Gå til innhold

Jeg vil bli fit


skinnybitch

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har som maal aa bli fit(ikke bodybuilder-fit) til neste sommer. Jeg er ca. 52 kg. og 168 cm. hoy. Kroppen min er allerede delvis stram, saa jeg har et godt utgangspunkt, men onsker aa faa mer definerte muskler, spesielt paa armer, mage og bein, samt stramme opp rumpe og pupper. Derfor lurer jeg paa om dere har en bra kostholdsplan og et treningsprogram jeg kan folge? Og hva kan jeg forvente meg i fremgang fra maaned til maaned hvis jeg jobber hardt? Takk paa forhaand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis mye ren mat (ikke ferdig produkter) - fisk, kylling, karbonadedeig, egg, frukt, grønnsaker og nøtter (shaker). Det som fungerer best for meg med tanke på å bli fit (minske i fettprosent) er å spise mest proteiner, så fett (nøtter, fisk, avokado, bacon, kokosolje), minst karbo (hovedsaklig frukt og grønnsaker). En annen ting er å trene styrke, ikke være redd for å ta i ;) - har fokus på baseøvelser som benkpress, Knebøy, markløft, pull-ups og arnold-press (vet ikke om d r en baseøvelser men)... Viktig å lære seg rett teknikk - jeg har fått en personlig trener til å se på teknikken min og korrigere... Trener intervall trening (løping eller spinning) 1/2 ganger i uken, ellers roligere cardio 30min etter styrke økten. Det kan være lurt å lage seg en treningsdagbok, slik at du har en plan over treninga di og målene dine. Jeg går ned mellom 300 - 500gram i uka, høres lite ut, men jeg har trua på å gå ned i vekt i et rolig tempo og da forhåpentligvis beholde litt mer muskler.

Oppsumer: kostholdet er avgjørende for å gå ned i fettprosent - kan anbefale bloggen Kriweb.no - masse masse nydelig og sunn mat :) Og styrke vil være med på å forme kroppen. Og til sist, men ikke minst er det viktig med progresjon - ha en plan over hva og hvordan du skal trene. Ikke pøse på med masse masse trening for å gå ned i vekt - for å bli godt trent gjelder d ikke å trene mest mulig, men å ha kvalitet på den treningen man gjør (restitusjon er viktig).

Det var noen råd fra mine erfaringer :)

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Du kan vurdere RYP som Benedicte foreslår. Kjæresten min trente det noen måneder i fjor. Hun ble imidlertid umiddelbart mer fornøyd da hun gikk over til Bootybuildingprogrammet til Silje Mariela og Erik Sandvik. Sjekk det her: http://www.bootybuilding.com/

hun kjøpte programmet da eller? :) lurer bare på hvordan det fungerer, er det et fast program eller er det lagt opp litt til hver og en? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir aldri bodybuilder-fit på 1 år. Men du bør trene etter de samme prinsippene (for muskelvekst/fettforbrenning).

Fordelen med RYP er at det alltid står hva man skal gjøre (sett og repetisjoner). Jeg ville nok hatt litt andre øvelser og vært litt nøyere med å varme opp (aktiveringsøvelser og tøying/dynamisk oppvarming).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...