastlege, og fikk det:) Jeg kom inn på et opplegg med livsstilsendring hos NIMI Ringeriket. Der kom jeg inn i januar. Vi var mer enn 50 overvektige i alle aldre, med forskjellige bakgrunner og med forskjellige nivåer motivasjon, men det som var likt for alle var at de 10 ukene vi bodde der var beinharde! Vi ble kjørt i gang med 2-3 timer trening hver dag + teoritimer ang trenings teknikk, skadeforebygging, ernæring og motivasjon. Og etter de 10 ukene hadde jeg lært så utrolig mye! Men ikke bare om trening og ernæring, jeg hadde lært enda mer om meg selv. Den største forandringen skjer nemlig i hodet.

Så ja, det er deilig å si at jeg faktisk har klart dette helt selv! Ingen andre enn jeg har slitt for å bli kvitt de kiloene, men jeg vet ikke om jeg hadde får disse resultatene så fort hvis jeg ikke hadde fått den kickstarten hos NIMI:)

Men kort oppsummert har jeg lært at for å kunne gå ned i vekt må a) hodet være innstilt på at du klarer det, B) du må få støtte fra familie/venner/noen og c) du må lære deg å trene og å planlegge kostholdet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)!

Hva jeg har gjort? En litt lang historie, men jeg håper det går greit:)

Jeg innså at den kroppen jeg hadde holdt meg tilbake, at jeg ikke fikk leve det livet jeg ville leve. Så jeg spurte om hjelp, fra foreldre og fastlege, og fikk det:) Jeg kom inn på et opplegg med livsstilsendring hos NIMI Ringeriket. Der kom jeg inn i januar. Vi var mer enn 50 overvektige i alle aldre, med forskjellige bakgrunner og med forskjellige nivåer motivasjon, men det som var likt for alle var at de 10 ukene vi bodde der var beinharde! Vi ble kjørt i gang med 2-3 timer trening hver dag + teoritimer ang trenings teknikk, skadeforebygging, ernæring og motivasjon. Og etter de 10 ukene hadde jeg lært så utrolig mye! Men ikke bare om trening og ernæring, jeg hadde lært enda mer om meg selv. Den største forandringen skjer nemlig i hodet.

Så ja, det er deilig å si at jeg faktisk har klart dette helt selv! Ingen andre enn jeg har slitt for å bli kvitt de kiloene, men jeg vet ikke om jeg hadde får disse resultatene så fort hvis jeg ikke hadde fått den kickstarten hos NIMI:)

Men kort oppsummert har jeg lært at for å kunne gå ned i vekt må a) hodet være innstilt på at du klarer det, B) du må få støtte fra familie/venner/noen og c) du må lære deg å trene og å planlegge kostholdet ditt.

Langt svar er helt fint :) Utrolig godt å høre at noen faktisk får hjelp, er jo sånn det skal være! Kan jeg spørre hva slags type trening dere holdt på med hos NIMI? Er jo ikke alt som er optimalt for "store kropper", og jeg er litt redd for at hun (nå som hun endelig har meldt seg inn på treningssenter :lol:) skal treffe på en av disse mehe-PT'ene som ikke kan noe særlig... Familien hennes er dessverre noe retard når det kommer til støtte og oppmuntring, men hun har ihvertfall gode venner der hun bor :) Jeg håper så inderlig inderlig at det skal skje noe, for det er som du sier noe begreset hvilket liv man kan leve med en kropp og en helse som tynges av mange ekstra kilo... Tusen tomler opp til deg hvertfall, you made my weekend (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...