Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg nettopp skaffet meg en matboks med kjøleelementer slik at jeg kan ta med meg sunn lunsj til skolebenken. Jeg er litt usikker på hva jeg skal ta med meg da, så jeg er ute etter sunne lunsj forslag som er enkle å ta med. Noe med lite kalorier som metter godt, og helst ikke noe middags-lunsj opplegg.

Også lurer jeg på om dere har noen tips til sunne snacks jeg kan spise i mellom? Noen dager har jeg ganske lange skoledager, så jeg tenkte at jeg da heller kunne spise litt lunsj og et lite mellommåltid istedet for en mega lunsj. Tips? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12289-sunn-lunsj-til-skolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salat :) Enklere får du det ikke, og også utrolig lett å tilpasse utifra hvor mye kalorier du vil ha og hvor mye du ønsker av hvert næringsstoff.

Hvorfor ikke bare spise en stor og god lunsj som holder lenger? Personlig synes jeg mellommåltider bare trigger sultfølelsen om de ikke er av en ganske stor størrelse. Og hvor mange kalorier tenker du da?

Salat :) Enklere får du det ikke, og også utrolig lett å tilpasse utifra hvor mye kalorier du vil ha og hvor mye du ønsker av hvert næringsstoff.

Hvorfor ikke bare spise en stor og god lunsj som holder lenger? Personlig synes jeg mellommåltider bare trigger sultfølelsen om de ikke er av en ganske stor størrelse. Og hvor mange kalorier tenker du da?

Om jeg bare spiser lunsj så må jeg gå ofte 4-5 timer uten mat, og da sliter jeg med å finne en sunn lunsj som metter lenge nok. Vil helst ikke ty til svære middags-lunsjer. :p

Er ikke helt sikker på kalori mengde, men så lenge lunsjen har et relativt lavt kaloriinnhold så er jeg egentlig fornøyd.

Om jeg bare spiser lunsj så må jeg gå ofte 4-5 timer uten mat, og da sliter jeg med å finne en sunn lunsj som metter lenge nok. Vil helst ikke ty til svære middags-lunsjer. :p

Er ikke helt sikker på kalori mengde, men så lenge lunsjen har et relativt lavt kaloriinnhold så er jeg egentlig fornøyd.

Du bør ikke legge deg på stort mindre enn 400 til lunsj, selv om du spiser mellommåltider, hvis ikke blir du fort sulten igjen og energien daler fort på skolen. F.eks. En salat av 200g kylling, 100g cottage cheese, grønnsaker av eget ønske og noen oliven. Mellomåltider kan være de små skyrbegrene eller frukt, men det holder du ikke lenge på ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...