Mspidsberg Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Jeg har holdt på med å trene kondisjon og stryke nå i 4-5 uker. Men har holdt på med kondisjon i 4 år, så det er ikke noe problem, men tenkte å bygge litt muskler på denne kroppen min, så derfor har jeg trappet litt ned på kondisjonen og heller lagt inn mer til styrkeøvelser. Har blitt så inspirert av fitnessmennesker og hvordan de bygger muskler og hvordan de holder seg i form, så har veldig lyst til å komme i bedre styrkeform, eller hva jeg skal nå kalle det Styrke 3 ganger i uken: - Planke 60 min x3 - Sit-ups i slynger 10x3 - Knebøy i slynger 11x3 - Leggpress apparat 10x3 kg: 45 - Inside lår apparat 10x3 kg: 25 - Skulderpress i apparat 7x3 kg:10 - Brystpress i slynger 11x3 - Rygghev 11x3 med tillgg kg: 5 - Styrkeapparat i sittestillende roing 10x3 kg: 20 Kondisjonen varer mellom 45-60 min 4 ganger i uken. Jeg lurer på noe innen den treningen jeg holder på med nå, som kanskje inngår i hva jeg spiser eller hvordan jeg skal trene. Under de 4-5 ukene med styrke så har jeg økt 1 et sett eller et par kilo på hver styrkeøvelse. Som nå er tungt og jeg jobber hardt med å få til siste sett på vær av øvelsene. Jeg spiser nå i hverdagen: Frokost: - Havregrøt med kanel, eple og halv banan. - 2 Brødskiver av grovt brød. - 4 Knekkebrød. - Gresk yoghurt med blåbær og havregryn med solsikkefrø og linfrø. Mellommåltid: -Eple -Litt nøtter -Banan Lunch: - Havrepannekaker (2-3 dl havregryn, 2 egg, 2 ss sukrin, 0,5 melk) - To brødskiver - Havregrøt - Gresk yoghurt med blåbær og litt havregryn, solsikkefrø og linfrø. - Omelett Mellommåltid: - Det samme som det første mellommåltidet. Middag (veldig mye forskjellig, men går mye i): - Fisk med grønnsaker og grov pasta - Indisk mat med ris og grønnsaker - Havrepannekaker - Fiske wok - Kyllingsalat med litt nøtter - Sushi - Kylling i pita - Rekesalat - Taco med kyllingkjøttdeig Kveldsmat: - Det samme som frokosten. Ettertrening: - Protein sjokolademelk fra proteinfabrikken. - Havrepannekaker - Havregrøt med banan/eple og kanel. - Smoothie - Yoghurt med blåbær og havregryn med litt solsikkefrø og linfrø. Og det jeg vil frem til her det er at jeg har bare økt opp i vekt fra 41 kg til 43,5 på de tre siste ukene.(Er 149,5 cm høy) Føler at nedredel av magen min har blitt utrolig oppblåst og har utrolig mye luft. Har testet meg mot allergi, men reagerer ikke på noe. Har fått den tanken at kanskje jeg gjør noe feil, eller skulle ha endrett på noe, men skjønner ikke helt hva det skulle være. Kanskje jeg kunne ha fått litt hjelp? Evt hvis noen har noen andre forslag som jeg kan gjøre i stedet enn som jeg gjør nå. Og hvorfor jeg har gått så mye opp i vekt og magen har blitt kraftig oppblåst. Håper at noen kan svare meg på dette Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12191-gj%C3%B8r-jeg-noe-feil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
larskr Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Strykeprogrammet ditt er helt bak mål, finn et ferdigoppsatt som funker. De ligger på fitnessbloggen. Vær så snill ikke bekymre deg for at du går opp i vekt. Før det første sier vekta di ingenting om hvor mye fett du har på kroppen. For det andre så er du ganske undervektig, og ville nok ha godt av å gå opp noen kilo StineB og Johan Milfred 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12191-gj%C3%B8r-jeg-noe-feil/#findComment-472776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
IngunnE Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Hei! For det første, fokuser mer på store baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress, chins, dips, skulderpress med tunge vekter. Er målet at du skal opp i vekt? Et raskt overblikk viser at du spiser lite proteiner. At du sier du føler deg opplåst i magen, kan skyldes mye. selv kan jeg reagere på hvete, andre reagerer på melkeprodukter. Personlig liker jeg godt å ha mesteparten av karbohydratene til kvelden, og fett til morgenen. Jeg ville droppet knekkebrød og brød til fordel for mer egg, kjøtt osv. StineB 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12191-gj%C3%B8r-jeg-noe-feil/#findComment-472784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mspidsberg Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Larskr: Åja, men hvorfor er ikke det treningsprogrammet jeg har noe bra, jeg syntes noen av øvelsene er gode, men liker ikke så godt å trene i apparater, fordi jeg føler at det blir ikke like bra trening på de musklene jeg ønsker å øke. Jeg skal prøve å la være å tenke på vektoppgang, men syntes så rart at den smalt nå i det siste, og evt vil den bare forsette å stige? Jeg vet ikke, evt kan har jeg tenkt at det er muskler, for har veldig lite muskler på kroppen. Ingunn Eidsa: Takk Skal ta det som en godt råd og få se om jeg finner noen som kan sette opp en trengingsprogram til meg med de øvelsene. Målet er å egenetlig ligge rundt den samme vekten, men jeg er veldig sikker på at jeg må opp litt fordi muskler veier det å Har du noen andre forslag til evt hva jeg skal spise som har proteiner i seg? Sier ikke nei takk til noen gode oppskrifter Var første tanken at jeg reagerer på noe, men har testet meg på melk, hvete, egg, nøtter, soya og noe til, men kan spise alt, så vet ikke hva det kan komme av. Åja, men jeg har lest en del blogger, og det er mange som bruker cottage cheese, så tenkte at jeg kanskje kunne se om jeg fant noen oppskrifter som jeg kunne bruke det til kveldsmat eller noe, hva syntes du om det? Jeg ønsker vell å oppnå noe av det samme som disse bloggerne, altså ikke mer enn de er nå, hvertfall i første omgang, men å få muskler på kroppen er sterkt ønsket! Bloggere: - Fitnessnora - Train hard or go home! - Fitnesslinn - - Silje Mariela - BodyWork - Fitness is a journey,not a destination - http://fitliving.blogg.no/ - Maddekk - hjerteoperert - Disse bloggene har inspirert meg for å bygge litt muskler på kroppen. Bloggene og menneskene er veldig forskjellig, noen som har en del mer muskler enn andre, men det å komme seg i gang å begynne å se resultater har jeg utrolig lyst til å oppnå. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12191-gj%C3%B8r-jeg-noe-feil/#findComment-472899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
