Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sitter inne med en drøm og et mål om å stille i fitness en gang! Kanskje allerede til neste vår/høst! Er det noen som har tips og råd? Hvor skal jeg starte?

Hvor mye er de gjennomsnittslige kg disse jentene som stiller løfter/trener med av vekter egentlig? Sånn med tanke på om jeg i det hele tatt har noen som helst sjanse til å noen gang stille.

Til informasjon har jeg begynt å bruke kreatin (ca 2 mnd siden) og proteinpulver (akkurat startet). Kuttet betraktelig ned på inntak av karbohydrater, og prøver å få i meg mest proteiner i løpet av dagen. Jeg er altså på rett spor det vet jeg. Men jeg har for lite kunnskap om trening, kosthold og fitness. Noen som kan hjelpe, please? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12760-stille-i-fitness-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig vil du kunne stille i fitness en dag, men om hvor lang tid er vanskelig å bedømme. Dersom du er nybegynner, slik det virker utifra at du nettopp har oppdaget proteinpulver (ikke ment ille), vil det nok ta mer enn et år å bygge nok muskelmasse. Har du lite peiling på hvordan du skal gå frem ville jeg enten anbefalt deg til å som elise sier, kontakte en coach, eller lese deg grundig opp på det og prate mye med jenter som har stilt tidligere.

Det er en beinhard sport, og krever mer tid og innsats enn man klarer å forestille seg før man opplever det selv. Det å ta seg god tid til å bli kjent med sporten og sin egen kropp før man velger å stille er nok dermed ganske gunstig, for å få bedre resultater senere og ikke gå på en smell.

Tusen takk for svar alle sammen, veldig hyggelig! :D

Jeg vil ikke kalle meg selv en nybegynner, da jeg alltid har vært en aktiv jente. Jeg har trent en del styrke gjennom de tre siste årene mine på treningssenteret der jeg nå er blitt ansatt som instruktør, men det har liksom vært uten mål og mening :p Men når det gjelder det å stille i fitness, da er jeg nybegynner. Har tenkt på dette siden mai, da jeg fikk øynene for sporten tidlig i våres :) Jeg har ca 8-10 PT timer med en PT på Elixia og tenker kanskje å spørre han om litt hjelp først, ettersom jeg allerede har betalt for disse timene. Men jeg vet ikke om han har kunnskap på akkurat det området, jeg vet han er veldig flink, men ikke om han har noe erfaring angående fitness. Skal møte han på onsdag å snakke med han da, så da finner jeg det. Bør jeg høre om han kan sette opp en kostholdsplan evt. styrkeprogram til meg? Blir nok å kontakte en coach som driver med dette etter jeg har brukt PT-timene mine.

Hei CarolinePlutt.

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med en klubb/coach som holder til der du bor. Få en vurdering og bli sammen enige om hva du må gjøre for å kunne stille til neste år.

Du bor på Lillehammer, men det er bare 4,5 timer med tog opp til Trondheim. Ville kanskje kontaktet Kaliber Gym for hjelp. De har veldig lang erfaring på coaching av utøvere, og gjør det stort sett bra på alle stevner.

Annonse

Mange takk for svar Robert Eilertsen :D

Da vil jeg nok prøve å ta kontakt med de, hvis ikke du har andre gode klubber å anbefale som holder til i Oslo? :) Går på UiO så er litt i Oslo, derfor hadde det passet ypperlig :) Ikke meningen å være kresen altså, for det kan jeg jo ikke være, bare spør om anbefalinger :)

Mange takk for svar Robert Eilertsen :D

Da vil jeg nok prøve å ta kontakt med de, hvis ikke du har andre gode klubber å anbefale som holder til i Oslo? :) Går på UiO så er litt i Oslo, derfor hadde det passet ypperlig :) Ikke meningen å være kresen altså, for det kan jeg jo ikke være, bare spør om anbefalinger :)

I Oslo ville jeg tatt kontakt med Børge Fagerli. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...