Gå til innhold

Forandring i kroppens fettceller/fettet man tar i


Gjest Ukjent666

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666

Jeg føler på meg selv at nå når jeg går ned/har gått ned litt i fett%. Er det akkurat som om det er "lettere" å ta tak i fettet jeg har rundt magen/rygg/lår osv.. Og enkelte steder som er "enkelt" å ta også da..

Er rett og slett lettere å f.eks "samle" hud/fett på visse punkter osv!

Men det jeg lurer på: Hva er det som skjer? For det er ikke overflødig hud liksom:P Har ikke vært sååå stor(95kg og nå rundt 80kg)! Og var ikke en "utbulende" mage osv:)

Noen som vet om det er vann/fettet "løser" seg mer opp eller noe?

Vegard Lysne Oddis dere 2 er jo science folk! Noen formening ang dette eller?

Takker meget for svar! Er for meg et lite mysterium dette her! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om det ikke er løs hud så tror jeg nok mye av grunnen er at huden ikke vil være like stram som hos en som aldri har hatt for mange kg. Merker det samme selv, og det er fremdeles mykere og lettere å få tak i enn på andre med samme fettprosent selv om jeg nå har hatt stabil vekt +/- i halvannet år.

Fordelen er at det er ihvertfall lett å måle med fettklypa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn
Selv om det ikke er løs hud så tror jeg nok mye av grunnen er at huden ikke vil være like stram som hos en som aldri har hatt for mange kg. Merker det samme selv, og det er fremdeles mykere og lettere å få tak i enn på andre med samme fettprosent selv om jeg nå har hatt stabil vekt +/- i halvannet år.

Fordelen er at det er ihvertfall lett å måle med fettklypa :)

Nje, det skjer nok hos de som aldri har hatt for mange kg også :)

Har opplevd det her flere ganger, spesielt i sammenheng med litt lengre perioder kcal underskudd. Huden blir mye løsere, så plutselig swosh. Jeg mener å huske det var Lyle Mcdonald som teoriserte med at det kanskje kan være fettcellene som erstattes med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Nje, det skjer nok hos de som aldri har hatt for mange kg også :)

Har opplevd det her flere ganger, spesielt i sammenheng med litt lengre perioder kcal underskudd. Huden blir mye løsere, så plutselig swosh. Jeg mener å huske det var Lyle Mcdonald som teoriserte med at det kanskje kan være fettcellene som erstattes med vann.

Hvis jeg forstår deg rett så er det rett og slett "positivt" at huden blir løsere? Og dermed "swosh" som mange sier=strammer seg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brukernavn
Hvis jeg forstår deg rett så er det rett og slett "positivt" at huden blir løsere? Og dermed "swosh" som mange sier=strammer seg?:)

Min erfaring er hvertfall meget positiv, hvis du leser boken Stubborn Bodyfat av Lyle Mcdonald, så skriver han om hvordan "hardheten" på huden er en indikator på hvor lett det er å forbrenne underhudsfettet. Jo hardere, jo "vanskeligere" å forbrenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er hvertfall meget positiv, hvis du leser boken Stubborn Bodyfat av Lyle Mcdonald, så skriver han om hvordan "hardheten" på huden er en indikator på hvor lett det er å forbrenne underhudsfettet. Jo hardere, jo "vanskeligere" å forbrenne.

Kan være rett det! Mange jeg snakker med som har hatt litt å ta av føler de blir dvaskere og løsere med tiden! Efaringsmessig er det slik å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
"Tynnfeit"-fenomenet forekommer ofte hos mennesker som slanker seg uten å trene. Styrketrening vil jo "stramme" opp dvaskheten relativt kjapt imo.

Er ikke snakk om tynnfeit, da jeg har trent 4-5styrketreninger i uken....+ har litt muskler ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...