IngunnE Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Angående det med hva du kan tåle og ikke, er det ikke altid det slår ut på test hos lege. Det kan rett og slett handle om mengder, samt andre ting en ikke vet om. Prøv å skriv ned NÅR du får problemer med magen, og hva du har spist. Og, du, vær så grei og blås i vekta. den vekta og høyden forteller meg at du aldeles ikke har for mye, så glem den, bygg muskler, tren, og spis godt Proteinrikmat er generelt alt fra dyrelivet: melkeprodukter, egg, kjøtt osv. Også belgfrukter har en del, dog også en god del karbohydrat du må ta høyde for ): Oppskrifter har jeg mye av, men kommer litt av hva du ønsker selv. Er mange bloggere med oppskrifter rundt ute: Kriweb.no, dedication.blogg.no osv. Jeg blogger litt sporadisk og på itstraining.bloggbyyen.com, og har da noen oppskrifter innimellom Kristin Charm og Johan Milfred 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12191-gj%C3%B8r-jeg-noe-feil/#findComment-472939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan Milfred Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Og, du, vær så grei og blås i vekta. den vekta og høyden forteller meg at du aldeles ikke har for mye, så glem den, bygg muskler, tren, og Proteinrikmat er generelt alt fra dyrelivet: melkeprodukter, egg, kjøosv. Også belgfrukter har en del,g også en god del karbohydrat du må ta høyde for Må nok regne med å gå opp i vekt om du skal bygge mer muskler. Ville hatt mere proteiner i frokosten og i mellommåltidene også. Kan være greit med en proteinshake. Fet fisk også er helt topp å ha i kostholdet :-) Tineh 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12191-gj%C3%B8r-jeg-noe-feil/#findComment-472974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mspidsberg Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Ingunn Eidsa: Åja, jeg vet at jeg har reagert på eggehvitte i to år, men testet meg på nytt her for noen uker siden, men da reagerte jeg ikke lenger, men har funnet ut at jeg kan ikke spise mer enn to-tre egg, eller matvarer med en del egg i, fordi da får jeg mye luft i magen. Så kan jo kanskje være det, ellers så reagerte jeg på melk når jeg gikk i barnehagen, men det er jo en del år tilbake. Skal teste det med å skrive ned når jeg reagerer og skrive ned hva jeg har spist, også kan jeg se etter en uke eller to, når og hva jeg reagerer på Oki,jeg liker vell all mat, er veldig glad i mat generelt, så spiser det jeg kan Untatt MC mat og kjøpepizza osv, det er jeg ikke noe særlig glad i. Da skal jeg sjekke ut de sidene, og se hva jeg finner Johan Milfred: Ja, har det har vært i tankene, men syntes det gikk opp så plutselig bare... Tenkt på å skaffe meg proteinpuler, har ikke det, så tror det kan være lurt Men sånn å lage fet fisk, da må jeg bare spørre, hvordan gjør jeg det? Johan Milfred 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12191-gj%C3%B8r-jeg-noe-feil/#findComment-473199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan Milfred Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Johan Milfred: Ja, har det har vært i tankene, men syntes det gikk opp så plutselig bare... Tenkt på å skaffe meg proteinpuler, har ikke det, så tror det kan være lurt Men sånn å lage fet fisk, da må jeg bare spørre, hvordan gjør jeg det? Fet fisk kan f.eks. være røyka laks, makrell ( i tomat om du liker det) Speltlompe med røyla laks er helt suverent godt Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12191-gj%C3%B8r-jeg-noe-feil/#findComment-473309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mspidsberg Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Aha, da skal jeg prøve det Er veldig glad i røyka laks og makrell i tomat, så det skal gå lett Hihi! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12191-gj%C3%B8r-jeg-noe-feil/#findComment-473379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silje K Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Treningsprogram for nybegynnere - Fitnessbloggen er et godt treningsprogram som du kan ha god progresjon innenfor lenge Har du noen som kan hjelpe deg med innlæring av teknikk? Du bør spise mer proteiner som nevnt over, og ikke vær redd for vekta, antakelig holder du litt vann også, mange gjør det når de begynner å trene styrke. I tillegg spiser du en del karbohydrater som også holder litt på vannet (og det betyr ikke at karb er dårlig altså). Det ligger masse tips til god og proteinrik mat under matlaging her på forumet Lykke til! Johan Milfred 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12191-gj%C3%B8r-jeg-noe-feil/#findComment-473856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.