Gå til innhold

Forslag til bein-økt kjører 3 split, ( Fitness type )

Anbefalte innlegg

Kjører et veldig vanlig fitness program med 3 split, bryst,triceps,skuldre/rygg,biceps/bein,mage..

Kjører alle base-øvelser, Benkpress,markløft,knebøy osv..

Føler at bein ikke har like mye progress i forhold til resten av kroppen.

Vanlig bein økt:

Knebøy,beinpress,tåhev med stang på skuldra, lårbøy( Bakside/framside)

Kjører rundt 210 kilo på tåhev, men føler ikke at det tar noe særlig. ( eller får ikke mye volum i leggene av det )

Har kjørt 6 uker med volum, 1 uke med rolig løfting, 6 uker med maks styrke.. For best mulig progresjon :)

Har kjørt dette i snart 6 måneder, har økt i styrke, men ikke så mye volum at det gjør noe ;)

Forslag til øvelser som kan byttes ut eller gjøres for å få " tømmerstokker"? :D

Fortsetter under...

Kjører et veldig vanlig fitness program med 3 split, bryst,triceps,skuldre/rygg,biceps/bein,mage..

Kjører alle base-øvelser, Benkpress,markløft,knebøy osv..

Føler at bein ikke har like mye progress i forhold til resten av kroppen.

Vanlig bein økt:

Knebøy,beinpress,tåhev med stang på skuldra, lårbøy( Bakside/framside)

Kjører rundt 210 kilo på tåhev, men føler ikke at det tar noe særlig. ( eller får ikke mye volum i leggene av det )

Har kjørt 6 uker med volum, 1 uke med rolig løfting, 6 uker med maks styrke.. For best mulig progresjon :)

Har kjørt dette i snart 6 måneder, har økt i styrke, men ikke så mye volum at det gjør noe ;)

Forslag til øvelser som kan byttes ut eller gjøres for å få " tømmerstokker"? :D

Vet ikke noe om hvordan du gjør det med sett og repetisjoner. Men jeg kjenner meg godt igjen i at styrken kommer før volum i beina. For min del hjalp det veldig med 2 beinøkter i uka. Prøv ut frontbøy og dype utfall. Leggmuskulatur er random fra naturens side virker det som, og hvite folk har ofte tynne legger. Prøv å klem godt på toppen og strekk leggen godt ut i bunnen. Tåhev er blant de øvelsene jeg føler treffer meg best, de få gangene jeg gidder å gjøre de.

+ varier mellom 3-5 reps og 8-12, men dette vet du sikkert.

Du kan jo spørre Tor om hvordan det var å være med meg på beinøkt ;P

Hadde beinøkter de siste 4 mnd bestående av:

1. Leg ext - 3x8-10reps
  2. Frontbøy - (Lett) 2x10reps
  3. Knebøy - (Tungt) 5x3-5reps
  4. Sumo mark/Goblet squats med hantler - 3x8-12
  5. Benpress - 3x8-10
  6. (Tåhev 3x10-12)

Alle sett hadde maks 2-3 min pause mellom. Kooooseøkten sin det!

Spiser du nok da? overskudd og nok proteiner? :)

Ja, spiser 4 tusen cals om dagen.

Vet ikke noe om hvordan du gjør det med sett og repetisjoner. Men jeg kjenner meg godt igjen i at styrken kommer før volum i beina. For min del hjalp det veldig med 2 beinøkter i uka. Prøv ut frontbøy og dype utfall. Leggmuskulatur er random fra naturens side virker det som, og hvite folk har ofte tynne legger. Prøv å klem godt på toppen og strekk leggen godt ut i bunnen. Tåhev er blant de øvelsene jeg føler treffer meg best, de få gangene jeg gidder å gjøre de.

+ varier mellom 3-5 reps og 8-12, men dette vet du sikkert.

kjører 4-6 i maks, 8-10 volum.

Men kjører 3 split så det blir jo 2-3 økter av alle muskelgrupper i uka :) Men det går jo forsåvidt oppover med styrken, det gjør det.

Tenkte å høre om noen hadde øvelser dere kjenner tar veldig godt :p

Hadde beinøkter de siste 4 mnd bestående av:

1. Leg ext - 3x8-10reps
  2. Frontbøy - (Lett) 2x10reps
  3. Knebøy - (Tungt) 5x3-5reps
  4. Sumo mark/Goblet squats med hantler - 3x8-12
  5. Benpress - 3x8-10
  6. (Tåhev 3x10-12)

Alle sett hadde maks 2-3 min pause mellom. Kooooseøkten sin det!

Wow, Flink :)

Holy Cwap!

Jeg sverger at et par jeans som satt som støpt på meg var for små over låra 4 dager etterpå. Sjukeste økta.

Jeg turte bare en gang og aldri siden. Hun nevner forsåvidt øvelsene men hun nevner ikke tid.. knapt 20 til 40sek pause.

Og vekter som skulle tilsvare 5x5.

Holy cwap

Annonse

Ja, spiser 4 tusen cals om dagen.

kjører 4-6 i maks, 8-10 volum.

Men kjører 3 split så det blir jo 2-3 økter av alle muskelgrupper i uka :) Men det går jo forsåvidt oppover med styrken, det gjør det.

Tenkte å høre om noen hadde øvelser dere kjenner tar veldig godt :p

Wow, Flink :)

1. plass til deg hvis du klarer å trene en muskelgruppe 3 ganger i uka med 3 splitt:p

Holy Cwap!

Jeg sverger at et par jeans som satt som støpt på meg var for små over låra 4 dager etterpå. Sjukeste økta.

Jeg turte bare en gang og aldri siden. Hun nevner forsåvidt øvelsene men hun nevner ikke tid.. knapt 20 til 40sek pause.

Og vekter som skulle tilsvare 5x5.

Holy cwap

Lilo er legendarisk :happy: Får angst av å lese loggen hennes :D

Det første jeg ser er at du har dobbelt så mange overkroppsdager som beindager. Tren beina oftere, du vil ha mer igjen for det enn å legge til fem nye øvelser.

Når det gjelder leggproblemet ditt så kan du prøve følgende:

Eksplosiv kontraksjon, liten pause på topp, rolig negativ, litt lengre pause i bunn. Åtte reps per sett eller noe sånn. Hvis du bare spretter opp og ned så tar strekkrefleksen i akillesen over, og gastrocnemius gjør lite av jobben.

Annonse

Det første jeg ser er at du har dobbelt så mange overkroppsdager som beindager. Tren beina oftere, du vil ha mer igjen for det enn å legge til fem nye øvelser.

Når det gjelder leggproblemet ditt så kan du prøve følgende:

Eksplosiv kontraksjon, liten pause på topp, rolig negativ, litt lengre pause i bunn. Åtte reps per sett eller noe sånn. Hvis du bare spretter opp og ned så tar strekkrefleksen i akillesen over, og gastrocnemius gjør lite av jobben.

Det skal jeg prøve, hørtes lurt ut egentlig :) Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...