Gå til innhold

Erfaring med PHAT


Mads

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har trent 2 måneder med PHAT nå og har en treningsbakgrunn på snart to tiår så jeg kjenner kroppen min ganske greit. Min erfaring er at det er krevende på flere plan. Energiforbruket gikk voldsomt opp når jeg gikk over til denne treningsmetoden, såpass mye at jeg gikk fra 5-6 kardioøkter i uken til 0 og formen ble bare bedre. Men jeg kjente at jeg ble sliten og mistet alt av trykk på trening ganske raskt, så det er veldig viktig å deloade ofte nok. Jeg har og økt kaloriinntaket mitt for å se om det hjelper på den store belastningen kroppen tar av å bli kjørt igjennom to ganger i uken.

Jeg tror det skal mye til å ikke vokse på et slikt program som dette gitt at du spiser nok! Og gjerne overvurder hva du trenger av mat i begynnelsen til kroppen venner seg til denne type belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte PHAT i halvannen måned i sommer og hadde gode resultater (to års treningsbakgrunn). Jeg hoppet rett over fra et lav-volums 5x5-program (tre dager i uken med nesten utelukkende baseøvelser), og selv om det var litt tungt de første to ukene, gikk det seg fort til. Matinntaket holdt jeg på tilnærmet samme nivå, men jeg ble fortsatt sterkere og hadde ikke problemer med at jeg følte meg sliten eller utmattet.

Jeg ble ikke så vanvittig mye større, og det er sannsynligvis fordi matinntaket var for lavt. Så jeg er helt enig med Stig; skal du bli større på PHAT, så spis mye mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte PHAT i to mnd, nå går jeg ut ifra programmet med litt endringer fordi jeg ikke får tid til alt med 5 håndball økter i uken.

Har kun god erfaring med det, ble mye sterkere på relativt kort tid. Jeg spiste nok litt for lite, men så at musklene ble større og mer markert:) Følte meg heller ikke utmattet, og jeg løp og trente håndball ved siden av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres lovende ut! Men slipper man kardio? Altså man blir såpass sliten at man kan se på det som en "kardio-trening" også? Eller er det bare det at du ble for sliten for det?

Om det er meg du mener så slapp jeg kardio ja da kaloriforbruket tydeligvis ble så høyt at det ikke var noe behov for ekstra kardio for å holde formen. Men jeg har ikke verdens høyeste kaloriinntak heller, så det går nok hånd i hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
SNIPP!

Det første jeg ser er at du har skrevet 3x8-12 på tung overkropp benkpress. Det er jo en power øvelse som du skal kjøre 3x3-5 på. Mange liker og å gjøre det samme på militærpressen på den dagen. Selv er jeg så kake i skuldrene når jeg kommer til militærpress at jeg kjører to sett a 5 reps rett og slett fordi det ikke er mer å hente. Ellers ser det ut som en fin plass å begynne. Så bare tilpasser du ting etterhvert om du skulle kjenne at kroppen blir sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg ser er at du har skrevet 3x8-12 på tung overkropp benkpress. Det er jo en power øvelse som du skal kjøre 3x3-5 på. Mange liker og å gjøre det samme på militærpressen på den dagen. Selv er jeg så kake i skuldrene når jeg kommer til militærpress at jeg kjører to sett a 5 reps rett og slett fordi det ikke er mer å hente. Ellers ser det ut som en fin plass å begynne. Så bare tilpasser du ting etterhvert om du skulle kjenne at kroppen blir sliten.

Se der ja, liten glipp på benkpressen, skal gjøres om. Er chin-ups også en øvelse jeg bør kjøre med litt færre reps og et ekstra sett?

Virker fornuftig å endre militærpressen også, jeg vet at militærpress er et helsike når man allerede er sliten.

Takk for tipsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...