Alakazam Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Hei der alle sammen. Jeg er på utkikk etter mat med høyt innhold av fett men med lavt innhold av protein. Grunnen til dette er at jeg allerede ligger på inntak av 250g protein og 150 gram fett og 300g karbohydrater daglig. Protein inntaket ser jeg på som ganske høyt og da de 150 gram fettene kommer fra kjøtt akuratt som proteinet så trenger jeg andre fett kilder. (Hvis ikke 500g protein er helt greit da for en kar på 66kg, da kan jeg øke fett behovet lett.) Nå kommer hindringen: Jeg sliter med å ta opp plantefett av en eller annen grunn.(Aldri hatt problem med noe animalsk) - Bare en skje med olivenolje, eller en neve med nøtter så går fordøyelsen til hælvette. Jeg spiser ikke meieri produkter. Jeg har sett på noen kilder som jeg tror er gode: - Delfiafett (Fullherdet kokkosfett, transfettsyrene er herdet så mye at de ikke lenger er trans men mettet, kokkos har jeg aldri hatt noe problem med) - Smult (Grisefett som er kokt ut fra innvollene til grisen, Må dette varmetilbredes før konsumering? tenker da på innvollsorm) - Tran (Dette er jeg vant med, kan sikkert drikke mye av det men prisen er før høy) - Avokado(Også et plantefett jeg ikke har hatt noe problem, denne står sterkt) -Solsikkeolje (Dette er i potetgull som jeg aldri har hatt problem med, men det er kanskje bare pga lav konsentrasjon i potetgullet i forhold til å ta det rent. Dessuten raffinert, så mindre sunn enn delfia?) Noen andre forslag? Setter pris på absolutt alle svar :- ) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13120-h%C3%B8y-fett-lav-protein-mat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilo Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 BACON! Og laks? Ohhh, laks med bacon! Must be delicious! Linni91 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13120-h%C3%B8y-fett-lav-protein-mat/#findComment-508249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ukjent666 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 hvis du bare skal øke kcal.. Hvorfor ikke mer i form av karbs også? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13120-h%C3%B8y-fett-lav-protein-mat/#findComment-508256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Hei der alle sammen. Jeg er på utkikk etter mat med høyt innhold av fett men med lavt innhold av protein. Grunnen til dette er at jeg allerede ligger på inntak av 250g protein og 150 gram fett og 300g karbohydrater daglig. Protein inntaket ser jeg på som ganske høyt og da de 150 gram fettene kommer fra kjøtt akuratt som proteinet så trenger jeg andre fett kilder. (Hvis ikke 500g protein er helt greit da for en kar på 66kg, da kan jeg øke fett behovet lett.) Proteininntaket ditt er på 3,8g/kg kroppsvekt, noe som er svært høyt. Energiinntaket ditt er allerede på over 3500 kcal, noe som også er veldig mye mtp den lave kroppsvekten din. Hva er målene dine? Jeg har sett på noen kilder som jeg tror er gode: - Delfiafett (Fullherdet kokkosfett, transfettsyrene er herdet så mye at de ikke lenger er trans men mettet, kokkos har jeg aldri hatt noe problem med) - Smult (Grisefett som er kokt ut fra innvollene til grisen, Må dette varmetilbredes før konsumering? tenker da på innvollsorm) - Tran (Dette er jeg vant med, kan sikkert drikke mye av det men prisen er før høy) - Avokado(Også et plantefett jeg ikke har hatt noe problem, denne står sterkt) -Solsikkeolje (Dette er i potetgull som jeg aldri har hatt problem med, men det er kanskje bare pga lav konsentrasjon i potetgullet i forhold til å ta det rent. Dessuten raffinert, så mindre sunn enn delfia?) Kokosfett er i utgangspunktet nesten utelukkende mettet fett, hovedsakelig mellomlange fettsyrer (MCT). Dette er en god fettkilde og en ypperlig energikilde. Tran bør du ikke få i deg for mye av. Behovet for omega-3 er ikke så stort, og dessuten inneholder tran store mengder A-vitamin. Avocado kan du bare peise på med. Jeg stusser litt over at du mener du ikke tolererer plantefett. Spesielt når du tåler avocado godt. Hvordan er det med nøtter? Solsikkeolje, maisolje og soyaolje inneholder ekstremt mye omega-6-fett, så disse bør du ikke få i deg for mye av. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13120-h%C3%B8y-fett-lav-protein-mat/#findComment-508841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 - Smult (Grisefett som er kokt ut fra innvollene til grisen, Må dette varmetilbredes før konsumering? tenker da på innvollsorm) Setter pris på absolutt alle svar :- ) Smult er svinefett som hovedsaklig er kokt ut/smeltet ut fra fett/flesk. Hvis det allerede er kokt ut, hvorfor skulle det kreve MER varmebehandling? Det er jo kokt i timesvis allerede? Når du sier innvollsorm regner jeg med at du sikter til trikiner, dette er parasitter som kan bosettes i muskelceller til svin/isbjørn som spiser mus/rotter etc. Dette forekommer ikke for norske forbrukere,da alt av svinekjøtt er nødt til å testes for nettopp trikiner før det blir tillatt å selge i Norge, og vi har ikke oppdaget trikiner i ubehandlet svin siden 1990. Spis bacon om du må,men jeg syntes det hørtes ut som voldsomt mye mat for en på din kroppsvekt? Men for mye fett har forsåvidt lakserende effekt,enten det er tran, lardo, rapsolje eller confit. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13120-h%C3%B8y-fett-lav-protein-mat/#findComment-509778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.